Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-28@10:55:51 GMT

سرمایه اصلی بیمه ایران، نیروی انسانی زبده آن است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۵۸۲۸

سرمایه اصلی بیمه ایران، نیروی انسانی زبده آن است

پول‌نیوز - دکتر عباس معمار نژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی ودارایی با بیان این مطلب در دیدار و تبادل نظر صمیمانه با مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران ستادی بیمه ایران که در ساختمان مرکزی این شرکت انجام شد، گفت: سرمایه بیمه ایران در واقع املاک و مستغلات آن نیست؛ سرمایه اصلی بیمه ایران، اول نیروی انسانی زبده آن است که هم اکنون باید از آنان به عنوان سرمایه انسانی یاد کرد و دوم اطلاعات و داده هایی است که در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، دکتر معمار نژاد با ابراز خشنودی از برنامه های عملیاتی بیمه ایران که در زمینه های متنوع طراحی شده است، گفت: در میان این برنامه ها باید به برنامه خروج از زیاندهی شرکت توجه ویژه ای مبذول شود .

معاون وزیر اقتصاد در باره زیانده بودن رشته بیمه های شخص ثالث تاکید کرد: اگر قانون، بیمه ایران را مکلف به صدور بیمه نامه ثالث کرده است باید تبعات این اجبار را برای این شرکت دولتی نیز برطرف کند.

دکتر معمار نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه توصیه هایی، به توانگری بیمه ایران و اختلاف نظر در معیارهای سنجش این توانگری اشاره کرد و گفت: بیمه ایران می تواند با رایزنی و تبادل نظر با کارشناسان بیمه مرکزی و اعضای شورای عالی بیمه در مورد معیارهای سنجش توانگری واقعی بیمه ایران و در صورت نیاز اصلاح آن اقدام کند.   

معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی ودارایی با اشاره به رویکردهای جدید در صنعت بیمه دنیا افزود: بیمه ایران به عنوان راهبر صنعت بیمه کشور باید زمینه توسعه و بهره برداری گسترده تر از هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء ، رباتهای مشاور و امثال آنها را در صنعت بیمه کشور فراهم آورد.   

وی با تشریح ، تجزیه و تحلیل وضعیت صنعت بیمه در جهان و مقایسه آن با صنعت بیمه کشور، سرمایه 7600 میلیارد تومانی کل صنعت بیمه در ایران را ناچیز دانست و با اشاره به زیان انباشته 4600 میلیارد تومانی این صنعت گفت: این ارقام به همراه سود خالص جزیی باقیمانده و نسبت پایین سود خالص به حق بیمه که در سالهای اخیر بین یک تا 3 درصد بوده است، نشان می دهد که باید توجه بسیار جدی به مشکلات صنعت بیمه کشور داشت.

معاون وزیر اموراقتصادی و دارایی در پایان گفت و شنود 3 ساعته با مدیران ارشد بیمه ایران که در فضایی صمیمی برگزار شد ، با ابراز امیدواری نسبت به اینکه مجموع اقدامات آتی معاونت بانکی و بیمه وزارت اقتصاد شرایط بهتری را برای بیمه ایران رقم زند، از تلاش های سازنده خانواده بزرگ بیمه ایران در سراسر کشور برای راهبری، مدیریت وهدایت صنعت بیمه کشور قدردانی کرد.

* عبور بیمه ایران از بحران ها

قبل از سخنان معاون وزیر اقتصاد، آقای پورکیانی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران با ارائه گزارشی مختصر از عملکرد این شرکت، طی سخنانی ضمن تقدیر از تلاشهای خستگی ناپذیر مدیران ، کارکنان و شبکه فروش بیمه ایران، با تاکید بر اینکه مدیران و همکاران بیمه ایران با تمام وجود و با تکیه بر اخلاق و تعهد عمیق سازمانی برای خدمت به مردم، میهن و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند، گفت: با توجه به همین پشتوانه قوی و محکم بیمه ایران توانسته است از بسیاری از بحران هایی که با آنها روبرو بوده است عبور کند.

وی با اشاره به دغدغه مشترک معاون وزیر اقتصاد و مدیران بیمه ایران برای یافتن راه حل هایی به منظور رفع موانع و بحران های این شرکت دولتی، برخی از مشکلات  بیمه ایران را ناشی از مسائل مربوط به مسوولیتهای اجتماعی و تکالیف برون سازمانی دانست که بر شرکت تحمیل شده و افزود : برای رفع مشکلات شرکت، از سال 95 که شروع به کار کردیم اولویت هایی را تعیین کرده ایم که در میان همکاران به 1+5 مشهور شده بود و هم اکنون از این برنامه ها به عنوان اولویت های شش گانه  شرکت یاد می شود. مهمترین آنها کنترل نقطه سر به سر بوده است که متاسفانه در صنعت بیمه این نقطه سر به سر را تا کنون به دست نیاورده اند، ولی ما این نقطه را در بیمه ایران به صورت کلی و نیز در تک تک رشته ها به دست آورده ایم تا خط کشی باشد که مدیران عملیاتی شرکت بنوانند به واسطه آن بدانند که چه مراحلی را تا به کجا و چگونه انجام دهند چراکه در واقع تعیین این نقطه اجرای فرآیند مدیریت ریسکی را جهت میدهد.

پورکیانی گفت : یکی دیگر از مهمترین اقدامات بیمه ایران ایجاد شفافیت و سلامت اداری بود. معضل بدهکاران که از دغدغه های بزرگ صنعت بیمه است را با برنامه ریزی و کاهش وصول مطالبات ساماندهی کرده ، اصلاح پرتفوی و توسعه بیمه های زندگی، مدیریت بهینه صدور و پرداخت خسارت و افزایش فروش نقدی نیز از دیگر برنامه های کلان و دشواری بود که در دوران مدیریت جدید به اجرا گذاشته شده است.

مدیرعامل بیمه ایران در باره اصلاح پرتفوی شرکت توضیح داد: حدود 56 درصد از زیان انباشته ای که بیمه ایران دارد مربوط به رشته ثالث، 24 درصد مربوط به رشته درمان و 20 درصد مربوط به سایر رشته ها است . بنابر این بزرگترین مشکل شرکت نیز در رشته ثالث است که اجباری و تکلیفی بوده و ما نمی توانیم انتخاب ریسک کنیم و طبق قانون مکلفیم تحت هر شرایطی صدور بیمه نامه را در این رشته انجام دهیم . اما، در رشته درمان که امکان انتخاب ریسک وجود دارد و از سال 90 علیرغم زیاندهی رو به افزایش بود، توانستیم شرکت را از حالت پرتفوی محوری و فروش غیرمتکی به موازین فنی خارج کنیم.

وی افزود: در سال 94 سهم رشته درمان در پرتفوی شرکت حدود 30 درصد بود که در سال 95 آن را به 28 درصد و در سال 96 به 14 درصد رساندیم و موفق شدیم این سهم را در سال جاری تا امروز به 8 درصد کاهش دهیم.

برای جبران از دست دادن خود خواسته و منطقی این بخش از پرتفوی رشته درمان ، برنامه ریزی گسترده ای کرده ایم تا فروش حداکثری بیمه نامه های زندگی را تحقق بخشیم . از جمله اقدامات شرکت طی دو ماه اخیر در این زمینه آن بوده است که بتوانیم حدود 4000 نیروی تازه نفس متقاضی فعالیت در فروش بیمه های زندگی را جذب و پس از آموزش روانه بازار کنیم و سال آینده را سال انقلاب در بیمه های زندگی بیمه ایران نامگذاری کرده ایم.

وی میزان رشد فروش بیمه ایران در رشته بیمه های زندگی را در سال 96 معادل 11 درصد و در 10 ماهه امسال 42 درصد اعلام کرد و گفت: به این ترتیب سهم بیمه های زندگی در کل پرتفوی بیمه ایران که در 12 سال اخیر حداکثر 5 درصد بوده را موفق شدیم در سال جاری به 8 درصد برسانیم.

در هشت ماه امسال رشد حق بیمه تولیدی بیمه ایران 29 درصد بوده است. برای اولین سال کنترل رشد خسارت ها به خوبی اعمال شد و بیش از 3 درصد رشد نداشت . نقطه سر به سر بیمه ایران در 10 ماهه امسال به 69 درصد کاهش یافت، در حالی که سال قبل 79 درصد بود. همچنین، امسال موفق شدیم تعداد بدهکاران شرکت که مشکلی برای بیمه ایران بوده است را 12 درصد کاهش دهیم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیمه ایران پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۵۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اقدامات اولیه برای پرورش ۱۰۰ هزار دام سبک در کشت و صنعت مغان

صمد بهزاد گفت: سرمایه‌گذاری موتور محرک در این شرکت است ولی متاسفانه استفاده از ظرفیت‌های موجود این شرکت تاکنون مورد غفلت واقع شده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان احداث باغ جدید در اراضی دیم بخش هشت زراعی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و توافق ضمنی برای ایجاد مرکز شناسایی سرطان و راه‌اندازی بزرگترین و مجهزترین بیمارستان منطقه و شمالغرب کشور جهت غربالگری بیماری سرطان، دیالیز و دیابت در بیمارستان شهرک شهید آیت‌الله غفاری را از جمله برنامه‌های در دست اقدام در این مجتمع تولیدی ذکر کرد.

به گفته او، مدیریت این شرکت به صورت جدی پیگیر سرمایه‌گذاری جدید در این مجتمع عظیم ملی است و در این خصوص به حمایت‌های دولت و نماینده عالی آن در شهرستان پارس‌آباد نیاز دارد.

بهزاد بیان کرد: به رغم محدودیت منابع، توقعات از کشت و صنعت مغان و مدیریت آن زیاد است و هیات مدیره شرکت نیز با تمام توان در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه این بنگاه اقتصادی است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تاکید کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم و با لبیک گویی به فرامین مقام معظم رهبری، موضوع مردمی سازی فعالیت‌ها را با پشتکار و ممارست پیگیری خواهیم کرد.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • نگاهی بنیادی به شرکت‌های صنعت دارویی در بازار سرمایه
  • ساختار نظام سلامت ایران یک ساختار توسعه یافته در کلاس یک دنیا است
  • بیمه تکافل چه تمایزی با دیگر بیمه‌های بازرگانی دارد؟
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمایه
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمای
  • ◄ منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  • آغاز اقدامات اولیه برای پرورش ۱۰۰ هزار دام سبک در کشت و صنعت مغان
  • انگلیس بازدارندگی هسته ای را تقویت می کند
  • توفیقات بیمه دی با اهمیت بخشی به سرمایه‌ی انسانی
  • اجرای بیش از ۳۹ هزار کیلومتر خطوط انتقال پرفشار گاز در کشور