Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@01:56:30 GMT

شهروند الکترونیک راهی برای کاهش هزینه ها

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۶۳۲۴

شهروند الکترونیک راهی برای کاهش هزینه ها

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز، آلودگی هوا، مشکلات ترافیکی، هدر رفتن زمان، مشکلات روانی افراد ناشی از شلوغی شهرها و صرف هزینه های زیاد برای انجام کارها از جمله مواردی است که می توان ظهور جامعه و ساختارهای الکترونیکی و فناورانه را برای هرکشور و دولت ضروری دانست. پرداخت قبوض، پرداخت عوارض، انجام امور بانکی مراجعه به ادارات، خرید و فروش، آموزش و غیره از جمله کارهای است که الکترونیکی شدن آنها مسائل و مشکلات شهری را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب دولت ها سعی کرده اند به سمت الکترونیکی شدن بروند و توسعه فناوری های ارتباطی را در دستور کار خود قرار دهند.

مفهوم شهروند الکترونیک (E-Citizen) را جدا از مفهوم دولت الکترونیک نمی توان شناخت. قرن بیست و یکم قرن دانایی است و قدرت در دست کسانی است که اطلاعات و گردش اطلاعات را در دست داشته باشند و قدرت نظامی جای خود را به قدرت اطلاعاتی داده است. از این رو دولت ها همواره تلاش می کنند زیر ساخت ها و ساختار های خود را به سمت توسعه الکترونیک و گسترش فناوری های اطلاعاتی معطوف سازند و شهروندانی را تربیت کنند که در راستای این اهداف باشد که به آنها شهروند الکترونیک گفته می شود.

با توسعه دولت الکترونیک و تربیت شهروند الکترونیک می توان از بسیاری از هزینه ها، اتلاف انرژی ها و فرصت ها جلوگیری نمود و آنها را در مسیرهای دیگر توسعه کشور هدایت نمود. شهروند الکترونیک فردی است که توانایی استفاده از خدمات آنلاین دولت ها را در حد مطلوب داشته باشد و علاوه بر یادگیری نحوۀ استفاده از فناوری های اطلاعات و ارتباطات، با هنجارهای رفتاری آن نیز آشنا شود. به عبارت دیگر شهروند الکترونیک کسی است که از حداقل دانش لازم درباره مفاهیم پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات برخوردار است، توانایی برقراری ارتباط با اینترنت و ارسال و دریافت پیام‌های الکترونیکی از طریق پست الکترونیک را دارد و همچنین اطلاعات‌، خدمات‌، کالاها و نرم افزارهای مورد نیاز خود را از طریق اینترنت جستجو می‌کند.

مزایای شهروند الکترونیک

شهروند الکترونیک به روز زندگی می کند، زیرا قادر است آخرین اطلاعات، اخبار، کالاها و نرم افزارها را در ظرف چند دقیقه از اینترنت جستجو کرده و بدست آورد. کاهش جدی آلودگی هوا به دلیل کاهش عبور و مرور شهری، افزایش سرعت کارها با استفاده بهینه شهروندان از کل زمان مفید شبانه روز و صرفه جویی در انرژی مفید آنها، ارتقای روحیه مثبت به دلیل افزایش سطح رفاه و آسایش همگانی، دستیابی به عدالت اجتماعی همگانی با توزیع عادلانه و یکسان خدمات و اطلاعات، افزایش سرعت توسعه و پیشرفت کشور، ارتقای متوسط سطح فرهنگی و علمی شهروندان، تسهیل استخدام شهروندان به دلیل آگاهی از فرصت های موجود شغلی از طریق اینترنت، خدمات رسانی به افرادی که معلولیت جسمی دارند و ... از جمله مزایای شهروند الکترونیک است.

الزامات تبدیل به شهروند الکترونیک

تبدیل شهروند عادی به شهروندی الکترونیک الزاماتی را می طلبد که نبود آنها این روند را مختل می کند. در ابتدا قبل از به وجود آمدن شهروند الکترونیک باید یک شهر الکترونیک وجود داشته باشد تا شهروند بتواند در آن بستر اقدامات لازم را انجام دهد. شهر الکترونیک به شهری اطلاق می شود که زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری الکترونیکی را دارا باشد. به طور مثال از لحاظ زیرساختی یکی از پیش شرط های اولیه و ضروری این مفهوم وجود اینترنت و زیرساخت های ارتباطی است. و از لحاظ نرم افزاری وجود سایت ها و اپلیکیشن های برای برطرف کردن نیازی های مختلف شهروندان.

بعد از فراهم شدن شرایط زیرساختی نیاز به افرادی است که از این امکانات با بهترین بهره وری استفاده کند. بدین منظور بسیاری از کشور های جهان علاوه بر استفاده از خدمات داخل کشور، برای اینکه بتوانند در بازار جهانی و رقابت فزاینده آن نقش داشته باشند، تامین نیروی انسانی کارآمد و مفید را در دستور نظام آموزشی خود قرار داده اند و برنامه های آموزشی و درسی خود را با تحولات اخیر هماهنگ کرده اند. این به تنهای برای شکل گیری شهروند الکترونیک کافی نیست و باید برای فراگیری آن، دوره های آموزشی استفاده از تکنولوژی ها و نرم افزار های مختلف را برای عموم جامعه فراهم کرد. یکی از این موارد که می تواند سرعت این آموزش ها را افزایش دهد استفاده از قدرت فراگیری رسانه در بین مردم است تا بدین طریق از شکاف طبقاتی که این امکانات می تواند برای افراد به وجود بیاورد، جلوگیری کند.

ادامه دارد...

اجرای طرح دولت الکترونیک و ایجاد شهروندی الکترونیک با چالش های مختلفی در کشور ما رو به رو بوده است و در گزارش بعدی سعی می شود با مقایسه ای بین ایران با کشورهای مختلف در این حوزه، چگونگی اجرا ، موفق و ناموفق بودن آن را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

-کوروش فتحی و شهلا ذهبیون. شهروند الکترونیک.1389

-https://www.asriran.com/fa/news/277668

291 / 279 دولت الکترونیک شهروند شهروند لکترونیک ارتباطات محمد حسین شهریاری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دولت الکترونیک شهروند ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۶۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفن ثابت سازمانی

یکی از مواردی که امروزه در هر کسب و کاری برای برقراری ارتباط با مشتریان ضروری است، استفاده از تلفن ثابت سازمانی می باشد.

به گزارش مشرق، یکی از مواردی که امروزه در هر کسب و کاری برای برقراری ارتباط با مشتریان ضروری است، استفاده از تلفن ثابت سازمانی می باشد.

همچنین با در نظر گرفتن هزینه های کلان برای سرویس های اینترنتی، قبوض تلفن و تجهیزات و سرورهای مورد نیاز از جمله دغدغه های امروزی صاحبان سازمان ها و کسب و کارها است، لذا لازم است راه حلی برای این موضوع در نظر گرفت.

اولین کاری که باید در این زمینه انجام بدهید برای کنترل و همچنین کاهش هزینه های تماس خود، بررسی مواردی است که در صورت حساب تلفن سازمانی شما لحاظ شده است. در نظر داشته باشید که بعضی از هزینه ها بدون اینکه شما خواسته باشید لحاظ شده است، و بدون اینکه در این مورد آگاهی داشته باشید آن ها را پرداخت می کنید.

به طور مثال نمونه هایی از هزینه های تلفن سازمانی را نام میبریم :

دستگاه و تجهیزات

مقدار مصرف ماهیانه

سرویس های اضافی

و با در نظر گرفتن این موارد می توانید بهترین سیستم های تلفنی را گزینش کنید که به طرز چشمگیری در کاهش هزینه های سازمانی شما تاثیر می گذارد.

مزایای استفاده از تلفن ثابت سازمانی:

امکان جابه جایی شماره در هنگام تغییر مکان و محدوده جغرافیایی خود امکان در اختیار گرفتن کارمندان دورکاری و استفاده آنها از سرشماره سازمانی در خارج از سازمان یا شرکت خود امکان هدایت مشتری و مسیریابی آنها در بخش های مربوطه و مورد نظر امکان اضافه کردن داخلی ها در صورت رشد و توسعه سازمان خود امکان استفاده از این سیستم تماس و شماره برای شعبه های مختلف خود در سراسر کشور

نکسفون

نکسـفون پرایـم، نسـل جدیـد تلفـن سـازمانی مبتنـی بـر IPPBX اسـت کـه بـر بسـتر فناوری سـیپ ترانک در جهت بهبود کیفیت و کاهش هزینه ارتباطات یک مجموعـه طراحی شده اسـت.

این راهکار بهتریـن جایگزیـن خطوط تلفنهای سـنتی در جهت توسـعه سـرویس تلفن سازمانی و افـزودن خدمات نویـن بـدون داشـتن زیرساخت و سخت افزار پیچیده است .

دلایل محبوبیت فناوری تلفن مجازی (تلفن ثابت ابری) برای استارتاپ ها و کسب وکارهای کوچک و متوسط این است که با تغییرات متعدد و پیاپی این سازمان ها و همچنین بودجه محدود آنها سازگار است. یکی از مهمترین ویژگی های نکسفون کاهش هزینه های مکالمه است.

مزیت‌های نکسفون راه اندازی و توسعه آسان و سریع حداکثر تا ۲۴ ساعت کاهش هزینه ها تا ۵۰% در شماره استانی و ۷۰% در شماره کشوری در مقایسه با تعرفه شرکت مخابرات پشتیانی ۷*۲۴ توسط تیم پشتیبانی فنی نکسفون تضمین پایداری و ثبات سرویس تا ۹۹.۹% ارائه ی تماس های صوتی با کیفیت HD استفاده از یک سرشماره ثابت برای شعب مختلف

دیگر خبرها

  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند
  • دولت انگلیس به زودی شماری از پناهجویان را راهی روآندا می‌کند
  • تلفن ثابت سازمانی
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • افزایش ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان
  • انتقاداز تکمیل نشدن ساخت تقاطع غیر همسطح سه راه هفشجان