Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@08:33:42 GMT

مردم روسیه مخالف واگذاری کوریل به ژاپن هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۵۸۹۷

مردم روسیه مخالف واگذاری کوریل به ژاپن هستند

تهران - ایرنا - نظرسنجی انجام شده توسط یک مرکز تحقیقات روسی نشان می دهد که 96 درصد از شهروندان روس ساکن جزایر «کوریل»، با واگذاری حق حاکمیت این جزایر از روسیه به ژاپن مخالف هستند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس روسیه، این نظرسنجی طی روزهای 11 تا 17 فوریه (22 تا 28 بهمن) از ساکنان جزیره کوریل انجام شد؛ در کل، هفت هزار و 695 نفر یا دو سوم جمعیت بالای 18 سال روس مقیم این جزایر در این نظرسنجی شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین سوال در این نظرسنجی این بود که 'آیا شما معتقید روسیه باید جزایر کوریل را به ژاپن بدهد؟'
بر اساس پاسخ این نظرسنجی، 96 درصد از مردم این جزیره مخالف انتقال حاکمیت این جزایر به ژاپن هستند، 2 درصد موافق و 2 درصد نیز پاسخ دادن به این سوال را مشکل می دانند.
به نوشته این خبرگزاری، روز 26 نوامبر سال 2018 میلادی، نظرسنجی دیگری نیز در این باره صورت گرفت که طی آن دو سوم یا 77 درصد از شرکت کنندگان با انتقال حق حاکمیت جزایر کوریل روسیه به ژاپن در راستای امضای معاهده صلح و تقویت روابط دو جانبه با توکیو مخالفت کردند.

**اختلاف بر سر جزایر کوریل
جزایر کوریل مجمع ‌الجزایری آتشفشانی در استان «ساخالین» روسیه است. طول تقریبی آن 1300 کیلومتر و از شمال شرقی «هوکایدو» در ژاپن تا «کامچاتکا» در روسیه امتداد یافته است. ژاپن مدعی دو جزیرهٔ بزرگ از این چهار جزیره است و آن‌ها را هم چون جزیره‌های کوچک «شیکوتان» و «هابومای» بخشی از خاک خود می ‌داند. این اختلاف بر سر مالکیت جزایر کوریل باعث بروز مناقشه‌ای بین دو کشور ژاپن و روسیه شده‌است.
روز هفتم فوریه سال 1955 در عهدنامه 'شیمودا 'پیمانی بین دو کشور ژاپن و روسیه به امضا رسید که یکی از مفاد آن، تعلق این چهار جزیره به ژاپن بود، این جزایر از زمان جنگ جهانی دوم در اشغال روسیه باقی مانده‌است.
جزایر کوریل در روسیه جزایر کوریل جنوبی و در ژاپن سرزمین‌های شمالی خوانده می‌شود.
**آساق**9470**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاسی روسیه ژاپن جزایر کوریل نظرسنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ اعتراضات در جزایر قناری

دهها هزار نفر در جزایر قناری علیه گردشگری انبوه اعتراض خیابانی برگزار کردند. ساکنان افزایش اجاره بها و اشباع زیرساخت‌ها و فضاهای طبیعی همچنین فقر و دستمزدهای پایین را محکوم می‌کنند.

دریافت 4 MB

دیگر خبرها

  • یورو رکورد زد
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • فیلم/ اعتراضات در جزایر قناری
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • ارتباط جنسیت و بحران خواب
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند
  • زیرساخت‌های جزیره خارگ تقویت می‌شود