Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق خراسان شمالي گفت: شاخص خاموشي در اين استان به ازاي هر يک نفر 151 دقيقه است که يک پنجم ميانگين کشوري است.

مهندس عليرضا صبوري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: نرخ خاموشي در سال 96، در کشور به طور متوسط 600 دقيقه به ازاي هر مشترک بود که در استان نيز 184 دقيقه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در ادامه تبديل سه هزار کيلومتر شبکه فشار ضعيف به کابل خودنگهدار را يکي از اين اقدامات برشمرد و افزود: علاوه بر اين، روکش دار کردن شبکه ها، مانع تداخل فازي و قطع برق در زمان بروز حوادث طبيعي مي شود، در بحث ايمني نيز مي تواند مانع از بروز حوادث برق گرفتگي شود.
وي گفت: براي اين امر 950 ميليارد ريال اعتبار هزينه شد که شاخص خاموشي در استان را پايين آورده است.
وي با بيان اينکه روکش دار شدن باعث ايمني مي شود، افزود: در سال هاي گذشته با کوچکترين بارش برف و باران شبکه ها قطع مي شد اما با اقدامات انجام شده ايمني افزايش و خاموشي ها بسيار کاهش يافته است.
مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق خراسان شمالي گفت: روکش دار شدن باعث محافظت و کاهش تلفات جاني نيز خواهد شد، به همين خاطر در چند سال اخير چهار نفر دچار برق گرفتگي شده اند.
صبوري بر رعايت حريم ها در شبکه فشار متوسط و ضعيف تاکيد کرد و افزود: در شبکه فشار متوسط سه متر حريم و در فشار ضعيف يک متر و 30 سانتي متر است که بعضا تلفات زيادي داشت با روکش دار شدن اين مسائل بسيار کاهش يافت.
وي در خصوص شاخص تلفات در شبکه توزيع نيز گفت: اين نرخ در سال هاي گذشته 24 درصد بود که در سال 94 به 12.28 درصد و در سال 96 به 9.26 درصد و امروز در اين شاخص کمتر از 9 درصد است که اين شاخص در کشو هاي پيشرفته 5 درصد است که براي رسيدن به اين عدد تلاش خواهيم کرد.
وي اظهار داشت: سالانه 50 ميليارد ريال از اين ناحيه صرفه جويي مي شود.
صبوري شاخص برخورداري استان از برق را 99.9 درصد عنوان کرد و افزود: تمام روستاهاي بالاي 20 خانوار و 207 روستاي زير 20 خانوار برق دار شده اند.
341 هزار و 441 خانوار خراسان شمالي مشترک شرکت برق خراسان شمالي هستند.
926 روستاي خراسان شمالي در استان خراسان شمالي برق دار هستند.
خراسان شمالي 863 هزار نفر جمعيت دارد که 44 درصد آن در روستاها سکونت دارند.
3007/ 6042
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۴۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد ظهر سه‌شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر تقویت صادرات در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: افزایش تولید و در کنار آن تقویت صادرات سبب رونق اقتصادی و دلگرمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش تولید با بازاریابی جهانی باعث رونق اقتصاد شده، افزود: تمام تولیدات سطح استان استخراج و متناسب با آن بازارهای جدید جهانی شناسایی شود.

حسین‌نژاد اظهار کرد: اکنون بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات استان هستند و کشورها متناسب با نیازمندی‌های آن‌ها پالایش شود تا صادرات استان بازار جهانی پیدا کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته رونق تولید و صادرات و تراز تجاری روند مطلوب داشت که در سال جاری قوی‌تر و با یک جهش بیشتر دنبال شود.

کد خبر 6087071

دیگر خبرها

  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • تورم نقطه‌ای فروردین به ۳۰.۹ رسید
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • شیوه‌نامه کنگره «شهدای غریب در اسارت» تدوین شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • هشدار مهم سازمان هواشناسی به ۲۸ استان کشور + جزییات