Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:08:22 GMT

تشکل های تعاون روستایی 30 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۶۵۸۶

تشکل های تعاون روستایی 30 درصد افزایش یافت

کرج - ایرنا - سرپرست تعاون روستایی البرز از رشد 30 درصدی تشکل های تعاون روستایی این استان در سال های اخیر خبرداد.

قربانعلی قره باغی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تعاون روستایی البرز از بهمن ماه سال 89 کار خود را آغاز کرد، افزود: تعاون روستایی استان تا پیش سال 90
52 تشکل تعاونی بود که اکنون این رقم به 85 تشکل افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بیش از 30 هزار نفر از تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی عضو تعاونی ها و اتحادیه های تعاون روستایی استان هستند.
قره باغی افزود: این تشکل های روستانی در بخش هایی همچون 39 تعاونی کشاورزی و شهرستانی، 13 تعاونی روستایی، هفت تعاونی تولید، پنج تعاونی زنان، چهار نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستانی، یک نظام صنفی استانی و2 اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: همچنین یک اتحادیه تعاونی روستایی استانی، چهار شرکت کشاورزی استانی، 6 اتحادیه تعاونی کشاورزی استانی و سه انجمن خبرگان کشاورزی (نظرآباد، ساوجبلاغ، کرج) از دیگر این تشکل ها بوده که در زمان حاضر مشغول خدمات رسانی به تعاونی ها و تشکل ها و بهره برداران استان هستند.
سرپرست تعاون روستایی البرز گفت: اکنون ادارات تابعه تعاون روستایی البرز در سه شهرستان کرج ، ساوجبلاغ و نظرآباد فعالیت دارند.
وی به فعالیت های این اداره کل اشاره کردو گفت: امسال میزان توزیع انواع نهاده های کشاورزی در روستاها از جمله بذور اصلاح شده، کودهای شیمیایی، سموم شیمیایی و همچنین مواد سوختی و آرد روستایی با افزایش چشمگیری مواجه بوده است.
وی خاطر نشان کرد: آموزش و توانمند سازی نظام صنفی، خبرگان کشاورزی، آموزش اعضاء، ارکان و کارکنان شرکتهای تعاونی تولید و سهامی زراعی و جذب تسهیلات تکلیفی و غیرتکلیفی توسط شبکه نیز با رشد خوبی روبرو بوده است.
سرپرست تعاون روستایی استان البرز در ادامه تصریح کرد: از مهمترین اقدامات و شاخص های مهم سازمان استان البرز از بدو تاسیس تاکنون نظارت بر اجرای عملیات آب و خاک در شرکتهای تعاونی تولید، شرکت در نمایشگاههای ملی، استانی، خارجی، تشکیل انجمن خبرگان کشاورزی شهرستانهای استان البرز و ساماندهی مجامع تعاونی ها و اتحادیه های روستایی و کشاورزی بوده است.
وی، تامین توزیع میوه شب عید و ایام نوروزی سال بر اساس ستاد تنظیم بازار برای عموم شهروندان استانی، ساماندهی فروشگاه های مصرف، تعمیر و بازسازی انبار و ساختمان از محل اعتبارات استانی، جذب تسهیلات تکلیفی و غیر تکلیفی توسط شبکه، ارزشیابی شرکت ها و اتحادیه های تعاونی روستائی و کشاورزی و زنان و توسعه کشت های گلخانه ای در شرکتهای تعاونی تولید و سهامی زراعی را از دیگر اقدامات عنوان کرد.
قره باغی گفت: ایجاد سامانه پیام رسان، تهیه مستند از توانمندی ها و قابلیت های تشکل های موفق تحت پوشش، پروژه انتقال پساب به اراضی ماهدشت از ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه فاضلاب به کارفرمایی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و پیمانکاری بخش خصوصی که در سال 1396 قرارداد آن منعقد شده و در حال اجرا می باشد از دیگر این اقدامات است.
وی اجرای پروژه شبکه آبیاری تحت فشار اراضی ماهدشت به کارفرمایی شرکت تعاونی تولید ماهدشت (کرج) و پیمانکاری بخش خصوصی که در سال 1396 قرارداد آن منعقد شده و در حال اجرا می باشد را از دیگر این اقدامات عنوان کرد.
6156/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد عملكرد تعاون روستايي البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۶۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز

ایسنا/البرز مدیر کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز گفت: از  یکم تا سی و یکم فرودین ماه سال ۱۴۰۳ بیش از ۱۹  میلیون خودرو از جاده‌های استان البرز عبور کردند.

به گزارش ایسنا، علی زندی‌فر روز پنجشنبه ششم اردیبهشت اظهار کرد: براساس آخرین اطلاعات دریافتی ۵۵ دستگاه‌ ترددشمار فعال در محورهای مواصلاتی البرز طی فروردین ماه امسال ۱۹ میلیون ۲۰۲ هزارو ۹۲۲ خودرو از جاده های استان البرز تردد کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت:در این  بازه زمانی ۹ میلیون و ۹۱۲ هزار و۳۰۶ خودرو  با ۲۶.۹ درصد افزایش نسبت به سال گذشته وارد استان البرز شده و ۹ میلیون و ۲۹۰  هزار و ۶۱۶  خودرو با ۱۷  درصد افزایش از استان البرز خارج شده اند.

این مسئول با بیان اینکه در این بازه زمانی حدود ۴.۸ درصد تردد در محورهای مواصلاتی البرز مربوط به خودروهای سنگین بوده است، گفت: سرعت متوسط وسایل نقلیه نیز ۷۴ کیلومتر در ساعت و پرترددترین محور استان آزادراه تهران – کرج (محدوده شهرک خاتم) با تردد ساعتی ۶۱۵۳  خودرو بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز یادآور شد: در طی این ۹۸۰ هزار و ۳۹۹ خودرو با پلاک استان البرز در سایر استان‌های کشور مشاهده شده که بیشترین مقصد سفر به استان های تهران، قزوین، گیلان، قم و مازندران بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت