Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@10:42:28 GMT

◄ نوسازی ناوگان باری جاده‌ای؛ طرحی که جواب نداد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۵۲۴۷

◄ نوسازی ناوگان باری جاده‌ای؛ طرحی که جواب نداد

تین‌نیوز | 

دولت به جای اضافه کردن به عرضه ناوگان با طرح موسوم به «نوسازی ناوگان» باید یارانه‌ای را که می‌خواهد برای «نوسازی» اختصاص دهد صرف خرید تدریجی ناوگان کهنه و از دور خارج کردن آنها کند.

به گزارش تین‌نیوز، مطلب بالا پیشنهاد یک کارشناس و فعال حمل‌ونقلی است که در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و در توضیح آن گفت: دولت همواره طی 15 سال قبل به اضافه عرضه اذعان داشته و همواره عرضه را اضافه کرده است؟!

همایون اسدی افزود: دولت همواره مقوله بهره‌وری نازل بخش حمل‌ونقل جاده‌ای را فراموش کرده بود و شاید هم این موضوع اهمیتی برای دولت نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز، او گفت:  نوسازی ناوگان از آن طرح‌هایی بود بدون تراضی کنش‌گران بخش خصوصی پیشنهاد شد.

این فعال حمل‌ونقل خاطرنشان کرد: پیکره دو پاره حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور که با اندیشه سراسر غلط تفکیک راننده از متصدی حمل در وزارت راه اوایل انقلاب طرح‌ریزی شد اینک در هر دو شقه راننده و متصدی حمل در بحران است.

اسدی تاکید کرد: این بحران به زیان منافع ملی است و بهتر است به معالجه این بیمار در حال احتضار برخیزیم.

این کارشناس تاکید کرد: به‌نظرم به‌جای طرح های این چنین باید در اندیشه آمایش دوباره و باز-آرایش این بخش بود، این امر امکان پذیر است و ما طرح‌هایی در این سمت و سو داریم.

اسدی با بیان این‌که اندیشه معاون حمل‌ونقل وزارت راه (شهرام آدم‌نژاد) مبنی بر تشکیل بازارهای منطقه‌ای جاده‌ای هم اندیشه خوبی است، اظهار کرد: البته با این همه سوء‌تفاهم سیاسی و اقتصادی انباشته شده از قبل، کار سترگی است که می‌توان با جان دادن به «پیمان صرفا  کاغذی اکو» به این مهم دست یافت.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: نوسازی ناوگان ناوگان فرسوده باری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۴۸نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با تاکید بر لزوم حذف نقاط حادثه خیز استان گفت: با تلاش و همت راهداران و همچنین همکاری پلیس راه اصفهان ۱۸ نقطه از راه‌های استان در سال گذشته رفع و ایمن‌سازی شد.
محمدحسن محمدزمانی با بیان اینکه در طرح ملی شناسایی نقاط پر تصادف جاده‌های کشور مصوب سال ۱۴۰۱، ۲۵ نقطه در راه‌های برون شهری استان اصفهان احصا شد افزود: در برنامه ابلاغی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در سال ۱۴۰۲، رفع ۱۰ نقطه از این تعداد در نظر گرفته شده بود.


وی گفت: رفع نقاط پر تصادف مصوب سال ۹۵ هم طرحهای ایمن‌سازی از سال‌های گذشته در جریان بود که رفع ۳۰ نقطه از این تعداد نیز در سال ۱۴۰۲ به تأیید پلیس راه استان رسید.
زمانی افزود: علاوه بر تکمیل در مجموع ۴۸ طرح رفع نقاط حادثه خیز استان مصوب سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۴۰۱ در سال گذشته، طرحهای اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان برای رفع سایر نقاط پر تصادف در سال جاری ادامه خواهد داشت.


وی خاطر نشان کرد: سال گذشته در هشت هزار و ۴۰۰ کیلومتر عملیات خط کشی در محورهای مواصلاتی استان اصفهان، با بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه انجام شده و همچنین ۷۰ میلیارد ریال هزینه بازسازی و خرید تابلو اطلاعاتی به میزان ۲ هزار مترمربع شد.
زمانی با اشاره استفاده از تابلوهای اخطاری و انتظامی از جنس کامپوزیتی به جهت جلوگیری از سرقت در راه‌های استان، عنوان کرد: در سال گذشته ۲۰ هزار عدد از این تابلوها با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال تهیه و نصب شد.

دیگر خبرها

  • انتظار ۳۰ ساعته تیم ملی‌جودو‌ هم‌ جواب نداد!
  • رفع ۴۸نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • هوشمندسازی ناوگان ترانزیت برای افزایش جذابیت ترانزیتی کشور
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر
  • نوسازی ناوگان مکانیزاسیون راه‌حلی مناسب برای تحقق خودکفایی محصولات استراتژیک
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین
  • جابه‌جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده‌های کشور
  • جابه جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده های کشور در سال ۱۴۰۲