Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد: هر لحظه ممکن است تحریم‌های جدیدی علیه ونزوئلا اعمال شود.

به گزارش آناتولی، فدریکا موگرینی، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانسی خبری پس از نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل، گفت: اتحادیه اروپا هر لحظه ممکن است تصمیمی را درخصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه ونزوئلا اتخاذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات پس از آن مطرح شد که ونزوئلا مانع ورود شش تن از اعضای پارلمان اروپا به کاراکاس برای دیدار با خوآن گوآیدو، رییس جمهور موقت خودخوانده این کشور شد.

موگرینی گفت: ما واقعاً متاسفیم که ونزوئلا اجازه ورود به این اعضای پارلمان اروپا را نداد.

موگرینی درخصوص احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه گفت: وزرای اتحادیه اروپا به یک اجماع نظر دست یافتند و این مذاکرات به زودی به نتیجه خواهد رسید.

از ۱۰ ژانویه سال میلادی جاری هنگامی که نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا برای دومین دور متوالی به عنوان رییس جمهور سوگند یاد کرد آن هم در انتخاباتی که از سوی اپوزسیون تحریم شده بود، ونزوئلا هر روزه با اعتراضات گسترده‌ای مواجه شده است.

هنگامی که خوان گوآیدو رهبر اپوزسیون ونزوئلا در ۲۳ ژانویه خودش را به عنوان رییس جمهور موقت اعلام کرد، تنش‌ها افزایش یافت؛ اقدامی که با حمایت آمریکا، بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین مواجه شد. این در حالی است که روسیه، چین، ایران، بولیوی، مکزیک و ترکیه همچنان از مادورو حمایت می‌کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: موگرینی ونزوئلا تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۴۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند

وزیر خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم جدید علیه ایران تاکید کرد اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • بورل: تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران