Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@12:33:04 GMT

کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در شمال کشور

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۴۹۶۲

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه شدت بارش طی امروز (۳۰ بهمن) در استان گیلان و غرب استان مازندران است، گفت: در این مناطق طی امروز کاهش دمای شش تا ۱۰ درجه‌ای رخ می‌دهد. آفتاب‌‌نیوز : احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی طی امروز و فردا (۳۰ بهمن و اول اسفند) با عبور سامانه بارشی از سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور در این مناطق بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر این مناطق بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه‌ داد: طی امروز و فردا (۳۰ بهمن و اول اسفند) سامانه دیگری در جنوب و جنوب شرق کشور فعال است که سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در قسمت های جنوب شرقی کشور و بارش برف در ارتفاعات این مناطق می‌شود.
وی با اشاره به اینکه امروز (۳۰ بهمن) در استان‌های تهران، خوزستان، بوشهر و قزوین و قم در برخی از ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: طی روز پنجشنبه‌ (۲ اسفند) به‌تدریج هر دو سامانه از کشور خارج و جو پایداری حاکم می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز (۳۰ بهمن ماه) خلیج فارس و تنگه هرمز در روز چهارشنبه (اول اسفند) خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج است، تصریح کرد: دریای خزر نیز طی امروز و فردا مواج پیش‌بینی می‌شود.
دمای تهران به زیر صفر می‌رسد
وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، گفت‌: آسمان تهران فردا (اول اسفند) کمی ابری تا نیمه ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱- و حداکثر ۷ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه‌ (۲ اسفند) با حداقل دمای ۲-  و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هواشناسی کاهش دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۴۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، آذر رضاپور در گفتگویی با بیان اینکه دمای هوای استان از صبح امروز، سه‌شنبه به طور تدریجی روند کاهشی گرفته است، اظهارکرد: این استان اواخر هفته جاری روزهای خنکی را سپری خواهد نمود و این کاهش نسبی دما به دلیل ورود یک سامانه بارشی است که اوایل هفته آینده استان را فرا می‌گیرد.

وی گفت: هم اکنون کاهش دما از نیمه شمالی خراسان رضوی آغاز شده است و از عصر امروز دیگر نقاط را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و تا پایان هفته دمای هوا نسبت به امروز بین سه تا هفت درجه کاهش خواهد یافت.

رضاپور افزود: افزایش شدت وزش باد در نواحی بادخیز و بارش های رگباری در ارتفاعات از دیگر پدیده های جوی استان است که تا پایان هفته در استان وجود خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته، فریمان با ۹ و سرخس با ۳۵ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده‌اند، تصریح کرد: طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۶ تا ۳۰ درجه را به ثبت رسانده است و دمای کنونی مشهد ۲۴ درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز بین ۱۳ تا ۲۵ درجه در نوسان خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898643

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!
  • تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • کاهش دمای هوا در استان
  • کدام استان‌های کشور امروز بارانی است؟
  • تا یکشنبه آینده کدام مناطق ایران باران می بارد؟
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد