Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل گمرک ایران گفت: گمرک از توسعه مبادلات مرزنشینان حمایت می‌کند و بهترین راه برای تسهیل تجارت در مرز‌ها دروازه مشترک مرزی است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از گمرک؛ مهدی میر اشرفی بیان کرد: کشور عراق یکی از مهمترین شرکای اصلی و عمده تجاری ایران است که تا پایان سال انتظار می‌رود بیش از ۱۰ میلیارد دلار صادرات کالا به این کشور انجام شود که حدود نیمی از این کالا‌ها از مرز باشماق به کشور عراق صادر می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: گمرک ایران نسبت به مرز باشماق عنایت ویژه‌ای خواهد داشت. این منطقه بضاعت لازم و کافی جهت توسعه تجارت و توریسم را دارد.

رئیس کل گمرک ایران تصریح کرد: در دنیا علاوه بر بحث تسهیل تجارت بحث مدیریت هماهنگ مرزی بسیار مورد توجه و یک راه حل موثر در حل چالش‌های موجود به شمار می‌رود و مدیریت هماهنگ و یکپارچه مرزی و ایجاد دروازه مشترک مرزی از مهمترین مسائل مد نظر گمرک ایران خواهد بود.   در این جلسه حق پناه مدیر کل گمرک باشماق مریوان در گزارشی عملکرد این گمرک را تشریح و با تاکید بر اقدامات بعمل آمده در خصوص پیاده سازی و اجرای مدیریت هماهنگ مرزی در این گمرک از راه اندازی ایکس ری کانتینری قبل از آغاز سال ۹۸ خبر داد؛ بنابراین گزارش در این جلسه تجار و بازرگانان از حضور میر اشرفی و هیات همراه در مرز باشماق مریوان و پیگیری و رفع مشکلات و ارائه پیشنهادات مناسب برای تسریع و تسهیل تجارت با کشور عراق تشکر و قدردانی کردند. همچنین فعالان اقتصادی عملکرد گمرک باشماق را قابل تحسین ارزیابی و از خدمات کارکنان این گمرک تقدیر و تشکر نمودند.   این گزارش می‌افزاید؛ رئیس کل گمرک ایران را در این سفر مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی و احمد ذاکری سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک همراهی می‌کنند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گمرک مبادلات تجاری مرزها تسهیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۶۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می یابند. - اخبار اقتصادی -

 محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت در نشست خبری اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا اظهارداشت: ایران و کشورهای آفریقایی از ظرفیت  یکدیگر برای همکاری‌های اقتصادی مطلع نیستند بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی های صادراتی در برای شناخت زمینه های تجاری طرفین است.

وی افزود: باکشور های آفریقایی  میتوان در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی، واردات مواد اولیه تولید و غیره می توان همکاری مختلفی داشت.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با توجه به تخصص ایران در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی چند گروه از قاره آفریقا  برای مذاکرات تخصصی در این حوزه هابه ایران می آیند.

وی تصریح کرد:  در مساله زیر ساخت های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از 30 کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می یابند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران