Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تربت حيدريه - ايرنا - فرماندار تربت حيدريه گفت: لازم است دستگاههاي اجرايي اين شهرستان با سرمايه گذاران و کارآفريناني که در چارچوب مدل مثلث اقتصادي استاندار خراسان رضوي به عنوان معينهاي اقتصادي شهرستان تعيين مي شوند همکاري جدي کنند و اين همکاري رصد و ارزيابي مي شود.

علي رستمي روز سه شنبه در جلسه هم انديشي با جمعي از سرمايه گذاران شهرستان تربت حيدريه افزود: در راستاي همسويي با سياستهاي استاندار خراسان رضوي، به زودي مدل مثلث اقتصادي مورد نظر ايشان با تعامل و همکاري سه ضلع سرمايه گذاران، نماينده مردم در مجلس، دستگاههاي دولتي و حاکميتي و نظارت امام جمعه در اين شهرستان شکل مي گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اين که در اين مدل اقتصادي تفاهمنامه هاي چند جانبه اي بين اضلاع اين مثلث شکل خواهد گرفت ادامه داد: بنا داريم با برنامه ريزي هدفمند و تعامل بخش خصوصي با دولت و نيز با توجه به فرصتهاي سرمايه گذاري ارزشمندي که در تربت حيدريه وجود دارد از برآيند تعامل اين مثلث اقتصادي در راستاي توسعه منطقه بهره برداري کنيم.
فرماندار تربت حيدريه نقش معينهاي اقتصادي در اشتغالزايي، توسعه و محروميت زدايي در منطقه را بسيار موثر خواند و گفت: به زودي با مشخص شدن نقشه راه و برنامه ريزي، شهرستان تربت حيدريه به چند قسمت تقسيم خواهد شد و در هر قسمت، معينهاي اقتصادي با براي تحقق توسعه اقتصادي شهرستان فعاليت خواهند کرد.
رستمي افزود: دستگاههاي اجرايي بايد با معينهاي اقتصادي هماهنگي لازم را داشته باشند زيرا اگر اين کار صورت نگيرد دستيابي به اهداف مورد نظر امکان پذير نخواهد بود.
وي ادامه داد: معينهاي اقتصادي به عنوان حلقه اعتماد بين مردم و دولت بايد مورد حمايت قرار گيرند هر چند گاه ديوان سالاري و بوروکراسي اداري مانعي در مسير توسعه است که البته براي حل اين مشکل نيز تمام زيرساختهاي لازم جهت هدايت، حمايت و تسهيل روند سرمايه گذاري با تعامل مسئولان شهرستان شکل گرفته است.
اولويت اقدامات عليرضا رزم حسيني استاندار جديد خراسان رضوي واگذاري مديريت اقتصاد اين استان به بخش خصوصي عنوان شده است و به همين منظور در نخستين اقدام، خراسان رضوي به 12 منطقه تقسيم شد.
در اين چارچوب با عقد تفاهمنامه در هريک از مناطق 12 گانه يکي از شرکتهاي بخش خصوصي به عنوان معين اقتصادي تعيين مي شود و اين تفاهمنامه ها به امضاي ائمه جمعه، مديران و همه عوامل دولتي و حاکميتي استان و شهرستانها مي رسد.
عليرضا رزم حسيني استاندار خراسان رضوي اين مدل توسعه اقتصادي را براساس تجربه موفق توسعه قلعه گنج در استان کرمان پياده سازي و اجرا مي کند.
در اين طرح، يک مثلث توسعه اقتصادي هم وجود دارد که قاعده آن را سرمايه گذاران و کارآفرينان، ضلع ديگرش را نمايندگان مجلس و ضلع سومش را دولت و دستگاههاي ديگر حاکميت تشکيل مي دهند همچنين امامان جمعه نيز نقش نظارت عاليه را در اين مثلث بر عهده خواهند داشت.
تربت حيدريه با 225 هزار نفر جمعيت، در فاصله 150 کيلومتري جنوب مشهد قرار دارد.
1922/7079/6121
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۵۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است

هاشم علایی گفت: برای تامین زمین طرح‌های تولیدی مرکز استان، فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی ۲ اردبیل در حال آماده‌سازی است که جدول‌بندی و زیرسازی معابر، پست برق ۶۳ کیلوولت و خط توزیع برق فشار متوسط هوایی آن اجرایی شده و تامین سایر زیرساخت‌ها هم در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: برای اجرای این طرح‌ها، اعتباری بالغ بر ۲هزار میلیارد ریال هزینه شده و تلاش می‌شود مراحل واگذاری زمین، طی چند ماه آینده آغاز و در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شود.

به گفته او، شهرک صنعتی ۲ اردبیل با مساحت بیش از ۷۰۰ هکتار به عنوان بزرگترین و مهمترین شهرک صنعتی استان اردبیل محسوب می‌شود که علاوه بر قطب تولید، بخش اعظمی از اشتغال استان را هم به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه ۸۰۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی متفاوت از مرحله پی‌ریزی تا نصب و تجهیز ماشین آلات در شهرک‌های صنعتی استان در دست اجراست افزود: از بدو تاسیس شهرک‌های صنعتی استان تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ قرارداد واگذاری زمین با سرمایه گذاران در سطح بیش از ۶۵۰ هکتار منعقد شده است که از این میزان ۷۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با اشتغالزایی بیش از ۱۳ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فعال است و بقیه نیز با پیشرفت فیزیکی متفاوت از مرحله پی‌ریزی تا نصب ماشین آلات در دست اجراست.

علایی ادامه داد: از این تعداد ۷۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد و غیر فعال در شهرک‌های صنعتی شناسایی شده که با ارائه تسهیلات سایر کمک‌های لازم به دنبال فعال کردن آنها هستیم.

او از واگذاری زمین به سرمایه گذاران با شرایط نقد و اقساط همچنین واگذاری زمین به سرمایه گذاران از طریق سامانه الکترونیکی با هدف جلوگیری از ایجاد رانت و رعایت عدالت در فرآیند واگذاری زمین خبر داد و گفت: اعمال بخشودگی تا ۵۰ درصد اقساط قیمت حق بهره برداری زمین در مناطق کمتر توسعه یافته (شهرک‌های صنعتی کوثر و گرمی و نواحی صنعتی رضی، نیر، مشگین شهر، هشجین، نوجه ده، روح کندی، شکرآب و پارس آباد) از مشوقهایی است که به سرمایه گذاران این مناطق داده می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در ادامه برگزاری تورهای صنعتی، نمایشگاه‌ها، حمایت از دانش بنیان شدن، برگزاری دوره‌های آموزشی، حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی، شناسایی نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی، ارائه برنامه‌های حمایتی به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی، کمک به افزایش صادرات محصولات صنعتی و اخذ مجوزهای استاندارد سازی واحدهای تولیدی، حمایت‌های خوشه‌ای از واحدهای تولیدی را از دیگر مشوق‌های سرمایه گذاری در استان ذکر کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی