Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@21:20:14 GMT

بررسی علت مرگ پرنده‌های دریایی در شمال هلند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۴۴۷۵

بررسی علت مرگ پرنده‌های دریایی در شمال هلند

مرگ دسته جمعی نوعی از مرغ های دریایی موسوم به «ماهی گیرکان» در یک هفته گذشته در شمال هلند نگرانی‌های فراوانی را در بین حامیان حقوق حیوانات و دانشمندان این کشور موجب شده است.

به گزارش ایسنا، نزدیک به ۳۰ هزار ماهی گیرکان تلف شده و این آمار رو به افزایش است.

فرضیه های زیادی درباره مرگ دسته جمعی این پرندگان مطرح شده اما یک بیولوژیست و یک پاتولوژیست در دانشگاه دامپزشکی "اوترخت" ۱۰۰ پرنده مرده را پنج شنبه گذشته اتوپسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گزارش خبرنگار یورونیوز، دکتر "کیک"، استاد دانشگاه اوترخت و پاتولوژیست در این رابطه می‌گوید که با معاینه بدن این پرندگان اولین فرضیه برای علت مرگ دسته جمعی آنها گرسنگی است.

وی می‌گوید: نبود غذا دلیل اصلی مرگ این پرندگان است. اما عامل اصلی این گرسنگی را نمی شناسیم. به همین دلیل هم این تحقیقات را انجام می دهیم. می خواهیم ببینیم چرا همه این مرغ های پرنده کبدهای کوچک دارند، ماهیچه ندارند و بسیار ضعیف هستند و هیچ چربی در بدنشان ندارند. باید بفهمیم چرا این اتفاق افتاده است.

به جز گرسنگی، فرضیه های دیگری که در مرگ این پرندگان مطرح می شود آب و هوای بد و غرق شدن یک تانکری است که در دریای شمال باعث انتشار مواد شیمیایی شد.

بیولوژیست دانشگاه "وارونگن" هلند می گوید با وجود اینکه پیشتر شاهد اتفاق هایی از این دست بوده ایم اما اگر مساله فرضیه آب و هوای بد را دلیل مرگ این پرنده ها بدانیم باید از خود بپرسیم چرا در مناطقی همچون شمال بلژیک، شمال فرانسه و یا آلمان که از شمال هلند فاصله چندانی ندارند چنین اتفاقی برای پرنده ها نیفتاده است.

وی می‌گوید: یکی از فرضیه ها نیز شکستگی تانکر حامل مواد شیمیایی در آب است که احتمالا مواد سمی در آب دریا رها کرده است و حالا برای اینکار باید بیرون و درون بدن این پرنده ها را مورد آزمایش قراردهیم تا ببینیم تا چه اندازه این پرنده ها دچار مسمومیت شده اند. فرضیه دیگری که وجود دارد شیوع یک بیماری مشکوک و ناشناخته در میان این پرندگان است. برای این کار هم پرنده ها را مورد آزمایش قرار می دهیم. از آنها تست می گیریم تا به وجود باکتری و ویروس های احتمالی پی ببریم.

دانشمندان می گویند مساله نگران کننده این است که تعداد پرنده ها از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تجاوز نمی کند و می توان گفت که بیش تر از پنج درصد از این مرغ های دریایی در طول یک هفته تلف شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۴۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب کارکنان راه آهن هلند

تین نیوز

کارکنان راه آهن هلند در اعتراض به نا امنی دست به اعتصاب زدند

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، اتحادیه کارکنان راه آهن هلند از برنامه ریزی برای برگزاری اعتصاب سراسری در روز ۲۰ آوریل (۱ اردیبهشت ماه) خبر داد.

کارکنان راه آهن هلند در اعتراض به ضرب و شتم یک مامور فروش بلیط و یک لکوموتیوران در یکی از ایستگاه های راه آهن این کشور، شنبه شب در تمامی ایستگاه های راه آهن هلند اعتصاب کردند.

به نوشته نشریه داچ نیوز، این اعتصاب سه دقیقه ای راس ساعت ۲۲:۳۰ به وقت محلی هلند، در سراسر این کشور برگزار شد. کارکنان راه آهن معتقدند که دولت باید ساز و کاری جامع برای حفظ امنیت آنها طراحی نموده و از تکرار حوادثی مشابه در آینده جلوگیری نماید.

حادثه ضرب و شتم یک زن مامور فروش باجه بلیت در یک ایستگاه محلی واقع در مسیر دلفت لاهه رخ داده که منجر به آسیب دیدگی شدید این کارمند راه آهن هلند شده است. بنا بر اعلام پلیس، گروهی از جوانان ناشناس به این مامور راه آهن حمله ور شده و وی را مورد ضرب و شتم شدید قرار داده اند.

بنا بر اعلام پلیس هلند، میزان حملات انجام شده به کارکنان راه آهن این کشور طی یک سال گذشته بیش از ۸ درصد افزایش داشته است. طی بازه زمانی یک ساله، ۱۰۴۲ مورد درگیری میان کرکنان راه آهن و افراد مهاجم گزارش شده که وضعیتی نگران کننده در خصوص حفظ امنیت کارکنان راه آهن ایجاد نموده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • اعتصاب کارکنان راه آهن هلند
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • انواع مرغ ماهی خوار در ایران + بررسی خصوصیات آن ها