Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، در ادامه اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان که در پی موافقت رهبری با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه در استان‌های سراسر کشور به اجرا درآمده است، تعداد ۲۲۷۰۰ نفر از زندانیان تا ابتدای روز جاری آزاد و تعداد ۱۳۴۰۰نفر مشمول تخفیف مجازات شدند.

رئیس سازمان زندان‌ها با اعلام این خبر گفت: تا پایان روز بیست و نهم بهمن تعداد۳۶۲۰۰ نفر از زندانیان مشمول بخشنامه عفو مقام معظم رهبری «مدظله العالی» به مناسبت چهلمین بهار انقلاب اسلامی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغر جهانگیر با قدردانی از مراجع قضایی و مسئولین زندان‌های سراسر کشور به علت اهتمام ویژه برای اجرای این بخشنامه ابراز امیدواری کرد تا چند روز آینده تمامی زندانیانی که امکان بهره مندی از این بخشنامه را دارند مشمول حکم آزادی و یا تخفیف مجازات شوند.

بر اساس آمار استان‌های تهران و خراسان رضوی به ترتیب با ۲۰۶۷ و ۲۰۲۵بیشترین آمار آزادی و استان اصفهان با تعداد۱۵۰۰ زندانی بیشترین تخفیف مجازات را تا این تاریخ داشته اند.

بیشترین تعداد آزادی بر اساس گروه سنی با تعداد ۶۳۱۳ نفر متعلق به گروه سنی ۲۶-۳۲ است.

همچنین تعداد ۶۰۶ نفر از زندانیان آزاد شده را زنان تشکیل می‌دهند.

با توجه به ادامه اجرای این بخشنامه پیش بینی می‌شود با اجرای کامل این بخشنامه که در راستای رافت اسلامی و توسعه عدالت اجتماعی انجام می‌گیرد تعداد قابل توجهی از زندانیان آزاد و به کانون خانواده بازگردند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رئیس سازمان زندان های کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۶۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۰۰ زندانی بدهکار گلستانی به حرمت شب های قدر

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان حیدر آسیابی روز پنجشنبه ۹ فروردین در جمع خبرنگاران گفت: در آستانه شب‌های قدر، ۲۰۰ زندانی بدهکار و نیازمند گلستانی با بخشش شاکیان و کمک یک خیر گنبدی آزاد شده و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: بدهی این زندانیان پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که به حرمت ماه مبارک رمضان، نیمی از این بدهی از سوی شاکیان بخشیده شد.

وی ادامه داد: ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان از مابقی این بدهی این زندانیان توسط خیر گنبدی پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • کمک ۱۲ میلیاردی خیرین چالدران در جشن گلریزان
  • آزادی ۲۳۶ زندانی در قالب پویش به حرمت علی (ع ) می بخشم
  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • «اعتبار» جایگزین «دهن‌لق» شد
  • آزادی ۲۰۰ زندانی بدهکار گلستانی به حرمت شب های قدر
  • افزایش ۲ برابری کمکهای مردمی برای آزادی زندانیان در خراسان رضوی
  • پویش مردمی «مشهد مهربان» برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی ۲۲ زندانی زنجانی از ابتدای ماه مبارک رمضان
  • ۲۲ زندانی جرایم غیرعمد در زنجان آزاد شدند
  • آزادی ۸ زندانی با کمک خویی‌ها