Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت ا... محمدی در همایش «انقلاب به روایت» هنر گفت: نابسامانی های جامعه را باید خوب رصد کرد و با اهرم قدرتمند هنر آنها را اصلاح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان ، «آیت ا... غیاث الدین طه محمدی» شب گذشته (29 بهمن) در همایش «انقلاب به روایت هنر» تجلیل از هنرمندان دیروز، امروز و فردای انقلاب اسلامی که به همت دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان در محل دفتر نمایده ولی فقیه و امام جمعه همدان برگزار شد، گفت: در عصر کنونی دشمنان اسلام با فرمول هنر خواسته ها و اهداف خود را به دنیا تحمیل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با بیان اینکه هنر واقعی در جایگاه خود استفاده شود معجزه می کند، افزود: باید در عصر کنونی نابسامانی های جامعه را رصد و با ابزار قدرتمند هنر این نابسامانی ها را اصلاح کرد.

 

وی در ادامه به هنر تعزیه خوانی اشاره کرد و گفت:  در گذشته که تعداد حوزه های علمیه و روحانیون جامعه محدود بود بوسیله هنر تعزیه خوانی ارزش های دینی و معنوی در جامعه حفظ و اعتقادات شیعه در جامعه ترویج پیدا می کرد.

 

وی اظهار داشت: هنر خطابه، تعذیه خوانی، خوشنویسی، تئاتر و فیلم و صدها هنر دیگر اگر در بعد مثبت استفاده شود و در جامعه ترویج یابد سنت های اصیل و ارزش های معنوی و دینی در جامعه گسترش یافته و نابسامانی های جامعه کاهش می یابد.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان ادامه داد: امروزه طب سنتی و طب بوعلی سینا که 7 هزار سال سابقه دارد را کنار گذاشته ایم و دنبال داروهای شیمیایی هستیم.

 

آیت ا... محمدی  افزود: امروز وظیفه ماست که هنرهای اصیل  را در رشته های مختلف و سنت های دینی و اخلاقی را در جامعه بازسازی کنیم و در زمینه های مختلف سبک زندگی از جمله مسکن، لباس، غذا و .... از آنها بهره مند شویم.

 

در ادامه این برنامه از ۷ نفر از هنرمندان انقلاب و مسجدی ، تحت عنوان هنرمندان دیروز، امروز و فردای انقلاب اسلامی همدان  به همت دبیرخانه کانونهای مساجد همدان تجلیل شدند.

 

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان سرلشگر باقری حضرت عباس حضرت ام البنین سلام الله علیها زاهدان حادثه تروریستی شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل دارالشهدای آران و بیدگل انقلاب به روایت هنر دفتر امام جمعه امام جمعه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۵۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدگاه فرهنگی فرزندآوری باید در جامعه اصلاح شود

فرماندار شهرستان اردبیل گفت: اصلاح دیدگاه فرهنگی برای افزایش نرخ باروری و افزایش تمایل به ازدواج در شهرستان باید به صورت اساسی انجام شود و در این راستا خانواده ها و دستگاه های فرهنگی رسالتی خطیر دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد اعتماد صبح سه شنبه در جلسه کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان اردبیل اظهار کرد: در قالب طرح جوانی جمعیت در شهرستان اردبیل ۸۴۰ خانواده ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۶۱ پرونده تشکیل شده و برای ۴۰۰ خانواده زمین واگذار شده و یا در حال واگذاری است.

وی با تاکید بر اینکه در تسهیل روند واگذاری زمین به خانواده های مشمول باید دستگاه های مربوطه اهتمام ویژه داشته باشند، خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی و دستگاه های دخیل در این حوزه تمام تلاش خود را برای انجام احسن و مطلوب کار انجام می دهند.

فرماندار اردبیل با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج و کاهش نرخ باروری در شهرستان اردبیل گفت: نیاز است در فرهنگ سازی جوانی جمعیت و فرزندآوری اقدامات عملی و سرمایه گذاری های لازم صورت گیرد.

اعتماد اعجازی تصریح کرد: کارگروه های مختلف از جمله فرهنگی، تسهیلات، اداری و مالی در راستای طرح جوانی جمعیت در شهرستان اردبیل تشکیل می شود و این کارگروه ها باید مشکلات و مطالبات دراین حوزه را بررسی و راهکاری های لازم را ارائه دهند.

فرماندار اردبیل بر روند تسهیل ارائه تسهیلات طرح جوانی جمعیت توسط بانک ها تاکید کرد و افزود: نیاز است در این حوزه بانک های عامل نیز همکاری لازم را داشته باشند.

اعتماد اعجازی تصریح کرد: از بانوان هم در دستگاه های اجرایی و واحدهای تولیدی حمایت های لازم باید صورت گیرد تا این بانوان مشکلاتی نداشته باشند.

وی گفت: اصلاح دیدگاه فرهنگی برای افزایش نرخ باروری و افزایش تمایل به ازدواج در شهرستان باید به صورت اساسی انجام شود و در این راستا خانواده ها و دستگاه های فرهنگی رسالتی خطیر دارند.

کد خبر 6079677

دیگر خبرها

  • مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد
  • انتصاب امام جمعه موقت جدید سمنان
  • دیدگاه فرهنگی فرزندآوری باید در جامعه اصلاح شود
  • تحقق دومین وعده صادق با حماقت دوباره جانیان صهیونیست
  • بیانیه جامعه ورزش استان همدان در حمایت از پاسخ مقتدرانه به صهیونیست‌ها
  • تقدیر نماینده ولی‌فقیه خراسان‌شمالی و امام جمعه بجنورد از سپاه پاسداران
  • پیام نماینده ولی‌فقیه و استاندار همدان در پی واکنش قهرمانانه موشکی و پهپادی سپاه
  • صدور پیام مشترک نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار همدان 
  •  نوسازی ۸۹ کیلومتر از شبکه آب‎رسانی استان همدان
  • اصلاح ۸۰ کیلومتر از شبکه های آب همدان شد