Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، کمتیه مشارکت های سمن های مردم نهاد به ریاست حسنی مقدم سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری و به دبیری علی زندی دبیر شورای مواد مخدر استان در سالن جلسات شهید باهنر استانداری خراسان جنوبی برگزارشد.

حسینی نماینده سازمان های مردم نهاد استان گفت: سمن ها می توانند مشارکت مردم را جذب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در محیط های روستایی می توانند مشارکت آنها را جذب کنیم افزود: به ازای هر 2 هزار نفر در خراسان جنوبی یک سازمان مردم نهاد است. وی با بیان اینکه رشد فردگرایی، رشد نفعت گرایی شخصی جزئی از تهدید های سمن ها هستند افزود: سازمان های مردم نهاد مشکلات نقدینگی و نداشتن همکاری با دستگاه های دولتی بیشترین مشکلات ما هستند.  حسینی گفت: قانون سازمان های مردم نهاد است و هنوز به صحن مجلس نرفته و نیازمند کمک مسئولان و نمایندگان مجلس هستیم.

وی با اشاره به اینکه 75 سازمان مردم نهاد داریم عنوان کرد: در سمن ها باید سطح بندی ها انجام شود که 46 درصد سطح یک هستیم. او افزود: در حوزه مبارزه با مواد مخدر سمن ها گفت: فعالیت مشخصی در مبارزه با مواد مخدر در سمن های فعال این حوزه نداریم. حسینی بیان کرد: متاسفانه برخی از سمن ها حاظر به روز کردن فعالیت هاف مسیر توسعه خود نیستند و تعداد حضور سمن ها بسیار کم است. نماینده سازمان های مردم نهاد افزود: برخی از سمن ها حاظر به گزارش عملکرد خود به شورای مبارزه مواد مخدر نیستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی کلاس های آموزشی مشکلات مواد مخدر برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۵۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی

به گزارش قدس آنلاین،  ابوالحسن نجفی روز سه شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهار کرد: از این میزان کشفیات ۷۴۷ کیلوگرم مربوط به مواد سنتی از نوع تریاک بوده است.

وی افزود: هر ساله کشفیات مواد مخدر در خراسان شمالی روند افزایشی داشت اما در سالجاری کاهش عرضه مواد مخدر منجر به کاهش کشفیات شد.

به گفته نجفی، کشفیات در سال ۱۴۰۱ نیز یکهزار و ۲۴۱ کیلوگرم بوده است که از این میزان ۹۳۳ کیلوگرم را مواد مخدر سنتی تشکیل می دهد.

افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر

وی با اشاره به اجرای طرح های مقابله و مبارزه با شیوع اعتیاد در خراسان شمالی، گفت: یکهزار و ۷۲۰ قاچاقچی، توزیع کننده و حمل کننده مواد مخدر در این بازه زمانی دستگیر و به مراجع قضایی استان تحویل داده شدند که ۲۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی افزود: همچنین ۲ هزار و ۳۶۳ معتاد متجاهر نیز دستگیر و به مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۵ سپرده شدند.

نجفی ادامه داد: از این تعداد معتاد متجاهر سپرده شده به مراکز ترک اعتیاد ماده ۲۲۹ نفر زن بودند.

مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیدند و فاقد سرپناه هستند و در این مراکز شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در هر استان پیگیر موضوعات نگه داری از معتادان متجاهر و ترک اعتباد آنها به صورت رایگان هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کشف مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • انتقال مفهوم کرامت به مردم ضروری است
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور
  • فیلم|کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی 
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • جبران کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی تا سه سال آینده
  • انتقاد رئیس سازمان بازرسی از خام‌فروشی در صنعت نفت
  • مدیران گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی