Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-18@12:17:02 GMT

این بیماری چشمی غیرقابل درمان است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۶۱۱۵

این بیماری چشمی غیرقابل درمان است

رکنا: دژنراسیون ماکولا (AMD) نوعی بیماری چشمی غیرقابل درمان است اما راهکارهای متعددی برای کاهش خطر ابتلا به آن وجود دارد.

 میلیون‌ها بزرگسال در آمریکا به این بیماری غیرقابل درمان چشمی مبتلا هستند که البته با رعایت فاکتورهایی می‌توان خطر ابتلا به این بیماری را کاهش داد. دژنراسیون ماکولا موجب آسیب دیدن ماکولا (بخشی از شبکیه) و تاری در مرکز دید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیماری در افراد ۶۰ ساله شایع‌تر است.
همچنین زنان و افراد سفیدپوست بیشتر احتمال دارد به این بیماری چشمی مبتلا شوند و لازم است افراد پرخطر تحت معاینات منظم باشند.

به گفته کارشناسان، عوامل متعددی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توان از خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا پیشگیری یا روند پیشرفت آن را کند ساخت. در صورت استعمال سیگار لازم است آن را ترک کنید. استعمال سیگار خطر ابتلا به این عارضه چشمی را دو برابر می‌کند.

سابقه خانوادگی نیز در ابتلا به این بیماری تاثیرگذار است. افرادی که اعضای درجه یک خانواده‌شان به این بیماری مبتلا هستند بیشتر در معرض ابتلا به آن قرار دارند.

همچنین مصرف خوراکی‌هایی همچون اسفناج، کلم برگ، چغندر برگ و دیگر سبزیجات برگ‌دار که سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین هستند از آسیب‌های سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد که به بیماری‌های چشمی منجر می‌شوند، پیشگیری می‌کنند.

به گفته کارشناسان، رژیم غذایی ضعیف از جمله فاکتورهای موثر در ابتلا به این بیماری چشمی است. افرادی که رژیم غذایی مطلوبی ندارند لازم است از مولتی ویتامین‌ها مصرف کنند.

به گزارش مدیکال دیلی، کنترل فشار خون و وزن نیز از فاکتورهای حائز اهمیت به حساب می‌آیند. گردش خون ضعیف به دلیل فشار خون بالا جریان خون به چشم‌ها را محدود می‌کند که به افزایش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا منجر می‌شود. همچنین کاهش وزن روش تایید شده‌ای برای پایین آوردن فشارخون است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: بیماری چشمی درمان خطر کاهش رعایت عکس جوان دستگیر شد تهران زن فیلم قتل عجیب پسر مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۶۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری

عضو هیئت مدیره انجمن اعصاب ایران با اشاره به کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر گفت: ایجاد فرکانس ۴۰ هرتز در مغز با استفاده از نور یا صدا می‌تواند منجر به پاک شدن پروتئین مضر منجر به ایجاد آلزایمر در مغز شود.

میرشهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیش‌بینی آلزایمر از تغییرات قدرت بینایی انسان اظهار کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، ۱۲ سال قبل از ابتلای افراد به بیماری آلزایمر، حساسیت بینایی آنها کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه ممکن است فرد بسیار زودتر از تغییرات حافظه، متوجه به وجود آمدن تغییراتی در بینایی خود شود، افزود: تغییرات بینایی از جمله کاهش توان تشخیص لبه‌ها، کاهش توان تشخیص طیف رنگ آبی از سبز و کاهش مهار کنترل حرکتی چشم در برابر عوامل حواس‌پرت‌کن، از جمله تغییراتی است که در بینایی افراد در معرض ابتلاء به آلزایمر بروز می‌کند.

عضو هیئت مدیره انجمن اعصاب ایران تصریح کرد: در صورتی که افراد متوجه وجود تغییر در بینایی خود شدند در نخستین گام باید به پزشک متخصص آسیب‌های چشم مراجعه کنند و در صورتی که بینایی آنها پس از معاینه توسط پزشک متخصص مشکلی نداشته باشد، می‌توانند با دیدن فیلم، تماشای تلویزیون یا خواندن کتاب، قدرت بینایی خود را تقویت کنند.

صفری با اشاره به راهکاری برای متوقف کردن بیماری آلزایمر در افراد درگیر با این بیماری ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده در خصوص بیماری آلزایمر، ایجاد فرکانس ۴۰ هرتز در مغز با استفاده از نور یا صدا می‌تواند منجر به پاک شدن پروتئین مضر منجر به ایجاد آلزایمر در مغز شود.

وی گفت: در واقع نور یا صدای دارای فرکانس ۴۰ هرتز می‌تواند با افزایش تخلیه glymphatic و افزایش کارکرد عروقی با افزایش ترشح vip از اینترنورون‌ها باعث پاک شدن آمیلوئید بتا از مغز مدل آلزایمری شود.

نوروفیزیولوژیست و عضو هیئت مدیره انجمن اعصاب ایران اضافه کرد: به منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری آلزایمر، استفاده از رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند مؤثر واقع شود و در مقابل، استرس و اضطراب دو عامل مهمی به شمار می‌رود که به سلول‌های ذخیره کننده حافظه مغز آسیب وارد می‌کند.

کد خبر 745623

دیگر خبرها

  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری
  • آبله مرغان، بیماری شایع اولین فصل سال است
  • به این دلایل به کودکتان زیاد بستنی ندهید
  • نگهداری از گربه و ابتلا به یک بیماری روانی