Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@05:47:11 GMT

رونمایی از «مادرانه» در حوزه هنری

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۴۸۱۰

رونمایی از «مادرانه» در حوزه هنری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، مستند «مادرانه» به کارگردانی علیرضا باغشنی و تهیه کنندگی حسن سلطانی فردا چهارشنبه ۱ اسفندماه با حضور وحید جلیلی مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و رییس شورای سیاستگذاری جشنواره مردمی فیلم «عمار» در تالار سوره حوزه هنری رونمایی و اکران می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستند «مادرانه» در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تهیه شده و روایتی مستند از تلاش جمعی مادران در احیای هویت مادری است.

علاقه مندان برای حضور در مراسم رونمایی و اکران مستند «مادرانه» می توانند به نشانی خیابان حافظ، نبش خیابان سمیه، حوزه هنری، تالار سوره مراجعه کنند.

کد خبر 4546501 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن سلطانی سینمای مستند وحید جلیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه داده معماری مطالعات ایرانی- اسلامی منبعی کارآمد برای فعالان حوزه معماری است

مصطفی مومنی‌راد مدیر مرکز معماری حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا، از رسالت این مرکز در تسهیل گری و تولید و انتشار محتوا خبر داد و گفت: در تازه‌ترین فعالیت این مرکز باید به رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در مکتب معماری یزد که توسط استاد اولیا و گروه پژوهشی والا که از شاگردان وی هستند اشاره کرد که سعی کردند تا با جمع آوری مقالات وی منبعی غنی از دستاورد‌های معماری سال‌ها فعالیتشان را به صورت کتاب منتشر کنند.

وی ادامه داد: این کتاب روایت کیفیت‌های معماری سنتی ایرانی و با محوریت شهر یزد است. معماری که در زندگی فعلی ما فراموش شده است. در این کتاب سعی شده تا به آن بخشی از معماری کهن که ردپای آن در معماری شهری امروزی دیگر دیده نمی‌شود، بپردازد و به عنوان منبع علمی برای هنردوستان، دانشجویان و اساتید معماری به شمار می‌آید.
وی به تمرکز این مرکز در حوزه پژوهش و آموزش معماری در سال‌های اخیر اشاره کرد و بیان داشت: سعی کردیم بر روی کیفیت معماری انسانی و هنری بیشتر وقت و تمرکز بگذاریم. موضوعی که شاید در دانشگاه‌ها کمتر به آن پرداخته می‌شود و بیشتر بر روی مباحث مهندسی و ریاضی اشاره دارد و یا حتی در سیستم حکمرانی کشور کمتر شاهد آن هستیم.

یکی از دلایلی که ما به سمت ایجاد این پایگاه رفتیم به خاطراختلاف آرایی است که در میان پژوهشگران نسبت به تعریف از هنر معماری ایرانی-اسلامی وجود دارد

با توجه به این خلا در معماری سنتیسعی کردیم تا علاوه بر مدرسه معماری ایران که در آن به صورت مداوم دروسی از هنر‌های سنتی تدریس می‌شود در حوزه چاپ و پژوهش هم فعالیت‌هایی را شروع کنیم که این کتاب اولین خروجی آن است و برنامه ریزی داریم تا تولیدات بیشتری را در حوزه معماری سنتی و اصیل ایرانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در سال آینده، افتتاح پایگاه داده معماری مطالعات ایرانی- اسلامی را در دستور کار داریم. یکی از دلایلی که ما به سمت ایجاد این پایگاه رفتیم به خاطراختلاف آرایی است که در میان پژوهشگران نسبت به تعریف از هنر معماری ایرانی-اسلامی وجود دارد.

مومنی راد خاطر نشان کرد: در این پایگاه در صدد هستیم تا با جمع آوری اختلاف آرا و پژوهش‌های متعددی که تاکنون انجام شده به عنوان یک نهاد تنظیم کننده این اثار را بستر پایگاه گردآوری کنیم تا فعالان مرتبط با حوزه معماری، دانشجویان و اساتید بتوانند منبع یکپارچه‌ای از نظرات را مشاهده کنند تا عرصه برای آن‌ها روشن شود.

همچنین تحلیل‌هایی را ما بر روی ۲۶۰۰ مقاله علمی پژوهشی قرار دادیم که عملا می‌تواند یک نگاه تحلیلی را ارائه کند تا فعالان حوزه معماری به یک جمع بندی موضوعی برسند و به آن‌ها در فهم اینکه جایگاه خوودشان کمک کند.

وی تصریح کرد: سامانه قابلیت آن را دارد تا اگر علاقه من به عنصری در معماری است یا اگر به یک بازه تاریخی در حوزه معماری علاقه دارم به راحتی بتوانم به مقالاتی که منتشر شده است دسترسی داشته باشم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دوگانه سازی و ایجاد تفرقه جبهه مؤمن به انقلاب را تهدید می‌کند
  • فراخوان استانی حمایت از تولیدات فیلم مستند کوتاه موبایلی «مستند بساز»
  • فراخوان تولید فیلم مستند کوتاه موبایلی منتشر شد
  • حال حوزه هنری کردستان ‌خوب نیست
  • حضور ۲ فیلم مشهدی برای اولین بار در اکران‌ نوروزی سینماها
  • پایگاه داده مطالعات ایرانی- اسلامی منبعی کارآمد برای فعالان حوزه معماری است
  • پایگاه داده معماری مطالعات ایرانی- اسلامی منبعی کارآمد برای فعالان حوزه معماری است
  • حوزه هنری کردستان باید به پاتوق هنرمندان مبدل شود
  • رسانه‌ها استعدادهای کردستان را به حوزه هنری معرفی کنند
  • لزوم بهره‌گیری از جوانان برای تولیدات فرهنگی و هنری تراز انقلاب