Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمود قدبیگی» روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کشاورزان اوایل اردیبهشت ماه چاه های کشاورزی را روشن و در آبان ماه نسبت به غیرفعال شدن آن ها اقدام کنند.
وی اظهار داشت: هفت هزار حلقه چاه آب کشاورزی پروانه دار و 2 هزار و 500 حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد که با رعایت زمان اعلامی مصرف و استحصال آب، میلیون ها مترمکعب آب در استان صرفه جویی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: تبصره 2 «قانون تسریع در برقی کردن چاه های کشاورزی» بر رعایت زمان مقرر در بهره برداری از چاه های کشاورزی تاکید کرده است.
قدبیگی افزود: رعایت این قانون جلوگیری از هدر رفت آب و افزایش سطح سفرهای زیرمینی را در پی دارد تا در فصل گرم سال بهره برداران با خشکسالی مواجه نشود.
وی اظهار داشت:همچنین کشاورزان در فصل کشت در برخی مناطق استان از جمله ساوه و زرندیه از کشت دوم و آبیاری باغات به علت کمبود منابع آبی خودداری کنند تا سطح سفره های زیرزمینی افزایش پیدا کند.
معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: استفاده زودهنگام از چاه آب کشاورزی برای همه بهره برداران استان توصیه می شود اما کشاورزان ساوه وزرندیه می بایست نسبت به این مهم اهتمام جدی داشته باشند.
قدبیگی افزود: یکهزار و 300 حلقه چاه آب کشاورزی غیرمجاز در استان تعیین تکلیف شده که تاکنون 73 حلقه آن پر شده است و برای 358 حلقه نیز احکام قضایی نهایی شده و باید پر شوند.
معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: یکهزار حلقه چاه آب کشاورزی در این استان تا پایان امسال با هدف مدیریت مصرف آب به سیستم کنتور هوشمند مجهز می شود.
قدبیگی افزود: این تعداد چاه با تفکیک هر شهرستان و با اولویت در قالب هماهنگی با کارگروهی برای این مهم، به سیستم کنتور هوشمند مجهز می شوند.
92 درصد از حجم آب مصرفی استان مرکزی در بخش کشاورزی، سه و نیم درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش آشامیدنی مصرف می شود.
شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی از شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو است که وظیفه مدیریت، مطالعه، توسعه، حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع آب و ایجاد و توسعه، بهره برداری و نگهداری از تاسیسات و سازه های آبی را بر عهده دارد.
6991/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 استان مرکزی بخش کشاورزی صرفه جویی صنعت کشاورزی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۴۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، به زودی پروژه احداث تأسیسات و خط لوله ۱۴ اینچ تبریز - خوی و ارومیه وارد فاز بهره‌برداری می‌شود.

این پروژه، شامل احداث خط لوله ۱۴ اینچ تبریز به ارومیه از طریق شمال دریاچه ارومیه، خط انشعاب ۱۰ اینچ خوی، احداث تلمبه‌خانه‌های تبریز و سلماس، و پایانه‌های ارومیه و خوی است که با هدف انتقال انواع فرآورده‌های نفتی به ظرفیت روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه طراحی شده است.

پیشرفت کلی این طرح که در قالب تأمین کالا و اجرا (PC) با مدیریت شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت ایران به اجرا در آمده، ۹۹.۲۲ درصد بوده و هم‌اکنون در مرحله نهایی و آماده‌سازی جهت تحویل به بهره‌بردار قرار دارد.

طول این خط در حد فاصل تبریز به ارومیه حدود ۲۲۰ کیلومتر و طول انشعاب آن حدود ۳۷ کیلومتر است.

شایان ذکر است که تولید و تأمین کالا و تجهیزات به کار رفته در این پروژه، بر عهده شرکت‌های داخلی بوده و زمینه اشتغال سالانه ۱۲۰۰ نفر را فراهم کرده است.

کد خبر 6085536 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • اثربخشی و بازگشت سرمایه دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌برداران بخش کشاورزی ارزیابی شد
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • شعله‌های آبی گاز برای ۱۳ هزار مشترک دیگر استان مرکزی روشن شد
  • ۲۰ هزار حلقه چاه آب در مازندران غیرمجاز است
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • روکش آسفالت خیابان هشت بنگله مسجدسلیمان