Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، پس از تعیین تکلیف اتحادیه‌های مدغم مؤسسات قرآنی استان‌ها و برگزاری مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور در آذرماه سال‌جاری در شهر قم، اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی با حضور اکثریت کاندیداها ازهر دو اتحادیه تشکیل و اعضای هیئت مدیره و بازرسان آن نیز مشخص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال این سؤال مطرح است که این اتحادیه کشوری واحد که در نتیجه ادغام «اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور» و «اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور» تشکیل شد، در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

مجید باوردی، عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با ایکنا، در این رابطه توضیح داد: هدف از ادغام این دو اتحادیه قرآنی، انجام فعالیت‌های قرآنی در سایه وحدت و انسجام بود. پیش‌تر صدور مجو‌ز برای مؤسسات قرآنی و همچنین توزیع اعتبارات قرآنی بین مؤسسات، دارای متولی متعددی بود که تصمیم گرفته شد دو اتحادیه قرآنی مدغم شوند تا تمامی این فعالیت‌ها در یک مسیر مشخص پیش برود.

وی افزود: در نتیجه‌ این ادغام مقرر بود تمام مؤسسات قرآنی که مجوز دریافت کرده‌اند، جمع شوند و مجوز فعالیت دو امضایی از سوی اتحادیه مدغم دریافت کنند. در ابتدا مقرر شد که با مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی در هر یک از استان‌ها مدغم شده و نماینده‌های خود را انتخاب کنند و سپس اتحادیه کشوری تشکیل شود.

این پیشکسوت قرآنی آذربایجان‌شرقی گفت: بر این اساس اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی در شهریور‌ماه سال گذشته در تمامی استان‌ها طی روند قانونی و ازپیش تعیین شده و با حضور ناظر کشوری، مدغم شده و نماینده‌های خود را معرفی کردند، بعد از تعیین تکلیف اتحادیه‌های مدغم استانی، مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور در آذرماه سال‌جاری با حضور نمایندگان اتحادیه‌های مدغم استان‌ها تشکیل شده و اعضای هیئت مدیره و اعضای اتحادیه با اکثریت آرا انتخاب شده و شروع به کار کرد.

وی در ادامه افزود: بعد از انتخابات، عده‌ معدودی از افراد معلوم‌الحال اتحادیه تشکل‌های کشور که در استان‌های خود به‌عنوان نماینده‌ اتحادیه مدغم رأی نیاورده و انتخاب نشده بودند و چون از جمله افراد هماهنگ‌کننده و توزیع‌کنندگان بودجه‌های قرآنی کشور نیز بودند ناچار برای حفظ منافع و موقعیت خود، با برگزاری دو مجمع غیرقانونی و تطمیع تعدادی از مدیران ساده لوح مؤسسات قرآنی، اعلام کردند که اتحادیه مدغم را قبول ندارند و باید روال به شکل گذشته بازگردد.

باوردی گفت: حتی سایت وزارت ارشاد نیز نشان می‌دهد که یکی از این افراد سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای یک مؤسسه دریافت کرده و نفر بعدی نیز برابر با یک میلیارد تومان و فرد دیگر نیز طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ برای یک مؤسسه در بازه‌های مختلف زمانی اعتباراتی شامل یک میلیارد تومان و همچنین پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای یک مؤسسه گرفته است، در حالی که در استانی همانند آذربایجان‌شرقی برای کل مؤسسات در همین بازه زمانی صرفاً ۳۹ میلیون تومان اعتبار داده شده است.

وی با بیان این‌که برای کاندیدا شدن در اتحادیه مدغم کشوری نیاز بود که افراد در استان‌های خود رأی آورده و به‌عنوان نماینده انتخاب شوند، گفت: این افراد در استان‌های خود رأی نیاورده بودند و چون منافع شخصی و موقعیت‌شان در خطر افتاده بود، به همین جهت تلاش می‌کنند تا اتحادیه مدغم کشوری را زیر سؤال ببرند و مانع فعالیت آن شوند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت کشور با بیان این‌که این افراد خودشان پیشنهاد تشکیل این اتحادیه مدغم را داده و آیین‌نامه نوشته بودند، همچنین در شورای توسعه فرهنگ قرآنی موضوع را پیش بردند، افزود: اکنون که می‌بینند در میان نمایندگان استانی رأی نیاورده‌اند، می‌خواهند روال را به گذشته برگردانده و مانع فعالیت اتحادیه مدغم کشوری که اتحادیه‌ای مصوب و کاملاً قانونی است، شوند.

وی بیان کرد: اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی کشور که تحت عنوان «اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور» تشکیل می‌شود، باعث کاسته شدن رفتارهای تبعیض‌آمیز در توزیع اعتبارات قرآنی شده و باعث می‌شود تا تمامی مؤسسات به‌صورت عادلانه از برنامه‌ها و بودجه‌ها بهره‌مند شوند.

باوردی با بیان این‌که قاطعانه از اتحادیه‌ مدغم مؤسسات قرآنی در سطح استان و کشور حمایت می‌کنیم، گفت: اجازه نخواهیم داد افرادی بیت‌المال را زیر پای گذارده و مانع از فعالیت اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی کشور شوند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت های قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل در صورت تداوم ماجراجویی‌ها پاسخ قاطعانه‌تری دریافت می‌کند

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز چهارشنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان مرکزی به مناسبت روز ارتش، گفت: پیش از این، اگر رژیم صهیونیستی توطئه‌ای بر علیه ما انجام می‌داد، پاسخ‌ها محدود بود اما جنایت صهیونیست‌ها در کنسولگری ایران در دمشق شرایطی را برای ما فراهم کرد تا برخورد قاطعانه‌ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: رژیم غاصب اسرائیل از هر امکانی برای به شهادت رساندن دانشمندان ما استفاده می‌کرد و با حمله به کنسولگری ایران گستاخی خود را بیشتر نمایان کرد که در برابر قدرت و اقتدار ایران قرار گرفت و سیلی محکمی دریافت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به حمایت کشورهای روسیه، چین و الجزایر از ایران اسلامی در نشست شورای امنیت، گفت: اقدام متجاوزانه اسرائیل جنایتکار فرصت خوبی برای نشان دادن اقتدار ایران اسلامی و برگ برنده جبهه مقاومت بود.

آیت الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: پاسخ ایران در واقع آزمایش صنایع موشکی و پهبادی بود که مراکز راداری و نظامی رژیم صهیونیستی از جمله محل استقرار هواپیماهای اف ۳۵ آنها را هدف قرار داد.

وی تاکید کرد: اسرائیل متجاوز اگر بخواهد منافع جمهوری اسلامی ایران را مورد تجاوز قرار دهد، پاسخ قاطع دریافت می‌کند و اگر آمریکایی‌ها هم قصد دخالت داشته باشند پاسخ ایران اسلامی را خواهند دید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآور شد: ممکن است دشمن قصد آسیب رساندن به زیرساخت‌های کشور را داشته باشد که مردم باید در این خصوص هوشیار باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: بیست و نهم فروردین ماه مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی و بزرگداشت حماسه آفرینی‌های دلاورمردانی است که عاشقانه در راه اسلام و دفاع از مکتب قرآن در برابر دشمنان جنگیدند و رشادت و شجاعت از خود نشان دادند.

وی اضافه کرد: ارتش بزرگترین پشتیبان نظام و نماد ولایتمداری است که با ۴۸ هزار شهید کارنامه درخشانی در حراست از انقلاب و کیان کشور دارد.

امام جمعه اراک گفت: جوانان مومن، سلحشور و ولایتمدار ارتش و سایر نهادهای نظامی در هشت سال دفاع مقدس با اقتدار در برابر متجاوزان ایستادند و رشادت‌ها و حماسه‌های به یاد ماندنی خلق کردند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: آمادگی هرچه بیشتر نظامی و تسلیحاتی با هدف دفاع کشور در برابر توطئه‌های آمریکا و اسرائیل غاصب ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: قدرت نیروهای مسلح در همه بخش‌های امنیتی، استراتژیکی، موشکی، زمینی، هوایی، دریایی و امنیتی ارزشمند است و در این حوزه به همت نیروهای مخلص و متعهد کشور توانسته در منطقه بدرخشد و برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی باید هر روز آماده تر از گذشته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه + فیلم
  • پاسخ قاطعانه ایران اسلامی به حماقت دشمن صهیونیستی
  • دعوت والیبالیست های آذربایجان شرقی به اردوی انتخابی تیم ملی
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • اسرائیل در صورت تداوم ماجراجویی‌ها پاسخ قاطعانه‌تری دریافت می‌کند
  • رژه یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح در آذربایجان شرقی
  • تشکیل و راه اندازی انجمن نوجوانان قرآنی در نمایشگاه قرآن سال بعد
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز ارتش