Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@22:49:30 GMT

رشد اقتصادی منطقه یورو کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۴۶۰۷

رشد اقتصادی منطقه یورو کاهش یافت

پول‌نیوز - با وجود آنکه کاهش رشد اقتصادی منطقه یورو، انتظارات را نسبت به افزایش نرخ بهره تقویت کرده است اما اولی رن، یکی از مدیران ارشد بانک مرکزی اروپا در مصاحبه با روزنامه آلمانی "هندلزبلات" گفت: تا زمان دستیابی به اهداف تعیین شده در سیاست های پولی، نرخ بهره در سطح کنونی حفظ خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر کاهش رشد کشورهای عضو منطقه یورو، در بیرون از این منطقه نیز نااطمینانی از نتیجه مذاکرات بر سر نحوه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و جنگ تجاری بین چین و آمریکا و هم چنین اعتراضات خیابانی جلیقه زردها در فرانسه، کاهش تولیدات صنعتی در آلمان و بحران بدهی ایتالیا از دیگر مسائلی است که باعث کاهش رشد اقتصادی کشورهای عضو منطقه یورو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منطقه یورو در حال تجربه بزرگ‌ترین کاهش رشد اقتصادی خود در طول یک دهه اخیر است. رن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره تا سال ۲۰۲۰ وجود دارد یا خیر گفت که ترجیح می‌دهد در خصوص فرآیند آتی بازار اظهار نظری نکند.

رن با اذعان به این‌که با وجود افزایش سطح دستمزدها، تورم منطقه یورو هنوز از ۲ درصد هدفگذاری شده توسط بانک مرکزی اروپا کمتر است گفت که افزایش دستمزدها برای مقابله با هسته سخت تورمی موفق نبوده است: سال گذشته به نظر می رسید که حرکت نیرومندتری به سمت افزایش سطح تورم داشته باشیم، اما اکنون باید منتظر بمانیم و ببینیم که روند کاهش نرخ رشد اقتصادی تا کجا ادامه خواهد یافت.

رن در پایان سخنانش گفت که بانک مرکزی هنوز تا پیش از فرا رسیدن فصل تابستان فرصت افزایش نرخ بهره را دارد و به نوعی افزایش نرخ بهره در جلسه هفتم ماه مارس این بانک را منتفی دانست. بسیاری از تحلیل‌گران معتقد بودند در این جلسه نرخ بهره در منطقه یورو افزایش خواهد یافت.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: منطقه یورو پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید/ جزییات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ سود بین بانکی با کاهش یک صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۵۱ درصد رسید.

تسنیم در گزارشی نوشت: این نرخ از ابتدای سال جاری با روند کاهشی همراه بود به جز هفته منتهی به ۲۹ فروردین ماه. نرخ بهره بین بانکی در هفته پایانی فروردین با افزایش همراه شدو با ۴ صدم درصد افزایش نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۵۲ درصد رسید.

نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به ۲۲ فروردین ماه با کاهش نیم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۴۸ درصد رسید. نرخ بهره بین بانکی که در هفته نخست فروردین ماه سال جاری ۲۳.۶۲ درصد شده بود در دومین هفته از نخستین ماه سال جدید با کاهش ۴ صدم درصدی همراه شد و به ۲۳.۵۸ درصد رسید.

این نرخ در هفته پایانی اسفندماه سال ۱۴۰۲ به ۲۳.۶۶ درصد رسیده بود که بالاترین نرخ بهره بین بانکی از آبان‌ماه به بعد محسوب می‌شود. بیشترین رکورد این نرخ در هفته نخست مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است. نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته منتهی به ۵ مهرماه سال ۱۴۰۲ با رکوردشکنی ۱۰ سال به ۲۳.۸۰ درصد افزایش یافته بود؛ البته بعد از آن روند کاهشی نرخ سود بین بانکی آغاز شد و در هفته نخست آبان‌ماه به ۲۳.۷۱ درصد کاهش یافت و بعد ان آن وارد کانال‌های پایین‌تر شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899621

دیگر خبرها

  • نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید/ جزییات
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • افزایش قیمت دلار مبادله‌ای/دلارحواله به ۴۱هزارتومان نزدیک شد
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم