Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گروه‌هاي ملي و اسلامي قدس طي بيانيه‌اي قيام گسترده فلسطينيان براي دفاع از «باب الرحمه» از دروازه‌هاي مسجد الاقصي را خواستار شدند.
به گزارش خبرگزاري آريا؛ گروه هاي ملي و اسلامي قدس دوشنبه شب در اين بيانيه با اشاره به تشديد تحرکات دشمن صهيونيستي عليه ملت و مقدسات اسلامي شهر قدس به ويژه مسجد الاقصي اعلام کردند: اين تحرکات با هدف تغيير وضعيت حقوقي و تاريخي مسجد الاقصي و سيطره بر باب الرحمه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين گروهها همچنين ادامه تحرکات صهيونيستها را زمينه ساز تبديل باب الرحمه به يک معبد يهودي دانستند و تاکيد کردند: اشغالگران در جهت تحقق روياي باطل رژيم صهيونيستي در زمينه تخريب مسجد و ساخت معبد کذايي بر روي آن حرکت مي کنند.
گروه هاي ملي و اسلامي قدس با اشاره به ضرورت اقامه دايمي نماز در باب الرحمه جهت عقب نشيني اشغالگران صهيونيست از بستن آن با غل و زنجير، بر لزوم تداوم فعاليت مردمي به منظور ايجاد اهرم فشار بر حاکمان صهيونيست تاکيد کردند.
جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) نيز روز دوشنبه در واکنش به ادامه تعرضات صهيونيست ها به مسجدالاقصي در بيانيه اي اعلام کرد: تجاوزات بي وقفه اشغالگران عليه نمازگزاران فلسطيني در مسجد الاقصي و بستن مداوم دروازه‌هاي اين مسجد حکايت از شکل گيري قيام گسترده در آينده نزديک عليه دشمن صهيونيستي دارد.
در بيانيه حماس آمده است: اقدام دشمن صهيونيستي به بستن باب الرحمه، يکي از دروازه هاي مسجد الاقصي و مقابله نمازگزاران و پاسداران مسجد الاقصي با اين اقدام نشانگر پافشاري ملت فلسطين بر ادامه رويارويي با تمامي تلاش ها در راستاي تقسيم اين مسجد به لحاظ زماني و مکاني ميان يهوديان و مسلمانان است.
جنبش حماس تاکيد کرد: مسجدالاقصي خط قرمزفلسطينيان است و هرگز ملت فلسطين به کسي اجازه نخواهد داد هويت اسلامي آن را دگرگون سازد.
مسجد الاقصي به جولانگاه نظاميان و شهرک‌‌نشينان صهيونيست براي از بين بردن هويت اسلامي و مسيحي بيت المقدس و جايگزين کردن آن با نمادهاي صهيونيسم، تبديل شده است.
اين درحالي است که سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي ملل متحد (يونسکو) اُکتبر 2017 اعلام کرد، مسجدالاقصي متعلق به مسلمانان است و هيچ ارتباطي به يهوديان ندارد.118/120
کليدواژه حماس مسجدالاقصي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۶۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق به همراه طوفان الاقصی منجر به نابودی افسانه شکست‌ناپذیری و ابرقدرتی رژیم اشغالگر شد

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور پیرامون عملیات تنبیهی «وعده صادق» علیه رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور پیرامون عملیات تنبیهی «وعده صادق» علیه رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کرد.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

بسم الله القاصم الجبارین

 

فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَیْکُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ

بقره:۱۹۴

 

بیش از شش ماه از آغاز جنگ رژیم صهیونسیتی علیه فلسطینیان و باریکه مظلوم غزه می‌گذرد. در طی ماه‌های اخیر و به واسطه ضربات سنگینی که جبهه مردمی مقاومت به حیثیت و قدرت پوشالی رژیم وارد کرده، روز به روز بر اقدامات جنون‌آمیز کابینه جنگ صهیونیستی با هدف توقف جنگ به هر قیمتی افزوده می‌شد و در این میان، جمهوری اسلامی ایران که به واسطه رشد و ایستادگی دلیرانه خود در برابر استکبار جهانی همواره آماج تهاجمات گوناگون غرب و سگ هار آن در منطقه یعنی رژیم صهیونسیتی بود، در طی این مدت و به دلیل نقش راهبری که در قالب اتاق فکر برای مقاومت ایفا می‌کرد، هدف سلسله اقداماتی تروریستی با مقصود موهوم متوقف کردن شاخه‌های عملیاتی مقاومت قرار گرفت.

 

در طی این مدت، تقریبا به تمام اقدامات ددمنشانه رژیم علیه خاک مقدس جمهوری اسلامی بلافاصله و در همان سطح پاسخ داده شد ولی در سایه راهبرد ملی موسوم به «صبر استراتژیک»، هیچکدام رسما اعلام نگردید و صرفا اندکی از آن‌ها در میان بخشی از جامعه انقلابی ایران توسط برخی کاربران فضای مجازی نشر داده شد که در برابر امپراتوری رسانه‌ای دستگاه پروپاگاندای استکبار تقریبا هیچ اثرگذاری بر جامعه نداشت. این اتفاق، رژیم صهیونسیتی را در اقدامات ضدایرانی خود روز به روز جری‌تر کرد تا جایی که از سر استیصال خود در متوقف کردن جنگ ۷ اکتبر به هر طریقی، با عبور از یکی مهم‌ترین خطوط قرمز جمهوری اسلامی در حمله به مرکز دیپلماتیک کشور در دمشق، دچار خطای محاسباتی مهلکی شد.

 

در همین راستا، حمله مستقیم ایران به رژیم صهیونیستی از آن جهت حائز اهمیت است که اساسا به عنوان دفاع مشروع از منافع ایران و در خلاء اقدام مناسب دیپلماتیک از طرف نهادهای بین المللی صورت گرفت که عاجل‌ترین پیامد آن، انقطاع آن زنجیره خبیث، اجبار صهیونیست‌ها به بازطراحی مبانی عملی خود در قبال ایران بود. از طرف دیگر، هرچند که «وعده صادق» اولین عملیات مستقیم از خاک ایران علیه سرزمین‌های اشغالی نبود، ولی اولین عملیات رسمی و علنی آن هم در ابعاد وسیعی است که آرزوی بسیاری از شهدا بود.

 

این حمله را باید در کنار عملیات انتقامی شهادت حاج قاسم علیه پایگاه عین الاسد و واکنش به تجاوز پاکستان به خاک ایران دانست که ویژگی مشترک آن‌ها این است که هیچ قدرت اتمی به یک کشور بدون توان نظامی هسته‌ای مانند ایران، این اجازه را نمی‌دهد که علیه وی تهاجم سخت انجام دهد. نتیجتا می‌توان این‌طور استنباط کرد که جمهوری اسلامی با چیزی فراتر از توان نظامی متعارف و بدون تعارف، به دفاع از منافع و تمامیت ارضی خود می‌پردازد و آن، قدرت ایمان و پشتوانه مردمی خود است.

 

با این عملیات که در واقع تغییری مبنایی و بازتعریف آستانه تحمل جمهوری اسلامی نسبت به هرگونه آسیب به منافع و امنیت ملی خود بالاخص از سوی رژیم صهیونیستی است، راهبرد صبر استراتژیک را می‌توان پایان‌یافته تلقی کرد البته در یک صورت: رژیم صهیونیستی به احتمال بسیار بالایی از هر اقدامی مشابه آن چه ایران در ۱۴ آپریل انجام داد دوری کرده و از ترس واکنش نظامی دیگری، به عملیات های پنهانی بیشتر در خارج از مرزهای ایران اکتفا خواهد کرد، نتیجتا برای پایان رسمی آن راهبرد، این سلسله اقدامات پنهان نیز باید با واکنش رسمی همراه باشند تا از اثرگذاری عملیات تنبیهی و بازدارندگی حاصله نیز کاسته نشود.

 

اکنون و با تحقق وعده صادق که به همراه طوفان الاقصی منجر به نابودی افسانه شکست‌ناپذیری و ابرقدرتی آن رژیم کودک‌کش شدند، جهان شاهد عبور از نقطه‌ای بی‌بازگشت به سمت استقرار نظم نوین است. الحال، جمهوری اسلامی به چیزی فراتر از بازدارندگی مسلّح دست یافته که اساس نقش‌آفرینی آن در نظم جدیدی که بر جهان حاکم خواهد شاد، می‌باشد، به شرطی که به موازات رشد و حفظ قوه قهریه خود، با رفع معضلات اقتصادی کهنه، تقویت و روشن‌سازی رسانه و جلوگیری از بروز دوقطبی‌های زیان‌بار که پیش‌درآمد ترمیم شکاف اجتماعی هستند، به صورت جهادی به بازسازی درونی با تکیه بر عقلانیت بپردازد.

دیگر خبرها

  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان
  • مقام حزب الله: آینده پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ ایران دستخوش تغییر خواهد شد
  • رئیسی: طوفان الاقصی شکست راهبردی اسرائیل و حامیانش بود
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • (ویدئو) درخواست کمک امام جماعت از طریق بلندگوی مسجد
  • درخواست مردم افغاستان از ایران: بزن همسایه
  • طوفان الاقصی ابهت رژیم صهیونسیتی را فرو ریخت
  • تئاتر بچه‌های مسجد فرآیندمحور است/ دنبال چیدن میوه آماده نیستیم
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • وعده صادق به همراه طوفان الاقصی منجر به نابودی افسانه شکست‌ناپذیری و ابرقدرتی رژیم اشغالگر شد