Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران حفاظت محیط زیست باید نسبت به عملکرد خود در برخورد قانونی با تهدید زیستی کاوه سودا به مردم به صورت شفاف توضیح دهند. ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، با ابراز نگرانی از تبعات خطرناک زیست محیطی کارخانه کاوه سودا اظهار داشت: کارخانه کاوه سودا در گذشته هم به دنبال شکست لاگون‌های جمع‌آوری پساب یک فاجعه زیست محیطی در مراغه و بناب به وجود آورده بود و این خطر بصورت بالقوه باز هم وجود دارد که متاسفانه علی‌رغم تصمیماتی که در همان زمان گرفته شد، اما در مقام عمل چیزی قابل مشاهده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عجیب است که کارخانه کاوه سودا با حجم بسیار زیاد روزانه حدود 8 هزار متر مکعب پساب، فاقد تصفیه خانه فاضلاب صنعتی است و این پساب خطرناک را در لاگون‌های خاک دفع کرده و منابع زیر زمینی آب و خاک منطقه را تهدید می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان استان و مدیران اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نباید در قبال چنین تخلفات زیست محیطی که سلامت مردم و طبیعت را تهدید می‌کند سکوت کرده و از کنار آن به راحتی گذر کنند.

سعیدی تاکید کرد: مدیران حفاظت محیط زیست باید نسبت به عملکرد خود در برخورد قانونی با تهدید زیستی کاوه سودا به مردم به صورت شفاف توضیح دهند.

وی ادامه داد: هر چند شرکت کاوه سودا یک واحد تولیدی است و اشتغال زایی قابل توجهی در منطقه دارد، اما بر اساس قانون اساسی هر گونه فعالیت اقتصادی که منجر به آسیب به محیط زیست شود ممنوع است و سلامت شهروندان و حفظ طبیعت از فعالیت یک کارخانه به هر قیمتی ارجح تر و مهم تر است.

رهاسازی روزانه حدود 8 هزار متر مکعب پساب بسیار خطرناک ‌کارخانه کاوه سودا در لاگون‌های خاکی ‌

سعیدی تاکید کرد: مسئولان استان و مدیران حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی باید سریعا نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خطرناک دفع پساب کارخانه کاوه سودا اقدام کنند.

وی گفت: عملکرد حفاظت محیط زیست متاسفانه به گونه ای شده که در جاهایی که باید بیشتر حساس باشند، بی توجهی می‌شود و در جاهایی که نیاز به حساسیت چندانی ندارد، بیشتر توجه می‌کنند!

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در پایان تاکید کرد: بنده این موضوع حساس را در مجلس و از مراجع ذی صلاح به طور جدی پیگیری خواهم کرد تا سلامت مردم و محیط زیست قربانی مماشات و بی‌توجهی عده‌ای از مدیران مسئول در این حوزه نشود.

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان گفت: به مناسبت روز زمین پاک که با شعار مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین، آغاز شد بخش‌هایی از طبیعت پارک جنگلی برم و حاشیه سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان از وجود زباله‌های خشک پاکسازی شد.

فضل اله هوشمندی با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی که حفظ محیط زیست را یک وظیفه همگانی می‌داند، افزود: هدف از برگزاری برنامه‌های پاکسازی فقط جمع آوری زباله نیست بلکه اولویت فرهنگ سازی و آموزش برای جلوگیری از ریختن زباله در طبیعت، رودخانه و محیط شهری است.

او ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد افرادی که در پاکسازی شرکت می‌کنند به هیچ عنوان در طبیعت و محیط شهری زباله نمی‌ریزند و نسبت به مدیریت پسماند و محیط زیست حساس هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان بیان داشت: زمین همواره امانتی در دستان ما و برای ساکنان آینده آن است، بنابراین باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم تا به فرزندانمان و مردم آینده سپرده شود.

روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می‌شود که نباید سیاره خود زمین را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند.

شعار هفته زمین پاک ۱۴۰۳ با عنوان «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، اعلام شد.

شهرستان سپیدان از ۲ بخش مرکزی و همایجان تشکیل شده و در ۷۰ کیلومتری شمال غرب استان فارس گرفته است.

دیگر خبرها

  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • مجمع خیران مشارکتی طرح‌های محیط زیستی در ۳۱ استان کشور تشکیل می‌شود