Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی غیربهداشتی خیابان انقلاب سنندج برعهده بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کردستان است. ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

مجتبی ورمقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، با اشاره به فعالیت برخی مراکز عرضه مواد غذایی غیربهداشتی در این شهر اظهار داشت: تنها نظارت بر فرآورده‌های خام دامی بر عهده دامپزشکی است و طبیعتاً نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی غیربهداشتی خیابان انقلاب سنندج برعهده بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کردستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: نظارت بر فرآورده‌های خام دامی همچون گوشت قرمز، سفید، جگر، تخم‌مرغ، ماهی و شیر هم تا زمانیکه خام باشد برعهده دامپزشکی است  اما نظارت بر شیر توزیع‌شده در سطح بازار برعهده بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی است.

نارضایتی مردم از عرضه غیربهداشتی مواد غذایی در سنندج و اظهارات قابل تأمل متولیان سلامت کردستان کردستان|47 تن خرمای غیربهداشتی در کامیاران کشف و ضبط شد دوغ فاسد در سبد خانواده‌های گیلانی چه می‌کند؟

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان تصریح کرد: با متخلفان و عرضه‌کنندگانی که سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند به شدت برخورد می‌شود و هیچ‌گونه اغماضی در این زمینه وجود ندارد.

ورمقانی با اشاره به نقش دامپزشکی در تامین بهداشت عمومی و سلامت جامعه افزود: دامپزشکی با ارائه خدمات متنوع در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در تامین سلامت دام، طیور، آبزیان، زنبور عسل و فرآورده‌های خام دامی نقش مستقیم و قابل اعتنایی در تضمین بهداشت محصولات و تامین بهداشت جامعه دارد.

انتهای پیام/ش

R7848/P/S6,66/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۵۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: دامپزشکی سبزوار پارسال ۱۰ هزار و ۹۲۸ بازدید در حوزه‌های مختلف نظارتی - بهداشتی انجام داد که منجر به ضبط ۱۷۹ تن فراورده غیرقابل مصرف و فاسد، سه مورد مهر و موم واحد‌ها و ارسال ۷۰ فقره از پرونده‌های تخلفات حوزه بهداشتی به مراجع قضایی شد.

 دکتر برات الله زیدآبادی افزود: بیشترین پرونده‌های معرفی شده به مراجع قضایی مربوط به عرضه کالا و فرآورده‌های خام دامی تاریخ گذشته و فاسد و استفاده نکردن از مواد اولیه باکیفیت و شرایط نگهداری نامناسب بوده است.

وی گفت: دامپزشکی نقش مهمی در تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه دارد و نظارت بهداشتی مستمر در تمامی مراحل پرورش، صدور پروانه تاسیس و بهره برداری بهداشتی، حمل دام زنده و فراورده‌های خام دامی، مراکز جمع آوری شیر، کشتارگاه‌های دام وطیور، کارخانجات خوراک دام وطیور، فروشگاه‌ها و مراکز بسته بندی، توسط کارشناسان نظارت دامپزشکی در حال انجام است.

دکتر زیدآبادی افزود: متصدیان واحد‌های صنفی عرضه کننده فراورده‌های خام دامی باید در خصوص ارائه مواد باکیفیت به شهروندان احساس مسئولیت کرده و دقت لازم را داشته باشند، چون شبکه دامپزشکی در زمینه امنیت غذایی و سلامت جامعه با کسی مماشات نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • امحای بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گلپایگان
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • معدوم کردن ۲.۲ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در بوشهر