Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@08:03:59 GMT

تهرانی‌ها چند ساعت هوای پاک داشته‌اند؟

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۶۱۵۹

به گزارش ایسنا، پایتخت‌نشینان از ابتدای سال تاکنون ۲۷۶ روز هوای مطلوب تنفس کرده‌اند که از این میان ۲۵ روز هوا پاک و ۲۵۱ روز سالم بود، همچنین طی بهمن ماه، هوای تهران ۷ روز پاک، ۱۳ روز سالم و ۱۰ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

در حالی بهمن ماه امسال تهران ۲۰ روز هوای مطلوب داشت که طی سال‌های گذشته حداقل نیمی از روزهای بهمن، هوا برای گروه‌های حساس ناسالم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران دومین ماه زمستان سال گذشته هوای تهران ۲۲ روز در شرایط نامطلوب قرار داشت که از این تعداد ۱۹ روز هوا ناسالم برای گروه‌های حساس و ۳ روز ناسالم برای همه افراد بود.

طی بهمن ماه سال ۹۵ نیز هوای تهران به ترتیب ۱ روز در شرایط پاک، ۲۱ روز سالم و ۸ روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. دومین ماه زمستان سال‌های ۹۴ و ۹۳ نیز هوای پایتخت به ترتیب ۱۱ و ۱۵ روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

هر چند که باد و باران طی زمستان امسال به بهبود کیفیت هوای کلان شهر تهران کمک کرد، اما اجرای قانون معاینه فنی نیز در این امر بی‌تاثیر نبود. به گفته محسن پورسیدآقایی - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران- سال گذشته طول پایداری هوا در تهران سه روز بود. یعنی اگر سه روز باد و باران در تهران نمی‌آمد، هوا آلوده می‌شد ولی طی امسال طول پایداری هوا به شش روز رسیده است بنابراین تداوم اجرای قوانین و همکاری دستگاه‌ها در این رابطه به بهبود کیفیت هوای پایتخت کمک می‌کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت آلودگی هوا به تهران | شاخص آلاینده‌ها چقدر شد؟

به گزارش همشهری آنلاین، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۳ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۱۲ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی ، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

کد خبر 844550 برچسب‌ها آلودگی هوا شركت كنترل كيفيت هواى تهران

دیگر خبرها

  • ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • کیفیت بهتر هوای تهران طی فروردین‌ماه جاری
  • هوای اهواز و هندیجان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • بازگشت آلودگی هوا به تهران | شاخص آلاینده‌ها چقدر شد؟
  • آلودگی هوا به تهران بازگشت
  • هوای تهران در وضعیت «نارنجی»
  • آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس
  • بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • شاخص آلودگی هوای استان تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین
  • هوای هندیجان در ‌وضعیت‌ «ناسالم برای گروه‌های حساس»