Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@03:45:01 GMT

اف‌بی‌آی واحد جنایات جنگی‌اش را منحل می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۴۴۴۹

مجله آمریکایی فارن پالیسی از تعطیلی واحد جنایات جنگی اف‌بی‌آی و نگرانی‌هایی که این اقدام ایجاد کرده است، خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجله آمریکایی فارن پالیسی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم آرون گلنتز نوشت: اف‌بی‌آی در حال منحل کردن یک واحد ویژه خود است که وظیفه آن انجام دادن تحقیقات درباره جنایات جنگی بین المللی و دستگیری جنایتکاران جنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این واحد که یک دهه پیش با هدف دستگیری نازی‌هایی که پس از جنگ جهانی دوم به آمریکا رفته و آنجا ساکن شده بودند، راه اندازی شد، در پیگیری بسیاری از پرونده‌های مهم دخالت داشته است.   ماموران این واحد اخیرا به دستگیری توماس وویو، جنگ سالار لیبریایی که در فیلادلفیا به آرامی زندگی می‌کرد، کمک کردند. شاهدان در دادگاه گفتند نیرو‌های وویو غیرنظامیان را از ایست بازرسی‌هایی عبور می‌دادند که با سر‌های بریده و دل و روده انسان‌ها تزئین شده بود.   اکنون مدافعان حقوق بشر نگرانند که با تعطیلی این واحد، جنایتکاران جنگی مانند وویو از دستان عدالت خواهند گریخت. اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای انحلال واحد جنایت‌های جنگی را تایید، اما تاکید کرد تعطیل شدن این واحد به هیچ عنوان نشان دهنده کاهش پایبندی آن به اجرای قوانین حقوق بشر نیست.   این سازمان اعلام کرد نیرو‌هایی که پیش از این به مسائل مربوط به حقوق بشر می‌پرداختند، از این به بعد به عنوان اعضای برنامه حقوق بشر اف‌بی‌آی به کار خود ادامه خواهند داد. البته احتمال دارد این اقدام کنگره را خشمگین کند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه واکنش‌‌ها به تجاوز اسرائیل به بیمارستان الشفاء

گروه‌های فلسطینی با رد روایات جعلی رژیم اشغالگر و ادعاهای بیهوده این رژیم درباره بیمارستان الشفاء و سایر بیمارستان‌ها اعلام کردند که حمله به بیمارستان‌ها در چارچوب تکمیل جنگ نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در سایه سکوت و ناتوانی رژیم‌های عربی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، گروه‌های فلسطینی در واکنش به حمله وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به مجتمع پزشکی الشفاء در غرب شهر غزه با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تداوم جنایات اشغالگران علیه بخش‌های غیرنظامی غزه از جمله بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت که آخرین مورد آن بیمارستان الشفاء بود اعلام کردند: هدف قرار دادن بیمارستان‌ها در چارچوب تکمیل جنگ نسل‌کشی رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین و نقض آشکار تمام کنوانسیون‌ها و قوانین بین‌المللی است.

این گروه‌ها تاکید کردند: هدف از این جنایات دشمن کاملا روشن بوده و آن هم جلوگیری از معالجه مجروحان و بیماران و از بین بردن هرگونه شانس زنده ماندن آنهاست.

گروه‌های فلسطینی با رد روایات جعلی رژیم اشغالگر و ادعاهای بیهوده این رژیم درباره بیمارستان الشفاء و سایر بیمارستان‌ها اعلام کردند که بیمارستان‌ها و موسسات بهداشتی، مراکز غیرنظامی هستند که هیچ فعالیتی که مغایر با وظیفه و ماموریت آنها در چارچوب قوانین بین‌المللی و انسانی باشد انجام نداده‌اند.

جنبش مجاهدین فلسطین نیز در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که تداوم هدف قرار دادن و تخریب بیمارستان‌ها و آزار بیماران و کادر درمانی توسط دشمن صهیونیستی جنایت جنگی است که با حمایت آمریکا و در سایه سکوت و ناتوانی سازمان‌های بین المللی انجام می‌شود.

حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان «الشفاء» غزه

در ادامه این بیانیه آمده است که ما دولت آمریکا، دولت‌های غربی، رژیم‌های عربی و نظام ناتوان بین‌المللی را مسئول ادامه کشتارها و جنگ نسل‌کشی دشمن نازی صهیونیستی علیه مردم ما در نوار غزه می‌دانیم. هجوم مجدد به بیمارستان الشفاء پس از اثبات دروغ بودن ادعای آنها علیه بیمارستان‌ها، در چارچوب اصرار رژیم جنایتکار اسرائیل بر نابودی همه نشانه‌های زندگی در غزه و بهره‌برداری از سکوت و همدستی جهانی برای انجام جنایات نسل کشی علیه مردم استوار غزه است.

جنبش مجاهدین فلسطین در ادامه تاکید کرد که تداوم جنایات وحشیانه دشمن صهیونیستی علیه مردم غزه در ماه مبارک رمضان نشان دهنده گستردگی استکبار و انزجار صهیونیست‌ها از میلیون‌ها عرب و مسلمان است؛ درحالی که اعراب و مسلمانان در غل و زنجیر تسلیم و ناتوانی و سکوت مقابل جنایات اشغالگران گرفتار هستند.

این جنبش فلسطینی در ادامه از همه آزادگان جهان و ملت‌های اسلامی خواست تا فشار بیشتری بر جنایتکاران صهیونیست و حامیان آمریکایی آنها تا زمان توقف تجاوزات و نسل‌کشی علیه مردم فلسطین وارد کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد واحد رصد جنایات رژیم صهیونیستی در سازمان همکاری اسلامی
  • یک فدراسیون ورزشی منحل شد
  • فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی منحل شد
  • ادامه واکنش‌‌ها به تجاوز اسرائیل به بیمارستان الشفاء
  • راهپیمایی «جمعه‌ خشم و انزجار» در اهواز برگزار می‌شود
  • انحلال شورای شهر نسیم شهر در دست بررسی/تصمیم با وزارت کشور است
  • تجلیل از ۹۴ واحد تولیدی و صنفی کهگیلویه و بویراحمد
  • شورای شهر نسیم شهر منحل شد
  • شکنجه «وحشتناک» اسیران جنگی اوکراینی توسط روسیه
  • درخواست حماس از پاکستان