Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@14:05:41 GMT

یارانه معلولان‌ جوابگوی نیازهایشان نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۴۳۶۹

یارانه معلولان‌ جوابگوی نیازهایشان نیست

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان از معضل ملی تامین دارو و وسایل بهداشتی و افزایش بیش از ۴۰۰ درصدی قیمت پوشک خبر داد.

‌فریدالدین حجت‌الاسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مراکز نگهداری از معلولین به دلیل تحریم‌های ظالمانه و بروز مشکل در تامین دارو و پوشک بیش از ۸ ماه است که در حال جنگیدن با کمبود امکانات هستند، گفت: تمامی مراکز نگهداری معلولین در استان براساس یارانه دریافتی از سازمان بهزیستی اقدام به خرید دارو و پوشک می‌کنند؛ این درحالیست که یارانه‌های ارسالی به این مراکز نسبت به گرانی‌ها بسیار ناچیز بوده و جوابگوی نیازهای معلولان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در صورت عدم ایجاد راهکاری جدی و یا تدبیری مناسب برای رفع مشکلات تامین دارو و پوشک از سوی دولت این موضوع در سال آینده تبدیل به یک بحران خواهد شد، اظهار کرد: در سال آینده مشکلات مربوط به کمبود دارو، پوشک، وسایل بهداشتی و عدم افزایش یارانه معلولین در مراکز نگهداری کل کشور ملموس تر شده و کنترل آن کار بسیار سختی خواهد بود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان با اشاره به واگذاری تمامی مراکز نگهداری از معلولین به بخش خصوصی، عنوان کرد: سازمان بهزیستی تنها وظیفه نظارت بر چیدمان پرسنل را به عهده دارد، از این رو استخدام نیروهای اسانی وظیفه بخش خصوصی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۴۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  اولین جلسه مراکز مهر خانواده در محل دادگستری باحضور اصغر حمیدی رئیس دادگستری و اکرم عالی مسلک رئیس بهزیستی به اتفاق کارشناسان حوزه پیشگیری بهزیستی و دادگستری در خصوص نحوه اجرای برنامه‌های ابلاغی شورای اجتماعی کشور به دادگستری تشکیل شد.


عالی مسلک ، رئیس بهزیستی سلماس گفت: در این جلسه کارشناس پیشگیری بهزیستی گزارش جامعی از عملکرد خود درخصوص مرکز مهر خانواده در سال ۱۴۰۲ ارایه و برنامه های ابلاغ شده مربوط به ‌پشتیبانی و استمرار فعالیت مراکز ملاقات فرزندان طلاق موضوع تبصره ذیل ماده ۴۱قانون حمایت خانواده و آیین نامه اجرایی آن بحث و تبادل افکار و برنامه مدون تدوین شد.


در ادامه جلسه در مسائل مربوط به تامین هزینه‌های مصرفی و تجهیزات مرکز و نیز وسایل مورد نیاز مطرح و ریاست دادگستری با تامین آنها موافقت کرد .

 

دیگر خبرها

  • ازدواج فامیلی عاملی برای افزایش آمار معلولان
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد