Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@21:11:50 GMT

توزیع نهال به قیمت یارانه‌ای در گیلان

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۴۶۷۲

به گزارش‌ایلنا از رشت، منوچهر پارسافر با اشاره به توزیع بیش از ۵۰۰ هزار اصله‌نهال شناسنامه‌دار مثمر و غیرمثمر، اظهارکرد: توزیع نهال‌های درختان غیرمثمر و میوه ارقام دانه دار، هسته دار، دانه خشک، مرکبات و گیاهان دارویی که مستعد تولید اقتصادی و تجاری است به قیمت یارانه‌ای تا پایان اسفند در استان گیلان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: بیشتر نهال‌ها با اولویت اجرای طرح‌های توسعه اصلاح، جایگزینی و همینطور توسعه باغ‌ها در اراضی شیب‌دار استان گیلان توزیع و استفاده می شود.

وی افزایش تولید و کیفیت محصولات باغبانی، اصلاح و احیای باغ‌های درجه ۲ و ۳، تامین نهال استاندارد با اصالت و سالم مورد نیاز باغداران و دستیابی به باغ‌های یکدست و یکنواخت ژنتیکی برای داشتن باغبانی پایدار را از مهمترین اهداف توزیع این نهال‌  شناسنامه‌دار عنوان کرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: امسال بیش از چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبارات نهالیارانه دار به استان اختصاص یافته که بخشی از مبلغ خرید نهال به عنوان یارانه به متقاضیان پرداخت می شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان گیلان استاندارد جهاد کشاورزی مرکبات یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۴۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با اشاره به اینکه استان یزد در زمینه گوشت و تخم مرغ خودکفا است، در ارتباط با وضعیت شکر استان گفت: ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدعلی شاه حسینی صبح امروز در نشست کارگروه تنظیم بازار استان یزد با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌های مرتبط باید در زمینه نظارت بر بازار جدیت لازم را داشته باشند، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در این کارگروه به آن توجه ویژه می‌شود بحث قیمت محصولات مختلف از جمله گوشت مرغ است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یزد در زمینه تولید گوشت سفید و همچنین در حوزه جوجه ریزی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده و از قطب‌های اصلی تولید این محصول مهم کشور به حساب می‌آید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد، استان یزد را یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشت مرغ کشور دانست و عنوان کرد: تلاش بسیار زیادی شده که در حوزه گوشت مرغ اقدامات لازم انجام شود تا علاوه بر اینکه هیچ کمبودی در بازار وجود نداشته باشد، قیمت آن هم کاهشی باشد.

شاه‌حسینی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت مصوب گوشت مرغ در کشور 82 هزار تومان است اما با توجه به اقدامات صورت گرفته و حجم جوجه ریزی در استان یزد، قیمت این محصول در مغازه‌های استان یزد به طور تقریبی 77 هزار تومان است که نسبت به مصوب پنج هزار تومان کمتر است.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر گوشت مرغ، در استان یزد زمینه تخم مرغ هم خودکفا است ادامه داد: تولید تخم مرغ استان یزد مازاد بر نیاز استان است و به سایر نقاط ارسال می‌شود.

وی در ارتباط با وضعیت تامین شکر در استان یزد ادامه داد: سهمیه شکر به میزان مطلوب برای استان یزد در ماه مبارک رمضان اخذ شد و علاوه ‌بر آن به میزان یک هزار و 200 تن شکر سهمیه صنفی و خانوار با نرخ دولتی اخذ شده که قرار است در سکوهای تنظیم بازار عرضه شود.

شاه‌حسینی در خصوص قیمت گوشت قرمز در استان یزد تصریح کرد: استان یزد تولیدکننده گوشت قرمز نبوده و واردکننده نهاده‌های دامی است.

انتهای پیام/781/

دیگر خبرها

  • توزیع یک هزار و ۸۴۰ تن کود یارانه‌ای در شهرستان چالدران در سال ۱۴۰۲
  • آخرین فرصت خرید نهال گردوی اصلاح شده فقط با 40 هزار تومان
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • اصلاح ۳۲۸ کیلومتر خطوط انتقال شبکه توزیع آب در خراسان شمالی
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • توزیع حدود هشت هزار تن کود یارانه‌ای در شهرستان میاندوآب در سال ۱۴۰۲
  • اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری شهید باغبانی در گتوند
  • بانک های ناتراز اصلاح شوند تورم کاهش می یابد
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها