Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@20:54:04 GMT

ورود ارز به کشور توسط همه اشخاص مجاز است +سند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۶۳۱۲

بخشنامه تأکیدی گمرک ایران مبنی بر بلامانع‌بودن ورود اسکناس ارز به کشور به هر میزان برای اشخاص حقیقی و حقوقی ابلاغ شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران در بخشنامه‌ای مجدداً بر بلامانع بودن ورود اسکناس ارز به کشور به هر میزان برای اشخاص حقیقی و حقوقی تأکید کرد.

در این بخشنامه آمده است، هیچیک از دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و گمرک حق ممانعت از آن را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۶۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام شرکت ها از لیست فعالان مجاز گمرک تعلیق شدند؟​

تین نیوز

براساس اعلام گمرک ایران ۹ شرکت از فهرست فعالان مجاز گمرکی تعلیق شده اند که باید در خصوص علت این اقدام شفاف سازی شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، گمرک ایران طی ابلاغیه ای فهرست فعالان مجاز اقتصادی گمرک را اعلام کرده است، و 9 شرکت از این فهرست تعلیق شدند.

شرکت های پارسیان مهد خلیج فارس، حباب کف توس، نفت بهران، زرین غزال، صنایع خالص سازان روی زنجان، بازرگانی نیک مهر عمرانی، تولیدی آفتاب کالای سبلان زرین، تولیدی اکسین گستر پوشاک نوین ارون و تولیدی موتور گیربکس و اکسل سایپا از فهرست مذکور تعلیق شده اند.

متن ابلاغیه گمرک ایران در خصوص اعلام فهرست فعالان مجاز اقتصادی گمرک به شرح زیر است:

در راستای ابلاغ دستورالعمل نحوه اخذ ضمانت نامه تعهد ذی حسابی و بیمه نامه معتبر در سال ١٤0٣ موضوع بخشنامه شماره 3838 مورخ 1403/01/5 و تصریح ابلاغ عناوین تجمیعی شرکتهای فعال اقتصادی برگزیده گمرکی (AED) بخش ضوابط عمومی بخش پایانی، دستورالعمل به پیوست عناوین شرکتهای AEO به تفکیک رتبه های برگزیده جهت برخورداری از تسهیلات مصرّح در دستورالعمل فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی بخشنامه شماره 397421 مورخ 1402/03/29 با رعایت ضوابط تعیین شده در دستورالعمل ضمانت نامه ها، قوانین، مقررات و بخشنامه های مرتبط و همچنین مورد توجه قرار دادن نکات زیر ابلاغ می گردد؛

الف) تعداد 548 (پانصد و چهل و هشت) شرکت تا کنون از سوی کمیته مرکزی فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی به عنوان AEO مصوب که طی بخشنامه های مختلف به گمرکات کشور ابلاغ شده است. فهرست پیوست تجمیع شرکتهای برگزیده مشمول برخورداری از تسهیلات تعیین شده متناسب با هر رتبه می باشند. لازم به ذکر است خروج هر شرکت از فهرست یادشده صرفاً منوط به اعلام مراتب از سوی دبیرخانه کمیته مرکزی دفتر مدی است اطلاعات و برنامه ریزی ) خواهد بود.

ب) در خصوص رتبه تاکنون تعداد 352 (سیصد و پنجاه و دو) شرکت حائز رتبه سطح یک بندی شرکتهای برتر و 94 شرکت با رتبه دو و سایر شرکتها (102) شرکت دارای رتبه سه بوده و تسهیلات مرتبط با هر سطح به آنها تعلق خواهد گرفت در خصوص عناوین ابلاغی آتی نیز مطابق رتبه های تعیین شده در بخشنامه می بایست تسهیلات به شرکتها ارائه گردد.
تبصره: هر گونه تغییر سطح در شرکتها منوط به داشتن شرایط متقاضی تصویب کمیته و ابلاغ دبیرخانه خواهد بود.

ج) با عنایت به ضرورت اعمال ضوابط ابلاغی بانک مرکزی در خصوص آن دسته از شرکتهای AEO که نسبت به انجام تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات اقدام ننموده اند و ذیل ستون وضعیت تعلیق به عنوان مشمولان تعلیق مشخص شده اند همچنین برخی از شرکتها وفق مصوبات کمیته مرکزی در وضعیت تعلیق می باشند، می بایست از ارائه تسهیلات AEO به آنها خودداری گردد. بدیهی است در صورت تغییر وضعیت بدهی آنها متعاقباً مراتب رفع تعلیق اطلاع رسانی خواهد گردید.

لازم به ذکر است که در وضعیت مشمول تعلیق محدودیتی برای فعالیت تجارت خارجی شرکتها وجود نداشته و گمرک صرفاً در خصوص ارائه تسهیلات AEO می بایست به صورت مقطعی تا زمان رفع تعلیق محدودیت ایجاد نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سقف تراکنش‌ها در شبکه بانکی تغییر یافت
  • سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد ؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • دو برابر شدن سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • کدام شرکت ها از لیست فعالان مجاز گمرک تعلیق شدند؟​