Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@11:30:29 GMT

اسارت و عصبانیت بعثی‌ها از اسرا

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۵۴۴۳

به گزارش پارس نیوز،  محمدرضا بیات از آزادگان دوران دفاع مقدس ارتش محسوب می‌شود. او در خاطره‌ای روایت می‌کند: وقتی متوجه شدیم ۱۰ نفر از اسرای کمپ‌های دیگر را به داخل کمپ ما آوردند، بسیار خوشحال شدیم چرا که می‌دانستیم این نفرات از اسرای قدیمی هستند و آن‌ها مسلماً با تجربیات زیادی که دارند می‌توانند در روحیه ما تأثیرگذار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرکدام در یک آسایشگاه مستقر شدند. آنها کسانی بودند که بعد از هفت سال بعثی‌ها نتوانسته بودند در ایمان و اراده‌هایشان خللی وارد کنند دشمن تصمیم گرفته بود که آنها را در بین ما که معمولاً از اسارت و تجربیات کمتری برخوردار بودیم محو کند.

وقتی ما با روحیات قوی این برادران مواجه شدیم همه تحت تأثیر قرار گرفتیم و بعد از گذشت سه روز تعداد آنها از ۱۰ نفر به ۱۲۱۰ نفر افزایش یافت که این امر باعث عصبانیت شدید عراقی‌ها شده بود. درگیری‌ها در بین ما آنقدر شدید شد که دیگر کسی از عراقی‌ها ترسی نداشت و برای خواندن نماز جماعت یا غذا خوردن و دیگر کارهایمان که به ما اجازه نمی‌دادند به آنها توجه نمی‌کردیم.

یک شب بخاطر اینکه با صوت بلند بچه‌ها به تلاوت قرآن مشغول بودند درب آسایشگاه برای اولین بار در شب باز شد و مسئول کمپ با تعداد زیادی از نگهبانان وارد آسایشگاه شد و از مترجم (یکی از بچه‌های اسرا) سوال کرد این صدا چیه؟ مترجم با همان لحجه اصفهانی جواب داد: «صلواتست» و ناجی که مسئول کمپ بود با سیلی به صورت منوچهر زد و گفت: «می‌دانم صلوات است چه کسی به شما اجازه داده که صلوات بفرستید و قرآن بخوانید؟»

آن شب نگهبانان با چوب و کابل به بچه‌ها حمله کردند و بسیاری از بچه‌های ما زخمی شدند وقتی از آسایشگاه خارج شدند تمام افراد آسایشگاه یکباره با هم صلوات فرستادند. بعد از سه روز بعثی‌ها تصمیم گرفتند آن ۱۰ نفر را از کمپ ما خارج کنند. آنها رفتند، ولی ۱۲۰۰ نفر با افکار بسیجی در کمپ‌های بعثی‌ها مانده بود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: دوران دفاع مقدس قرآن دوران دفاع مقدس قرآن پارس اسارت اسرا بعثی پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۵۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت ژاوی پس از شکست 3-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید به روایت انیمیشن عمر مومنی / فیلم

عصبانیت ژاوی پس از شکست 3-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید به روایت انیمیشن عمر مومنی / فیلم

دیگر خبرها

  • عصبانیت ژاوی پس از شکست 3-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید به روایت انیمیشن عمر مومنی / فیلم
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: بدترین نخست‌وزیر، برو!
  • توافق مبادله اسرا؛ تنها راه توقف حمله به رفح
  • نتانیاهو: حماس پیشنهادات ما برای آزادی اسرا را رد کرده است
  • خراسان شمالی آماده برگزاری یادواره شهدای غریب در اسارت
  • یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود
  • شیوه‌نامه کنگره «شهدای غریب در اسارت» تدوین شد
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی
  • قاچاقی یکی از مداح ها را به آسایشگاه خودمان آوردیم /مرشد گفت مرد حسابی اگر تو روسیاه هستی چرا پای ما را وسط می کشی؟
  • عصبانیت شدید مجری اینترنشنال از آتش زدن پرچم آمریکا