Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به کمبود امکانات عمومی در مناطق حاشیه‌نشین استان، زمین‌هایی که کاربری فرهنگی و ورزشی دارند به هیچ عنوان تغییر کاربری داده نشوند. ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محمد کاظم نظری پیش از ظهر امروز در نشست بررسی سکونتگاه‌های غیررسمی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ما بدترین نوع حاشیه‌نشینی را داریم زیرا اگر از چهار تا بلوک یا حلبی ساخته شده باشند به راحتی می‌شود آن‌ها را تخریب کرد اما حاشیه‌نشینی‌های استان ما با امکانات و مصالح جدید و نوساز بوده و با پول و امکانات زیادی در یک فضای غیراستاندارد ایجاد می‌شوند که نمی‌توان در چنین فضای خدمات عمومی و اجتماعی ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این نوع حاشیه‌نشینی در دنیا خیلی کم‌نظیر است، افزود: در حاشیه‌نشینی‌هایی از این نوع بلافاصله بعد از اینکه ساخت و ساز انجام می‌شود بافت ناکارآمدی ساخته شده است بنابراین در مناطق حاشیه‌نشین ما به لحاظ اینکه امکانات و منابع زیادی صرف ساخت و سازها می‌شود که اصلاح آن‌ها هم هزینه‌برتر است و به جهت نداشتن خدمات عمومی تجمیع و تشدید آسیب‌ها بیشتر است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیشترین حاشیه‌نشینی‌های استان در اطراف شهر یاسوج است، عنوان کرد: راه و شهرسازی در این حوزه متولی اصلی است که باید جوابگو باشد اما به نظر می‌رسد احساس مسئولیت کمتری می‌کند.

نظری بیشترین میزان آلودگی به مواد مخدر را در حاشیه شهرها دانست و بیان کرد: با توجه به کمبود امکانات عمومی در حاشیه شهرهای استان، زمین‌هایی که کاربری فرهنگی و ورزشی دارند به هیچ عنوان تغییر کاربری داده نشوند و اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری عمدتا در این مکان‌ها هزینه شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در حوزه عمرانی مصوب شده است که روستاهای اطراف یاسوج به این شهر ملحق شوند که اگر عملی شود شهرداری‌ها ابراز و امکانات بهتری برای جلوگیری از ساخت و سازها دارند.

‌‌56 هزار حاشیه‌نشین چابهاری در خطر اپیدمی فراگیر تب دانگ+تصاویر‌اساتید بسیجی برای مشکلات حاشیه‌نشینی و آب مشهد راهکار ارائه دهندکهگیلویه و بویراحمد| شهرستان بویراحمد 65 هزار حاشیه‌نشین دارد

وی در واکنش به صحبت احمدی‌کیش عضو شورای شهر یاسوج که ساخت و سازهای غیرمجاز، نامنظم بودن ساخت و سازها و کم بودن عرض خیابان‌ها در اطراف یاسوج را ناشی از عدم وجود طرح جامع تفصیلی در محدوده این شهر دانست، گفت: این مشکلات ربطی به طرح جامع تفصیلی ندارد هر طرح جامع و تفصیلی هم که تعریف شده باشد اگر اراده‌ای برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز وجود نداشته باشد نتیجه‌اش ساخت و سازهای غیراصولی و کوچه‌های کم عرض است.

نظری از بخشداران و دهیاران خواست که عزم جدی داشته باشند تا حداقل در زمان مدیریت آن‌ها ساخت و ساز غیرمجاز انجام نشود و عنوان کرد: بخشی از مشکل ساخت‌وسازهای غیرمجاز هم به بحث بنیاد مسکن برمی‌گردد که هر جا ساخت و ساز غیرمجازی انجام شد آن را سریعا به طرح هادی اضافه کرده‌اند یعنی شکل قانونی به کار غیرقانونی داده‌اند که سبب تشدید مشکلات در حوزه عمرانی شده است.

وی بیان کرد: چون در این مناطق فقر بیشتر است دستگاه‌هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد وقت بیشتری را به آن‌ها اختصاص دهند و علاوه بر این خدمات فرهنگی و ورزشی افزایش پیدا کند و فرمانداری شهرستان بویراحمد هم تکمیل کتابخانه مادوان را در تخصیص اعتبارات مورد توجه قرار دهد ضمن اینکه عزم جدی برای به سرانجام رسیدن پارک مادوان وجود داشته باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اعتباراتی که برای انجام برنامه‌های فرهنگی در اختیار تشکل‌های مردم‌نهاد قرار می‌گیرد اولویت ما این مناطق است ضمن اینکه برنامه‌ها نباید تکراری بوده و باید جذابیت لازم را برای مردم داشته باشند.

نظری با بیان اینکه باید با همکاری دستگاه‌های فرهنگی فضای بانشاطی را در این مناطق ایجاد کنیم تا آسیب‌های اجتماعی کمتر شود، عنوان کرد: اعتبارات تغییر کاربری‌ها در مناطق حاشیه‌نشین شهر یاسوج صرف احداث پارک شود تا با بهره‌برداری این پارک‌ها شاهد کاهش ترافیک در یاسوج و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین باشیم.

انتهای پیام/ن

R41452/P/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، آئین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران دانشگاهی و استانی برگزار شد.

شهامت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار کرد:
تغذیه محوری‌ترین مساله در بحث سرطان است؛ باید بر تولید محصولات غذایی نظارت بیشتر صورت گیرد و مواد غذایی که به عنوان ضد سرطان و آنتی اکسیدان مطرح است، خود عامل سرطان است.

شهامت تصریح کرد: در این زمینه کارگروهی در محور سلامت استان باید تشکیل شود و البته کمبود این کارگروه در استان احساس می‌شود. در بحث مطالبات بیمه‌ای باید اقدامات مطلوب و مناسبی شکل بگیرد و مشکلات و موانع در این زمینه برطرف شود.

علیزاده سرپرست جدید بیمارستان شهید جلیل یاسوج در این مراسم گفت: نیروهای توانمند و پای کاری در بیمارستان داریم و باید به نحو مطلوب و با نگاه تخصصی از این ظرفیت‌ها بهره برد. وی با اشاره به اینکه در گذشته شاهد اعزام بالای بیماران به استان‌های همجوار بودیم، افزود: در حال حاضر به واسطه تجهیزات در بسیاری از موارد بی نیاز از اعزام بیماران شدیم.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228185 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان
  • تصادف با سه فوتی در جاده یاسوج_ اصفهان