Web Analytics Made Easy - Statcounter

آوایی گفت: مشی قوه قضائیه این است که بتواند بحث مجازات های جایگزین حبس را توسعه دهد که این آرا جایگزینی، برای کشور کمک بوده و کم هزینه و کم خسارت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «علیرضا آوایی» امروز (سه شنبه 30 بهمن) در حاشیه افتتاح پروژه های شهرداری قزوین در جمع خبرنگاران بیان کرد: با گذشت زمان همه بیشتر باورشان شد که این تعداد زندانی نه صحیح و نه ضروری بوده و نه در شأن نظام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر دادگستری اضافه کرد: وقتی افراد به زندان می روند، بیش از خودشان، خانواده هایشان آسیب می بینند به ویژه آنها که متأهل هستند و از سال های قبل این نگاه در قوه قضائیه برای مجازات های جایگزین ایجاد و قدم هایی در این خصوص برداشته شد و مصوباتی هم وجود دارد و یکسری از قضات هم به این بحث عمل می کنند.

 

وی با اشاره به ضرورت استفاده از مجازات های جایگزین حبس افزود: باید بیشتر از بحث استفاده کنیم و لازمه این امر هم این است که نگاه قضات نسبت به این موضوع تغییر یابد، البته بخشی به این دلیل است که ما عادت کرده ایم که مجازات حبس دهیم و تا این ریل تغیر کند، مقداری زمان نیاز است.

 

آوایی تأکید کرد: مشی قوه قضائیه این است که بتواند این موضوع را توسعه دهد و یکسری از همکاران ما هم آرا خوبی را در این قضایا صادر کردند که این آرا جایگزینی، برای کشور کمک بوده و کم هزینه و کم خسارت است.

 

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم رسانه ها هم به عنوان یکی از مطالبات شان از نظام کمک کنند و ان شالله همه با کمک هم در این موضوع گام های بزرگتری برداریم.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان اردبیل اصفهان زاهدان مقام معظم رهبری خبرگزاری شبستان شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل دارالشهدای آران و بیدگل مجازات جایگزین حبس قوه قضائیه وزیر دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۵۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزیِ نو؛ مجله‌ای رادیویی با رویکرد امیدبخشی

به تعبیر مک لوهان رادیو امتداد یکی از مهمترین خواص انسانی یعنی گوش است و در پرتو این وسیله، انسانهای هزاران کیلومتر دورتر از خود را در کنترل دارد. پس با این توصیف رادیو در انفجار فضا و زمان نقش مهمی بر عهده دارد.

بدون تردید رادیو به عنوان یکی از اولین‌های وسایل ارتباط جمعی نقش فعال و اساسی در تحولات اجتماعی، اقتصادی کشور بر عهده داشته و همیشه به کمک برنامه‌های اقتصادی دولت‌ها آمده است.

از آنجا که خانواده نقش برجسته‌ای در جهاد اقتصادی دارد، نحوه تعامل رادیو با اقتصاد فردی و خانواده به عنوان هسته اولیه و رکن اساسی جامعه تاثیرگذار است. لذا هر گونه تغییر یا بهبود اقتصادی، می‌تواند جهاد اقتصادی یا مشارکت مردمی را در پی داشته باشد.ساعت طلایی و ویترین شبکه رادیویی اقتصاد با برنامه روزیِ نو به عنوان یک مجله رادیویی آغاز می‌شود. این برنامه با فضایی آرام بخش در صبحگاهی پرتلاش مخاطب را برای طلب روزی حلال تشویق می‌کند. تولید محتوا آن هم در مفهوم جهاد اقتصادی با محوریت جهش تولید خانواده و فرد را برای مشارکت فعال در تولید، مدیریت در مصرف و حتی تربیت نیروی اقتصادی و ارزشی ارشاد و فضای مجاهدت را در بخش‌های متنوع این مجله رقم می‌زند.مخاطب در هشتاد دقیقه این برنامه که به طور زنده و ساختاری ترکیبی از ساعت 6:30 پخش می‌شود، اهداف شناختی-نگرشی و رفتاری را با افزایش اطلاعات، دانش و آگاهی، ایجاد تقویت یا تغییر نوع نگرش و باور و ایجاد و تقویت رفتار مثبت را تجربه می‌کند. طراحی سه بخش خبری کارشناس محور به همراه خبرهای روز و پایگاه‌های خبری و گفتگوی ویژه خبری از ویژگی‌های این برنامه خواهد بود. گروه اقتصاد و جامعه شبکه رادیویی اقتصاد با تعامل روانی خانواده ایرانی، زمینه رشد و تعالی افراد و خانواده را مهیا کروه تا با صمیمیت و تلاشی که بر فضای آرام بخش خانواده حاکم است بهره‌وری اقتصادی و رفاه مطلوب را صبحگاهان به مخاطبان خود هدیه کند.روزیِ نو با امیدبخشی تلاش می‌کند از تو حرکت از خدا برکت را به کاسب محله توصیه کند و رزق و روزی حلال را به عنوان یک ارزش دینی روز به روز تصوبت کند گرچه برای رسیدن به این مهم، با گفتگوی حضوری و غیرحضوری مدیران، مسئولان و نمایندگان خانه ملت آنان را به پاسخگویی و مطالبات مردم فرا می‌خواند.شاید بتوان گفت ساختار و ترکیب برنامه که نشات گرفته از روز روشن است با ابراز موسیقی و آیتم، کار رسیدن به هدف را سهل‌تر و آسانتر کرده است اما نمی توان از اجرای مناسب مجریان فاصله گرفت که این نشاط و شادمانی را با ذوق و سلیقه تهیه‌کنندگان برنامه به مخاطب عرضه می‌کنند.توسعه اقتصاد ملی با فناوری و سرمایه هر جامعه‌ای می‌تواند محیط اجتماعی را آماده پذیرش تحول سازد و رسانه‌ها بویژه شبکه تخصصی اقتصاد ابزاری موثر برای رسیدن به این مهم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • روزیِ نو؛ مجله‌ای رادیویی با رویکرد امیدبخشی
  • رویکرد حساب ۱۰۰ امام محرومیت زدایی از جامعه است
  • نخستین جایگزین بیت کوین
  • رویکرد کمیسیون کارگری گلستان، حمایت از واحد‌های راکد و نیمه تعطیل است
  • موشکافی رویکرد آرتتا؛ چرا آرسنال همیشه در ماه آوریل کم می‌آورد؟
  • رویداد هوش مصنوعی با رویکرد تولید محتوا در زاهدان
  • صدور حکم تهیه نوشت افزار واقلام آموزشی جایگزین حبس در دادگاه کیفری ۲ ارومیه
  • استفاده از جایگزین های نمک خطر مرگ های قلبی را کاهش می دهد
  • محور یاسوج به سی‌سخت مسدود می‌شود
  • از الزام به "مرده‌شویی" تا "ساخت آهنگ"/ مجازات تکمیلی و جایگزین حبس هم باید باضابطه باشد