Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس فدراسیون شطرنج درباره موضوع غیبت نایب قهرمان ایران در مسابقات قهرمانی جهان گفت: تیم اعزامی به مسابقات قزاقستان چهار یار اصلی و یک ذخیره دارد؛ احسان قائم مقامی در این دوره از رقابت ها یار ذخیره ایران است.

«مهرداد پهلوان زاده» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، در زمینه دعوت نشدن «آرین غلامی» به تیم ملی اظهار کرد: برای رقابت های تیمی قهرمانی جهان چهار بازیکن اصلی و یک بازیکن ذخیره نیاز داشتیم، ابتدا نفرات اصلی که عبارتند از پرهام مقصودلو قهرمان جوان جهان، علیرضا فیروزجا قهرمان آسیا و ایران، سید محمد امین طباطبایی نایب قهرمان آسیا و پویا ایدنی را انتخاب کردیم که در توانایی و جایگاه آنان در شطرنج ایران، شک و شبهه ای وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نفر پنجم باید توسط کمیته فنی انتخاب می شد که اعضای این کمیته روی قائم مقامی نظر داشتند.
رئیس فدراسیون شطرنج با بیان اینکه کمیته فنی برای انتخاب نفر پنج از ایوان سوکولوف سرمربی تیم ملی شطرنج نیز مشورت گرفته است تاکید کرد: برخلاف برخی از ادعاها که تصمیمات کمیته فنی را در طول سال های گذشته یکنواخت می دانند، اعضای این کمیته از بهترین ها شطرنج ایران تشکیل شده و در آن علیرضا شفیعی، مرتضی محجوب، شادی پریدر، افشین تهرانی، مهرداد اردشی و .... حضور دارند. این نفرات با توجه به سابقه بین المللی احسان قائم مقامی وی را به عنوان یک باتجربه در کنار تیم انتخاب کردند و رای این کمیته نیز یکدست انتخاب قهرمان 12 دوره کشور بود.
وی با بیان اینکه نباید در برخی از شرایط تمام ساختار را زیر سوال ببریم گفت: در یکسال گذشته چند بار برای رقابت های مختلف نفرات را انتخاب کردیم که احسان قائم مقامی در آن حضور نداشت و نمونه آن نیز مسابقه تیمی قهرمانی آسیا و المپیاد جهانی شطرنج بود؛ همچنین برخلاف جنجال برخی از رسانه ها انتخاب شدن قائم مقامی هیچ ارتباطی با مشاور بودنش ندارد.
پهلوان زاده در زمینه انتظار خود از نتایج ملی پوشان در قزاقستان گفت: اگر شطرنج بازان ایرانی مانند مسابقات گذشته ظاهر شوند رسیدن به سکو دور از انتظار نیست.
به گزارش ایرنا، مسابقات شطرنج تیمی قهرمانی جهان با حضور نمایندگان و برترین تیم های جهان از 13 اسفند ماه در کشور قزاقستان برگزار می شود. تیم ملی شطرنج ایران که مرداد پارسال عنوان قهرمانی تیمی آسیا را از آن خود کرد نیز در این رقابت ها حضور دارد. قرار است ایوان سوکولوف به عنوان سرمربی، تیم ملی شطرنج ایران را در این مسابقات همراهی کند.
روسیه، آمریکا، لهستان، انگلیس، چین، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، هند و مصر دیگر تیم های حاظر در رقابت های شطرنج قزاقستان هستند.
ورزشی 2052** 2024

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش مهرداد پهلوان زاده آرين غلامي شطرنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۵۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفى تركيب تيم ملى تكواندو براى اعزام آسيايى

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات انتخابى تيم ملى در دو وزن سه شنبه هفتم فروردین ماه و بعد از مراسم افطار با حضور اعضای کادر فنی، در سالن خانه تکواندو برگزار شد که در پایان ترکیب تیم اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا معرفی شد.

بر همین اساس و با توجه به عملکرد تکواندوکاران در لیگ برتر، رقابت های بین المللی جام فجر  ریاست فدراسیون جهانی و همچنین مسابقات انتخابی فوق، مهدی حاجی موسایی در وزن ۵۸- کیلوگرم، متین رضایی در وزن ۶۳- کیلوگرم، امیر سینا بختیاری در وزن ۷۴- کیلوگرم، میرهاشم حسینی در وزن ۸۰- کیلوگرم، محمد حسین یزدانی در وزن ۸۷- کیلوگرم و آرین سلیمی در وزن ۸۷+ کیلوگرم ترکیب تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا را تشکیل خواهند داد.

ضمن اینکه ابوالفضل زندی در وزن ۵۸- کیلوگرم و مهران برخورداری در وزن ۸۷- کیلوگرم دو ملی پوش دیگر تکواندو با توجه به در اختیار داشتن سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا از طریق جام ریاست فدراسیون جهانی ۲۰۲۲، به مسابقات اعزام خواهند شد تا تیم ملی تکواندو با هشت تکواندوکار راهی ویتنام شود.

مجید افلاکی به عنوان سرمربی، رضا ایمانزاده و مهرداد یوسفی اعضای کادر فنی و حمیدرضا یاوری هم پزشک تیم ملی خواهد بود.
رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا در هشت وزن برگزار می‌شود که هر کشور مجاز به اعزام شش تکواندوکار به این مسابقات می‌باشد. تیم ملی ایران در اوزان اول و چهارم تکواندوکاری به این رقابت‌ها اعزام نمی‌کند.

همچنین بر اساس قوانین فدراسیون جهانی تکواندوکارانی که در جام ریاست فدراسیون موفق به کسب مدال می‌شوند، جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی قاره‌ای سال آتی را دریافت خواهند کرد.

بیست و ششمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا طی روزهای ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه به میزبانی ویتنام در شهر «دانانگ» برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • امیررضا معصومی را به جای امیرحسین زارع به مسابقات قهرمانی آسیا ببرید
  • رضوان موتو مجومرد قهرمان مسابقات والیبال آزاد جام رمضان
  • اعزام ووشو کاران به بازی‌های بریکس
  • تیم‌های ملی ووشو ایران به بازی‌های بریکس اعزام خواهند شد
  • معرفى تركيب تيم ملى تكواندو براى اعزام آسيايى
  • ترکیب تیم ملی تکواندو معرفی شد/ اعزام هشت تکواندوکار به قهرمانی آسیا
  • ترکیب کاملا روس بحرین برای مسابقات کشتی قهرمانی آسیا/قهرمان جهان به بیشکک می‌آید
  • بانوی ایرانی، مدیر مسابقات انتخابی تنیس روی میز آسیای میانه شد
  • آیین استقبال از نائب قهرمان مسابقات موی تای جهان در چهارمحال و بختیاری
  • تیم ملی تکواندو برای اعزام نصف می شود!