Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه محرومیت و تبعیض از ویژگی‌های به ارث رسیده از دوران طاغوت است، گفت: باید دست ویژه‌خواران را کوتاه و کسانی را مشغول کار کرد که به منافع خود فکر نکنند.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوالی در رابطه با بیانیه رهبر معظم انقلاب و تاکید در مردمی‌سازی اقتصاد و کاهش تصدی‌گری دولت و سپردن کار بدست نیرو‌های جوان اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی مرهون آگاهی مردم از پیام امام (ره) و باور کردن حقانیت آن پیام و پیروی از وی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مشارکت عمومی، بویژه تعهد جوانان بود که در مراحل مختلف، انقلاب را پیش برد و اگر احساس مسئولیت عمومی و از جان گذشتگی مخلصانه جوانان نبود معلوم نبود ما به این سرعت در براندازی نظام ستمشاهی موفق شویم.

وی با بیان اینکه انقلاب و پیروزی آن بسیار مهم بود، ولی مهمتر از آن دوام و بقای ارزش‌های انقلاب است، گفت: دستیابی به این پیروزی و دوام و بقاء انقلاب مستلزم همان شرایطی است که انقلاب را بوجود آورد و منتهی به پیروزی آن شد.

میرسلیم همچنین افزود: کار‌ها باید بدست مردم بیفتد و با تلاش و کوشش و احساس مسئولیت مردم و نظارت دائمی آنها، انجام گیرد و دولت فقط خدمتگزار و تسهیل کننده و راهنمای مردم باشد. در این تلاش و کوشش مستمر طبیعتا جوانان پرشورترین و مبتکرترین و با نشاط‌ترین جایگاه را دارند و باید داشته باشند.

وی همچنین ضمن تاکید بر سپردن امور به جوانان گفت: نسل جوان دوران انقلاب امروز به سالمندی نایل شده است و باید در این دوران تجربیات خود را به نسل‌های بعدی منتقل کند تا همواره نشاط و طراوت انقلابی حفظ شود، ولی تا حدودی از این وظیفه مهم غفلت شده است و امیدواریم بر مبنای همین یادآوری‌ها و رهنمود‌های مقام معظم رهبری جبران مافات بشود تا از افسردگی و یأس مصون بمانیم.

محرومیت و تبعیض از ویژگی‌های به ارث رسیده از دوران طاغوت است

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بخش دیگری از بیانیه مقام معظم رهبری در خصوص توجه به نیازمندان و برقراری عدالت اجتماعی در جامعه گفت: محرومیت، استضعاف و تبعیض از ویژگی‌های به ارث رسیده از دوران طاغوت است. مهمترین آرمان انقلاب رفع محرومیت و استضعاف گروه‌های آسیب پذیر اجتماعی و زدودن آثار تبعیض است که منجر به ثروتمند شدن عادلانه مردم و کشور و در عین حال کسب درجات و رتبه‌های برتر در میان سایر کشور‌های دنیا می‌شود.

وی همچنین افزود: جمهوری اسلامی برای توزیع عادلانه فقر برپا نشده است، اما توزیع عادلانه ثروت نیازمند آن است که دولتمردان در درجه اول و سپس نمایندگان مردم و نیز متصدیان امور قضا، کاری جز خدمت به نظام جمهوری اسلامی و مردم نداشته باشند و تا موقعی که لباس کارگزار حکومت را بر تن دارند به خود و منافعشان نیندیشند. در یک کلام زندگی و قابلیت‌های خود را وقف خدمت به نظام و مردم بکنند که البته شغل مقدسی است.

میرسلیم در ادامه افزود: بنابراین استفاده از اطلاعات و امکانات و قدرت و مزایای وابسته به حکومت که همه مصادیق ویژه خواری است و متأسفانه بسیاری از کارگزاران به شکل‌های مختلف بدان آلوده شده‌اند، کاملا مردود است و انصافاً اگر نظارت عمومی شکل می‌گرفت و تضعیف نمی‌شد این موارد انحرافی که در سه قوه مصادیقشان را می‌بینیم، رخ نمی‌داد.

باید دست ویژه خواران را کوتاه کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین ضمن اشاره به راهکار‌های خروج از این وضعیت افزود: بنابراین بدون فوت وقت باید دست ویژه خواران را کوتاه کرد و کسانی در سه قوه باقی بمانند و مشغول ایفای وظایف مقدسشان شوند که سایر کار‌های شخصی و اقتصادی و جلب منفعت آنی یا دائمی را کلاً رها کرده باشند و بخواهند خود را وقف نظام و خدمت به مردم کنند.

وی همچنین افزود: اگر نمی‌توانند از این شائبه خود را پاک کنند، صادقانه استعفا دهند و به کسب و کار شخصی و ثروت اندوزی خود بپردازند و جایگاه خدمتگزار حکومتی را برای کسانی خالی کنند که مخلصانه و بدون اختلاط منافع بخواهند امور حکومتی نظام جمهوری اسلامی را پیش ببرند و متقابلا این وظیفه حکومت است که نیازمندی‌های معیشتی آن‌ها را برآورده کند به گونه‌ای که کرامت آن‌ها در سمتی که متصدی آن می‌شوند، محترم شمرده شود.

میر سلیم همچنین ضمن اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه اخیر خویش به موضوع مقابله با گسترش تفکر غرب و آمیخته شدن آن با سبک زندگی مردم در کشور گفت: نزدیک به دویست و پنجاه سال است که در غرب براثر اشتباهات فاحش کلیسا در قرون وسطی، معنویت تحت شعاع مادیات قرارگرفته، دنیا اصالت پیدا کرده و آخرت فراموش شده، مصرف برای مصرف و لذت برای لذت و رفاه برای رفاه رواج پیدا کرده است.

وی همچنین ضمن اشاره به نتایج سوء این تفکر گفت: در نتیجه خانواده، اخلاق و آموزش متأثر شده و تضعیف یا محدود یا منحرف شده است و شالوده زندگی جدید صرفاً دنیاطلبانه‌ای ریخته شده که در آن مقدسات و خیرات و عدالت حذف یا کمرنگ شده و بحران‌هایی را به لحاظ فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی آفریده است.

مدیران کمتر خود را با فقرا تطبیق می‌دهند و اغلب گرفتار تشریفات شده‌اند

میرسلیم در ادامه افزود: این‌ها همه بر رسوبات طاغوتی سوار شده و بعد از پیروزی انقلاب با تعبیر‌های اشتباهی که از مفهوم آزادی در جامعه القا شده، هویت معنوی و سبک زندگی توأم با صفا و سادگی را که اهل بیت به ما شناسانده بودند و همواره نجات بخش ما بوده تا حدودی به فراموشی سپرده یا شبهه‌ناک کرده است. عالِم و روحانی ما کمتر به زی طلبگی می‌اندیشند، مدیران و فرماندهان ما کمتر خود را با شرایط ضعیف‌ترین گروه‌ها تطبیق می‌دهند و اغلب گرفتار تشریفات شده‌اند، تجار و سرمایه داران ما کمتر به وظیفه امناء‌الرحمانی خود می‌اندیشند و به جای سبقت در خیرات مشغول تکاثر و تفاخر شده اند.

وی در پایان افزود: در چنین شرایطی جامعه کمتر متکی به خودباوری و هویت اسلامی- ایرانی اصیل است و تشبه به بیگانگان، نزد عده بسیاری قدر و منزلت آفرین و باعث می‌شود تا از ظاهر ارزش‌های انقلابی بیشتر استفاده ابزاری می‌شود که در این انحراف، خیانت و جهالت به هم درآمیخته است. خیانت آن به خودخواهی و جهالت آن به میراث فرهنگی باقیمانده از دوران طاغوت بر می‌گردد. منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سید مصطفی میرسلیم گام دوم انقلاب پیام مقام معظم رهبری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترس دشمن از گسترش انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت‌الاسلام قاسم روان‌بخش، صبح امروز در مراسم گرامیداشت شهدای دهم فروردین یزد در مسجد روضه محمدیه‌ی یزد با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای انقلاب اسلامی بویژه شهدای قیام دهم فروردین در یزد گفت: امروز به برکت خون شهدا و پایداری مردم در عرصه‌های مختلف، انقلاب اسلامی در جهان می‌درخشد. 

وی خاطرنشان کرد: پس از قیام مردم قم و تبریز سومین استانی که به پا خواستند مردم استان یزد بودند که چهلم شهدای تبریز را گرفتند و منشأ حرکتی فراگیر در سطح کشور شدند که در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.  حجت‌الاسلام روانبخش گفت: جمهوری اسلامی ایران مدل جدیدی از حکمرانی را به دنیا نشان داد و رسماً اعلام کرد که اسلام حرف تازه‌ای دارد و این حرف‌ها کاملاً مستند و قابل‌دفاع است.  عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: استکبار و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی همه‌ی تلاش خود را بکار گرفته اند تا این مدل موفق نباشد و در سطح جهان‌گسترش پیدا نکند؛ ولی به فضل الهی و مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی توانسته‌ایم در همه‌ی ابعاد موفق باشیم. حجت‌الاسلام روانبخش به انتخابات اخیر کشورمان اشاره کرد و گفت: در حالیکه دشمن همه‌ی توان خود را به کار گرفته بود که مردم مشارکت نداشته باشند، اما مردم با حضور خود ثابت کردند همچنان میدان دار انقلا هستند.  وی اظهار داشت: دو استان پیشتاز بودند در افزایش مشارکت نسبت به دوره قبل که این دو استان شامل قم و یزد بود. مراسم سالروز قیام خونین دهم فروردین یزد در سال ۵۷ و ۱۲ فروردین سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با حضور آیت ا... ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، فاطمی استاندار، جوکار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، جمعی از روحانیان، مسئولان و قشر‌های مختلف مردم قدرشناس و همیشه در صحنه یزد در مسجد روضه محمدیه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه‌ها اقدام کنند
  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه ها اقدام کنند
  • ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان
  • ترس دشمن از گسترش انقلاب اسلامی
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید اجازه دهیم از بسیج یک وجهه ترسناک برای مردم درست کنند/ مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید در طهارت نفس و در پاک‌دستی برای بقیه الگو باشند/ مراقبت از پاک‌دستی فقط با نظارت فیزیکی بسیج ادارات حاصل نمی‌شود؛ کارهای فرهنگی لازم است
  • لزوم ارتقای وضعیت رشت و جلب رضایت رشتوندان
  • لزوم مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی با عزم جهانی
  • اخبار کوتاه رسانه در هفتم فروردین
  • «آخرین شیهه...» یک جایزه ویژه زنان گرفت