Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:55:40 GMT

جمعیت سالمندان قم 2 برابر می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۶۶۵۴

جمعیت سالمندان قم 2 برابر می شود

قم - ایرنا - مدیرکل بهزیستی قم گفت: هم اکنون 6 درصد جمعیت استان شامل 90 هزار سالمند بالای 60 سال است که پیش بینی می شود این آمار تا یک دهه آینده با رشد حدود 2 برابری به 15 درصد افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، رضا سلیقه روز سه شنبه در جلسه «ستاد صیانت از حقوق شهروندی، سلامت اداری و عفاف و حجاب» در تالار معصومیه فرمانداری قم افزود: قبل از انقلاب امید به زندگی در کشور 54 سال بود که این آمار به 75 سال افزایش یافته است و این موجب شده تا میزان جمعیت سالمند در کشور روند افزایشی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که مناسب سازی معابر عمومی از جمله مولفه های حقوق شهروندی است، گفت: حضور در اجتماع و دریافت خدمات از جمله حقوق تمام شهروندان است که باید با مناسب سازی امکان، دریافت خدمات برای تمام قشرهای جامعه از جمله سالمندان و معلولان فراهم شود.
وی ادامه داد: نرخ موالید معلول از 5 درصد در پیش از انقلاب با اقدام های پیشگیرانه و مراقبت های بهداشتی به 2 تا 3 درصد کاهش یافته است.
مدیرکل بهزیستی قم با تاکید بر اینکه مناسب سازی معابر عمومی برای حضور معلولان و سالمندان باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: نسبت به گذشته خدمات خوبی در استان ارائه شده است و امکان حضور معلولان در جامعه و ارئه خدمات به آنها ارتقا یافته است ولی این موضوع کافی نیست و باید بیش از گذشته در دستور کار اداره های مختلف قرار گیرد.
سلیقه با تاکید بر اینکه 18 دستگاه اجرایی از 53 دستگاه ارزیابی شده، تمام اقدام های محوله را برای مناسب سازی انجام داده اند گفت: برای دستگاه هایی که در ارزیابی ها نمره پایین کسب کرده اند، دوره های آموزشی برگزار شده است.
وی گفت: علاوه برسیستم میز خدمت حضوری، سیستم میز خدمت الکترونیکی نیز در این اداره ایجاد شده است که با این سامانه، تمام معلولان بدون نیازحضوری می توانند از طریق شبکه اینرنت درخواست خود را ارائه و پیگیری کنند.
7404/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهزيستي جمعيت سالمند قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرهاد سعیدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند در نشست شورای مسکن شهرستان اسکو با اشاره به اینکه ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن در شهر سهند در حال اجراست؛ گفت: ۳۲۴ قطعه زمین مسکونی برای تحقق طرح حمایت از جوانی جمعیت به زوج‌های جوان در این شهر اختصاص یافته است.

فیروزی فرماندار شهرستان اسکو هم بر لزوم بهسازی و مقاوم سازی اماکن روستایی این شهرستان تاکید کرد و گفت: در راستای بهره مندی روستائیان از تسهیلات مقاوم سازی، مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان وام کم بهره برای هر واحد روستایی تخصیص داده شده و ضروری است، دهیاران با تبلیغ و تشویق روستائیان از این فرصت در جهت مقاوم سازی بافت فرسوده روستایی استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو
  • تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • تأکید شرکت نفت فلات قاره بر ارائه خدمات مناسب پروازی به کارکنان مناطق عملیاتی
  • صندوق ذخیره فرهنگیان بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری است
  • مناسب سازی معابر در میبد وضعیت خوبی ندارد
  • جزئیات پیاده روسازی در تهران | در این دو سال چقدر پیاده رو مناطق مناسب سازی شده‌اند؟
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند