Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-24@16:02:49 GMT

ادامه جنگ قدرت حشد شعبی و نیروهای آمریکایی

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۵۱۴۴

خرداد: در حالی که دولت آمریکا بر ادامه حضور خود در عراق درچارچوب توافقنامه امضا شده بین دو کشور تاکید می کند، نیروهای حشد شعبی عزم خود را برای به چالش کشیدن این نیروها جزم کرده‌اند.
 در حالی که دولت آمریکا بر ادامه حضور خود در عراق درچارچوب توافقنامه امضا شده بین دو کشور تاکید می کند، نیروهای حشد شعبی عزم خود را برای به چالش کشیدن این نیروها جزم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش اعتمادآنلاین بعد از آنکه فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا در آخرین روزهای تصدی این مقام قول ادامه حضور نیروهای آمریکایی را از رئیس جمهور و نخست وزیر عراق گرفت، برخی از شخصیت‌های عراقی ازتلاش‌های واشنگتن برای ضربه زدن به جایگاه حشد شعبی در عراق سخن گفتند.
دبیر کل جنبش «جهاد و سازندگی» یکی از گروه‌های عضو حشد شعبی عراق، با اشاره به اقدامات دولت آمریکا، به این کشور هشدار داد از به چالش کشیدن و تحریک نیروهای حشد شعبی امتناع کند زیرا نخواهد توانست مجددا گروهی همچون داعش را در  عراق ایجاد کند.
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از وی خبر داد: نیروهای حشد شعبی ابزاری در دست واشنگتن نیست بلکه یک نهاد دولتی عراق محسوب می شود که رهبری آن را نخست وزیر عراق به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح به عهده دارد.
در این همین راستا، باقر جبر الزبیدی، وزیر اسبق کشور عراق هم خبر داد  واشنگتن به دنبال ایجاد نهادی موازی برای حشد شعبی است.
رسانه‌های عراقی به نقل از زبیدی خبر دادند اطلاعتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد، دولت آمریکا به دنبال سازماندهی بقایای داعش و شماری از افراد جنایتکار تحت تعقیب قوه قضائیه عراق است تا به شکل یک سازمان جدید در این  کشور فعالیت تروریستی خود را از سر گیرد.
این وزیر سابق وعضو مجلس اسلامی عراق در صفحه خود در فیسبوک نوشت: محور اصلی این ساختار را 800 نیروی داعشی اروپایی تشکیل می‌دهند که هدف از انتقالشان به عراق ایجاد ناامنی مستمر در کشور است، به ویژه که دسته‌های تک روی این گروه تروریستی در گروه‌های کوچک عملیات تروریستی خود را درمناطق مختلفی از عراق آغاز کرده‌اند.
این اطلاعات در حالی منتشر می‌شود که شبکه سی‌ان‌ان هم خبر داد حدود یک هزار تروریست داعش از سوریه فرار و از طریق مناطق کوهستانی یا بیابانی مرزی با عراق وارد  این کشور شده‌اند.
به گفته این شبکه تلویزیونی آمریکایی این عده با خود حدود 200 میلیون دلار پول نقد به همراه آورده‌اند تا بتوانند با استفاده از آن عملیات خود رادر عراق سازماندهی کنند. برچسب ها: آمریکا ، حشد شعبی ، عراق

منبع: خرداد

کلیدواژه: آمریکا حشد شعبی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۵۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق

پس از آنکه رویترز به نقل از کتائب حزب‌الله عراق مدعی ازسرگیری حملات این گروه مقاومت علیه پایگاه‌های نظامی آمریکایی شد،رسانه‌های نزدیک به محور مقاومت با رصد بیانیه‌های منتشر شده، این خبر را تکذیب کردند

به گزارش مشرق، «کتائب حزب‌الله عراق هیچ بیانیه جدیدی منتشر نکرده است». این را خبرنگار شبکه المیادین لبنان پس از انتشار خبر ازسرگیری حملات این گروه مقاومتی علیه مواضع آمریکایی‌ها گزارش داد.

پس از آنکه خبرگزاری رویترز مدعی از سرگیری حملات کتائب حزب‌الله عراق به دلیل عدم پیشرفت در موضوع خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از این کشور در جریان سفر نخست‌وزیر محمد شیاع السودانی به واشنگتن شد، رسانه‌های نزدیک به محور مقاومت صحت این خبر را زیر سوال بردند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز نیز نوشت، طی ۴۸ ساعت گذشته کتائب حزب الله عراق نه بیانیه‌ای صادر کرده نه سخنگویش موضعی گرفته است.

آنچه در این خصوص منسوب به حزب الله عراق منتشر شده، صحیح نیست. رونوشت به رویترز، اسکای نیوز و الجزیره.

این در حالی است که در پی حمله‌ای جدید به مقر غیرقانونی نیروهای آمریکایی در شمال سوریه، رویترز و پس از آن چند رسانه دیگر به نقل از آن، ادعا کردند، کتائب حزب الله عراق، حملات به نیروهای آمریکایی را از سر می‌گیرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • چاد هم نظامیان آمریکایی را اخراج می کند