Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: مدیر اداره آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: دانش آموز عشایری در حین کوچ به منطقه کرخه شوش بر اثر انفجار مین از ناحیه دست و چشم آسیب دید.

به گزارش گروه حوادث رکنا، حمید قنبری اظهار کرد: روز یکشنبه، ۲۸ بهمن‌ماه خانواده سعید نیازی دانش آموز عشایری، درحال کوچ به منطقه ییلاقی همدان بودند که این دانش آموز بر اثر انفجار مین مورد آسیب قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید نیازی به صورت میهمان در آموزش و پرورش خوزستان مشغول به تحصیل بود.

وی در ادامه عنوان کرد: این خانواده در هنگام عزیمت به محل ییلاقی با یک منطقه مین‌گذاری شده در کرخه شوش رو به رو می‌شوند و مسئولین منطقه را از وجود این منطقه مطلع می‌کنند، مسئولین ذیربط نیز منطقه را از وجود مین پاکسازی می‌کنند اما فرزند خانواده در فاصله بسیار دورتری از این محل، ضمن دیدن یک شی مشکوک با آن شروع به بازی می‌کند که منجر به انفجار آن می‌شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش عشایری گفت: متاسفانه در پی انفجار مین به یک دست و چشم این دانش‌آموز آسیب وارد شده است. دکتر قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر پیشین بهداشت و درمان نیز پس از اطلاع از این حادثه، تقبل کرده است تا این دانش آموز را به صورت رایگان تحت درمان قرار دهد. حال عمومی این دانش آموز خوب است.

وی افزود: این دانش آموز دو شب پیش با حضور و بدرقه مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش کشور، معاون پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان خوزستان و سایر مسئولین آموزش و پرورش، به تهران اعزام و در فرودگاه تهران از طریق آمبولانس به بیمارستان و مرکز تخصصی چشم پزشکی نور منتقل شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: حوادث پزشکی حوادث پزشکی اخبار حوادث اداره آموزش و پرورش دانش آموز تهران انفجار مین مصدوم عکس جوان دستگیر شد فیلم تهران قتل زن تجاوز پسر عجیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۴۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بودجه ۴۰ میلیاردی برای تجهیز مدارس عشایری

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ صحرايي افزود: معتقدم مهمترین مقطع ما پیش‌دبستانی و دوره ابتدایی است كه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تاکید ویژه‌ای بر این مقطع دارد.

وي گفت: یک کار این است که تسهیلات ویژه در اختیار معلمان ابتدایی قرار بگیرد. جامعه تعلیم و تربیت یک جامعه در‌هم‌تنیده و به‌هم‌پیوسته است. معلمان ابتدایی باید جایگاهشان ویژه باشد و هر کاری که برای یک معلم انجام می‌دهیم باید شامل همه معلمان شود.

صحرايي افزود: کنکور مسیر آموزش و پرورش را عوض کرد و آثار منفی کنکور سال‌ها باقی خواهد ماند. منظور من از کنکور موسسسات کنکوری است. وضع طوری شد که تقریبا راهیابی دانش‌آموزان مناطق محروم به دانشگاه‌های برتر رویا شده بود. شورای عالی انقلاب فرهنگی، اما با دستور و کمک رییس‌جمهور مصوبه‌ای را گذراند که اکنون مرجعیت به برنامه درسی ملی بازگشته است. برنامه درسی ملی شش ساحت دارد که فقط یک ساحت آن آموزش است. ساحت‌های دیگر نباید مغفول بماند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: خانواده‌ها ما را همراهی کنند. دوگانه‌ای وجود داد به اسم مدرسه و مافیای کنکور و ما از خانواده‌ها می‌خواهیم که پشت مدرسه بایستند.

معاون پرورشی و فرهنگی گفت:: معاونت تربیتی یکی از اصلی‌ترین ابعاد تعلیم و تربیت است که اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است که رساندن کار تربیتی به دل مدرسه و جذاب‌سازی فرآیند‌های تربیتی مهمترین آنهاست.

 پورثانی افزود: یک اقدام مهم دیگر طراحی سند تحول معاونت پرورشی است که مقدمات این کار در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال انجام است. این کار پس از چندین سال است که انجام می‌شود و انشالله باعث تحول در فرایند تربیتی در کل کشور خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش هم گفت: در دوره ابتدایی سه عنصر معلم، دانش‌آموزان و خانواده را به‌عنوان رکن جریان تربیت داریم. ما برای عنصر معلم برنامه ویژه‌ای داشتیم. با توجه به اینکه بیشترین جذب‌ها در دوره ابتدایی صورت گرفته است و پنجره فرصت تاریخی برای روزآمدسازی نیروی انسانی رقم خورده است، در قالب طرح شهید همت، ۱۹۶ هزار معلم را توانمند کردیم. در این آموزش‌ها ۵ هزار حلقه علمی تشکیل شد.

حمید طریفی حسینی ادامه داد: همینطور برای دانش‌آموزان در مناطق دوزبانه و روستایی بحث زبان‌آموزی در دوره اول را داشتیم که ۸ هزار مدرسه تحت پوشش قرار گرفته است و بنا داریم استمرار پیدا کند. سامانه‌ای داریم که می‌توانیم بازمانده‌ها را شناسایی و کار جذب‌شان را تسهیل کنیم.

وی از بازنگری ساعات درسی و تهیه برنامه درسی مناسب با هویت و اهداف دوره ابتدایی به عنوان یکی از برنامه‌های این معاونت در سال آینده خبر داد.

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک هم گفت: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک یک نهال جوانی است که با دغدغه حضرت آقا در نظام آموزش و پرورش کشور شکل گرفته است. یک خلا نسبتا طولانی وجود داشت که به دوره اوان کودکی به صورت حاکمیتی و نظام‌مند توجه نشده بود که با دغدغه مقام معظم رهبری ذیل آموزش و پرورش شکل گرفت تا چند کار مهم انجام دهد.

مجتبی همتی‌تر ادامه داد: بخشی از کار‌ها ساماندهی کودکستان‌هاست. طرحی با عنوان هوای مادری داریم تا خانه‌های کودک تکمیل شوند و در سال ۱۴۰۳ به‌عنوان یک حرکت جدی پیش خواهد رفت. بخش دوم ساماندهی پیش‌دبستانی‌هاست.

وی گفت: آیین‌نامه رشد اوان کودکی در دولت است و خوشبختانه از این طریق، این دوره ارتقا پیدا خواهد کرد. همچنین موضوع سامانه کودکستان‌ها نیز به عنوان یک موضوع مهم در دستورکار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاهی از دست ساخته‌های دانش آموزان در فسا
  • جلوگیری از تخریب ۲ مدرسه در کرج با هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز
  • بیش از ۱۳۰۰ دانش آموز با رای دادگاه تجدیدنظر استان البرز از بلاتکلیفی درآمدند
  • تنوع در محیط‌های آموزشی از تکالیف آموزش و پرورش است
  • در نظر گرفتن پیوست فرهنگی برای هر کتاب درسی / تشکیل ۱۰۰ هزار گروه جهاد تبیین در سال آینده
  • طرح تحول معاونت پرورشی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • سند تحول معاونت پرورشی در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • طرح تحول معاونت پرورشی در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • فعالیت ۸۰۰ گروه جهادی دانش آموزی خدام در چهارمحال و بختیاری
  • اختصاص بودجه ۴۰ میلیاردی برای تجهیز مدارس عشایری