Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@22:37:28 GMT

یاسر عرفات با خمیردندان سمی، ترور شده

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۵۳۰۷

یاسر عرفات با خمیردندان سمی، ترور شده

مشاور سابق یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین از ترور وی با "خمیر دندان آغشته به سم" خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه روسیا الیوم، بسام ابوشریف، مشاور یاسر عرفات در مصاحبه با یک شبکه ماهواره‌ای اردنی گفت: یاسر عرفات به دلیل وجود سم در خمیردندانی که استفاده می‌کرد ترور شد. زمانی که او دندان‌هایش را مسواک می‌زد مقداری از این سم وارد لثه و بعد وارد خون او شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوشریف گفت که مدت‌ها قبل از ترور عرفات به او نسبت به وجود نقشه‌هایی برای ترورش هشدار داده بود اما کسی به هشدارهایش توجه نکرد.

وی افزود: من به یاسر عرفات توصیه کردم بهتر است غذاهایی که در آشپزخانه‌اش درست می‌شود نخورد و از افراد غیرمعتمد دارو نگیرد اما او از قبول توصیه های من اکراه داشت. من و خانواده‌ام برای کمک به او داوطلب شدیم و من نامه‌ای را برایش فرستادم اما طرف‌هایی که در کنار او بودند از اهمیت این نامه نزد او کاستند.

ابوشریف همچنین ادعا کرد، یک خبرنگار اسرائیلی به او از تصمیم اسرائیل برای قتل "دو روباه پیر" خبر داده و منظورش عرفات و آریل شارون، نخست‌وزیر وقت اسرائیل بودند و شارون نیز به همان روش کشته شده و همان عوارض و نشانه‌های مسمومیت در او ظاهر شده است. یک خبرنگار آمریکایی نیز بعدا گفت که این سم "تالیوم" بوده است.

وی افزود: رفتن فلسطینی‌ها به اسلو اشتباه بزرگی بود و توافق با اسرائیلی‌ها در واقع یک دام بود. برخی افراد حقایق را برای عرفات جعل کردند تا او فکر کند که اسلو مسیری برای تشکیل کشور مستقل فلسطین است. اسرائیل هیچ گاه با تشکیل کشور فلسطین موافقت نخواهد کرد. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین معامله قرن را نمی‌پذیرد.

ابوشریف درباره کنفرانس ورشو گفت: این کنفرانس شکست خورد. مردم فلسطین آماده دادن جان خود به خاطر آزادی‌شان هستند.

وی تأکید کرد: آمریکا به ایران پیشنهاد حذف مساله فلسطین از دستورکارش در ازای ادامه برنامه هسته‌ای را داده بود.

او درباره سوریه گفت: اسرائیل گروه‌های تروریستی فعال در سوریه را بعد از آموزش نظامی‌شان به سلاح مجهز کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترور یاسر عرفات خمیر دندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۵۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرض نیروهای امنیتی به دانشجویان حامی فلسطین در قاهره

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، دانشجویان حامی فلسطین یک دانشگاه آمریکایی در قاهره با سردادن شعار «پول‌های ما به کجا می‌رود» از ریاست دانشگاه و همه مسئولان خواستند توضیحاتی را در رابطه با نحوه روابط خود با شرکت‌های حامی رژیم اسرائیل ارائه دهند.

دانشجویان در دومین روز از اعتراضات خود با ورود به جشنواره فرهنگی سالانه دانشگاه خواستار قطع ارتباط با شرکت‌های اکسا و اچ پی به دلیل حمایت از اسرائیل شدند. 

این دانشجویان اظهار داشتند که ما  دانشجویان و فارغ‌التحصیلات پایان سرمایه‌گذاری در نسل‌کشی در غزه را اعلام می‌داریم و این که مدرک‌های تحصیلی ما آغشته به خون شهدای فلسطینی باشد را نمی‌پذیریم.

تنها دانشگاه در مصر که دانشجویان آن توانستند در هفته‌های اخیر علیه نسل‌کشی در غزه تظاهرات کنند، همین دانشگاه آمریکایی در قاهره بود زیرا دانشجویان آن از فرزندان نخبگان بوده و پلیس نمی‌تواند به آنها حمله کرده و آنها را بازداشت کند.

دیگر خبرها

  • راه حل فلسطین همان فرمول «‌دو دولتی» است
  • طوفان الاقصی فلج بودن بازدارندگی اسرائیل را اثبات کرد
  • السنوار، کابوس صهیونیست‌ها
  • غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • تعرض نیروهای امنیتی به دانشجویان حامی فلسطین در قاهره
  • ابوعبیده: اسرائیل در شن‌های غزه گیر افتاده است
  • چرایی اعتراض به اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکا؛ ظلم را ببین!
  • هشدار مصر به اسرائیل در خصوص حمله به رفح
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود