Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@21:28:35 GMT

مشکلات اقتصادی جامعه ناشی از کمرنگ شدن عقاید دینی است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۷۲۱۰

مشکلات اقتصادی جامعه ناشی از کمرنگ شدن عقاید دینی است

به گزارش خبرنگار مهر، علی آقامحمدی ظهر سه شنبه در یادواره شهدای گروه انقلابی ابوذر گفت: گروه انقلابی ابوذر مصداق بارز شجاعت و مبارزه علیه ظلم بود کمااینکه ظلم ستیزی این عزیزان در آن زمان منحصر به نهاوند نشد.

وی با اشاره به اینکه بنده از نزدیک با توجه به اینکه هم بند و هم جلسه ای این گروه بودم با آنها آشنا هستم، گفت: شجاعت و دین داری این گروه زبانزد عام و خاص بوده و هست و امروز دانش آموزان و نسل جوان جامعه باید با این گروه آشنا شده و در راستای اجرای اهداف آنها قدم بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه به برکت وجود روحانیونی مانند آیت الله ربانی شیرازی، فاکر خراسانی و روحانیون دیگر بذر مبارزه در دلهای مبارزان و به خصوص گروه ابوذر کاشته شد، اظهار کرد: عظمت و تاثیرگذاری این گروه را از اینجا می توان دریافت که در زمان شاه برای کنترل این گروه در نهاوند که شهری کوچک بود ساواک مستقر شده بود و زمانی که دادگاه در تهران برای آنها برگزار شد تیمسار شاهنشاهی لفظ شاه و دستور شاه برای این شهدا از زبانش نمی افتاد.

وی بابیان اینکه سرلشکر حقوقی شاه در این دادگاه از گروه ابوذر خواسته بود که ضد شاه حرف نزنند تا در مجازات آنها تخفیف داده شود به پاسخ شهدای گروه ابودر اشاره کرد و گفت: آنها گفته بودند اگر یک گلوله داشته باشیم آن را برای قلب شاه کنار می‌گذاریم.

وی همچنین به مشکلات جامعه اشاره کرد و ادامه داد: اگر امروز مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه وجود دارد به خاطر کمرنگ شدن عقاید دینی است.

آقامحمدی افزود: امروز دشمن حسابی ها همچون آمریکا، عربستان و دیگر دشمنان برای مقابله با انقلاب و تفکر اسلام ناب محمدی به میدان آمده اند لذا ما نیازمند پرورش جوانانی با تفکرات گروه انقلابی ابوذر برای تداوم انقلاب هستیم.

امام جمعه نهاوند نیز گفت: امروز ایران اسلامی هرچه دارد از برکت وجود اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران و نهضت خمینی کبیر بر پایه دین مبین اسلام بوده است، گفت: امروز همه ما وظیفه داریم در این راستا قدم برداریم و ادامه دهنده راه شهدای گرانقدر باشیم.

وی ادامه داد: امروز دشمن می خواهد با فشار اقتصادی مردم را از انقلاب دلسرد کند.

وی با تاکید بر اینکه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشتی محکم بر دهان امریکا بود، گفت: امروز مسئولین باید خدمت به مردم را سرلوحه امور قرار دهند و موجبات ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم سازند.

امام جمعه نهاوند با تاکید بر لزوم کادر سازی برای انقلاب، گفت: رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به راهبرد گام دوم انقلاب دارد لذا همه ما، جوانان و نوجوان باید در راستای تحقق این هدف مهم گام برداریم.

کد خبر 4546673

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران علی آقامحمدی مجمع تشخیص مصلحت نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۷۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک تکنیک ساده برای کنترل عصبانیت و خشم

به گزارش خبرآنلاین، واکنش‌های خشم‌آلود به رفتارها یا موقعیت‌های ناعادلانه اغلب عواقب ناخوشایندی به همراه دارند و خشم کنترل‌نشده می‌تواند منجر به مشاجره، درگیری فیزیکی، آزار و تجاوز و صدمه به خود شود.

ایسنا در گزارشی نوشت: نتایج یک مطالعه جدید تایید می‌کند نوشتن احساس خشم روی یک تکه کاغذ و سپس پاره کردن یا دور انداختن آن باعث کاهش احساس خشم می‌شود. متخصصان دانشگاه «ناگویا» در ژاپن اکنون این روش را توصیه می‌کنند که نه تنها می‌تواند به کسانی که خشمگین هستند کمک کند بلکه به افراد عادی نیز کمک می‌کند تا اضطراب خود را کم کنند. راه حل آنها نوشتن تجربیات منفی روی یک تکه کاغذ و سپس مچاله کردن، خرد کردن یا دور انداختن آن است.

به گزارش اشپیگل آنلاین، در این مطالعه که در مجله تخصصی Scientific Reports on Nature منتشر شده است، محققان از حدود ۱۰۰ شرکت‌کننده در ۲ آزمایش خواستند تا نظرات خود را در مورد مسائل اجتماعی بحث‌برانگیز بنویسند. سپس به آنها گفتند که اظهارات آنها توسط یک دانشجوی دکتری در دانشگاه ارزیابی می‌شود. ارزیابی به این شکل بود که ارزیابان از نظر هوش، منطق و عقلانیت به شرکت کنندگان نمره پایینی می‌دادند. همچنین این اظهارنظر توهین‌آمیز را می‌نوشتند که «باورم نمی‌شود یک فرد تحصیل‌کرده اینطور فکر کند. امیدوارم این فرد در دانشگاه چیزی یاد بگیرد.»

پس از ارائه این نظرات منفی، محققان از شرکت‌کنندگان خواستند تا افکار خود را در مورد این ارزیابی بنویسند. در نهایت به یک گروه اجازه داده شد کاغذ را در سطل زباله بیندازند یا آن را ریز ریز کنند، در حالی که گروه دیگر فقط قرار بود کاغذ را روی میز بگذارند. نتایج نشان داد کسانی که کاغذ خود را دور انداخته بودند، خشم کمتری نسبت به گروه دوم داشتند.

متخصصان می‌دانند تولید مداوم مواد شیمیایی مرتبط با استرس از جمله کورتیزول و آدرنالین و تغییرات متابولیکی ناشی از عصبانیت مدیریت نشده می تواند به بسیاری از سیستم های مختلف بدن آسیب برساند.

برخی از مشکلات سلامتی کوتاه مدت و بلندمدت که با عصبانیت مدیریت نشده مرتبط هستند عبارتند از سردرد، مشکلات گوارشی، مانند درد شکم، بیخوابی، افزایش اضطراب، افسردگی، فشار خون بالا، مشکلات پوستی مانند اگزما، حمله قلبی و سکته مغزی.

به گزارش دویچه‌وله، این مطالعه از سوی متخصصان ژاپنی نقطه اوج سال‌ها تحقیق در مورد ارتباط بین کلام مکتوب و کاهش خشم است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895323

دیگر خبرها

  • سپاهان - ذوب آهن؛ تقابل زرد کمرنگ با آهن گداخته!
  • ۲ یافته پیمایش فرهنگی: ارتقا جایگاه خانواده و اعتقادات دینی
  • جامعه کلیمیان ایران همواره به نظام و انقلاب وفادار بوده اند
  • مدیران گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • با این تکنیک ساده عصبانیت خود را کنترل کنید
  • یادی از سید شهیدان اهل قلم؛ نماد روشنفکری دینی در ایران
  • یک تکنیک ساده برای کنترل عصبانیت و خشم
  • تکنیکی ساده برای کاهش احساس خشم
  • شهیدآوینی اگر بود امروز با صهیونیسم مقابله می‌کرد
  • توصیه های آیت الله فاضل لنکرانی درباره وضعیت دشوار اقتصادی مردم، لزوم نهی از منکر در مسئله حجاب، ضرورت کار علمی و...