Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@05:56:51 GMT

تاراج سرمایه؟

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۴۳۷۰

تاراج سرمایه؟

در این مطلب می خوانیم این روزها خبر از رکود، بحران و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی در استان قزوین به گوش می‌رسد، تا آنجا که عید علی کریمی دبیر اجرایی خانه کارگر استان در مصاحبه ای گفته است: بسیاری از واحدها به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده و حتی نیروی نگهبان ندارند و به جای نگهبان سگ بستند.
بر این رکود و بحران اما دلایل زیادی مترتب است و اگر ریشه یابی شود یک سر آن به سود ها و بخشنامه های بانکی می‌رسد؛ آنجا که سودآوری صنعت به ویژه در شرایط تحریم و اقتصاد کنونی حاکم بر کشور با نرخ بالای بهره های وام بانکی تناسبی ندارد و برخی تولیدکنندگان معتقدند آنچه کمرشان را خم کرده سودهای کلان بانکی است که نباید نام آن را تسهیلات گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تیتر اول پیام شهر نیز با عنوان بار سنگین بر شانه های شهر، به بررسی بدهی های شهرداری در آستانه تصویب بودجه اختصاص دارد.
مصائب نو عروسک ها عنوان مطلب دیگری از این نشریه است که در آن پدیده کودک همسری در قزوین را واکاوی کرده است.
پیام شهر در مطلب دیگری با تیتر سگ کشی از دروغ تا واقعیت از سگ های سرگردان شهر گزارش داده است.
در این شماره از پیام شهر همچنین به انتقاد سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری از شکایت دستگاه ها علیه یکدیگر با تیتر 'اداره ها دعوا نکنند' پرداخته شده است.
هفته نامه پیام شهر نشریه رسمی شهرداری قزوین است که به مدیر مسئولی امیر رجبی و سردبیری منیژه زیرک منتشر می شود.
7388*3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 سرمایه شهرداری عروسک علی کریمی مشکلات مالی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری‌های تجربه شده در حوزه فرهنگی اجرا شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست شورای فرهنگ عمومی به ظرفیت‌ها و سرمایه‌های تمدنی استان قزوین اشاره کرد و گفت: استان قزوین شش دسته سرمایه دارد:
سرمایه تاریخی که مرکز حکومت دوره صفویه بوده است. سرمایه معنوی است که شهدای استان برای ما تامین کردند. سرمایه فرهنگی و هنری و ورزشی مانند خوشنویسی و گلیم بافی و موج بافی و نقاشی روی کاشی و .. ظرفیت عظیمی است. سرمایه علمی. سرمایه مدیریتی و همگرایی و همدلی و همراهی است سرمایه اجتماعی مثل گروه‌های جهادی.
حجت الاسلام خسروپناه تصریح کرد: فناوری‌هایی که در کشور تجربه شده در حوزه اجتماعی و فرهنگی باید مدون شود و در سایر استان‌ها اجرا شود و البته نقش رسانه نباید در حوزه رصد را فراموش کرد. دستگاه‌ها باید در راستای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و برش استانی گام بردارند.
نماینده ولی فقیه در استان در این نشست گفت: قزوین از شهر‌های دارای ریشه‌های عمیق فرهنگی و ایمانی است و بحث طرح اعتلا در ۱۴ حوزه کار شده که مصوبات و اهداف آن در راستا با اهداف شورای فرهنگ عمومی است پس نباید طرح اعتلا را در حوزه فرهنگ عمومی نادیده گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: تاکید رهبر انقلاب که فرمودند نماز جمعه قرارگاه است باید جدی گرفته شود و مساجد محلات باید در مساجد جامع تنیده شوند و تمام همت ما این است که امامان جماعات مساجد به تاثیرگذار فرهنگی در جامعه تبدیل شوند.
وی اظهار کرد: در همه کار‌های فرهنگی که انجام می‌دهیم باید ببینیم که چرا در جامعه اثر نمی‌کند تبعیض برای مردم مهم است و کار فرهنگی را نمی‌شود با کار دستوری پیش برد و باید انگیزه ایجاد کرد.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: عفاف یکی از شاخه‌های کرامت انسانی است و یکی از آنها پوشش و حجاب بوده که یکی از آثار و برکات تقوا است و این عبادات است که ما را به تقوا می‌رساند.
استاندار قزوین گفت: در حوزه ایثار و شهادت در استان قزوین ستاره‌های درخشانی وجود دارند. در مقوله‌های حجاب و عفاف که مقوله‌های زیادی برای ضربه زدن به جامعه دشمن بکاررفته گرفته است. در دوسال اخیر در دولت سیزدهم وزن بودجه در حوزه فرهنگی به شکل قابل توجهی بیشتر شده و اقدامات خوبی در حوزه بودجه فعالیت‌های فرهنگی اتفاق افتاده و بعضی آسیب‌های جدی در آن رصد و بررسی شده است.
محمدمهدی اعلایی گفت: قرارگاه شورای تامین فرهنگ در استانداری تشکیل شد و هر تصمیم که در شورای فرهنگ عمومی استان گرفته می‌شود در جهت وظایف و ماموریت‌های دستگاه‌های اجرایی است که به آن محول می‌شود.
وی تصریح کرد: در مجموع وضعیت فرهنگ و حوزه و مسائل وسیع آن امسال به شکل ویژه‌ای در زمینه بودجه‌ای در نظر گرفته شده‌است. در حوزه ورزش اتفاقات خوبی در استان افتاده که در دو سال اخیر بی سابقه است.
در پایان این نشست از برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین
  • سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • فناوری‌های تجربه شده در حوزه فرهنگی اجرا شود
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا / تاراج منابع نفتی توسط مدیران حکومتی
  • سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیاردی در شهرک‌های صنعتی قزوین