Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-29@07:21:35 GMT

کنترل اشتها با مصرف ۶ ماده غذایی خارق العاده

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۷۲۶۵

کنترل اشتها با مصرف ۶ ماده غذایی خارق العاده

به گزارش جهان نيوز به نقل از آوای سلامت ، مصرف این نوع کربوهیدرات ها باعث تولید بیشتر هورمون کنترل اشتها شده و به فرد احساس سیری طولانی مدت می دهد. همچنین مصرف این کربوهیدرات ها به سطوح پایین تر چربی های مضر و چربی احشایی کمک می کند؛ چربی هایی که با خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و برخی از انواع سرطان ها مرتبط هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این نوع غذاها همچنین نقش مهمی در مدیریت و یا پیشگیری از دیابت با کنترل و نگهداری سطح قند خون در حد سالم دارند. این کربوهیدرات ها باعث افزایش باکتری های مفید روده و بهبود فرایند هضم غذا بعلاوه افزایش ایمنی بدن خواهند شد.

جو: این را بدانید که تنها دو وعده روزانه مصرف جو، کلسترول ال دی ال یا مضر را تا بیش از ۵ درصد در عرض شش هفته کاهش می دهد. بتاگلوتان موجود در جو باعث دفع ال دی ال از بدن می شود.

کنگر فرنگی: آرتیشو یا کنگر فرنگی داروی لاغری است و کسانی که می خواهند وزن کم کنند و لاغر شوند می توانند هر روز آرتیشو بخورند. از تمام نقاط این گیاه می توان برای تهیه انواع سالادها و غذاها استفاده کرد، گیاه تازه را پس از تمیز کردن میتوان منجمد کرد تا در فصول مختلف از آن استفاده شود، شیره برگ آرتیشو یا کنگر فرنگی دارای املاح معدنی مختلف و سینارین است و مصارف درمانی فراوان دارد.

قارچ: به جنگ با چربی های بدن می رود. مصرف قارچ می تواند تولید و فعالیت سلول های سفید خون را افزایش دهد. بهتر است این غذا به شیوه سالمی پخته شود. از این رو مصرف قارچ سرخ شده از سوی متخصصان توصیه نمی شود. قارچ بخارپز یا کبابی شده در فر انتخاب مناسب تری است. توصیه می شود که در این رژیم وعده ناهار یا شام را به قارچ اختصاص دهید، البته می توانید صبحانه هم یک غذای ترکیبی مثلاً املت قارچ بخورید. قارچ حاوی بتا گلوکان است که برای تقویت سیستم ایمنی و افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری ها مهم و لازم است.

مارچوبه: برخی غذاها در فرایند هضم غذاها تاثیر فراوانی دارند و مارچوبه یکی از این غذاها است. این گیاه منبع اینولین؛ فیبر ویژه ای است که به افزایش باکتری های خوب روده کمک می کند و باعث هضم موثرتر غذاها می شود. مارچوبه باعث افزایش متابولیسم بدن شده و به عنوان یک چربی سوز، به لاغری شما کمک می کند. هر ۱۰۰ گرم مارچوبه فقط ۲۰ کیلوکالری انرژی دارد و بدین ترتیب یک جایگزین بسیار عالی برای میان وعده های پر کالری است.

موز: مصرف این میوه سرشار از پتاسیم و ویتامین ب ۶، باعث افزایش تولید سروتونین در مغز می شود. به طوری که مصرف آن با کاهش استرس و اضطراب رابطه دارد. اگرچه موز میزان کربوهیدرات یا قند بالایی دارد، اثر چندانی بر سطح قندخون بدن نمی گذارد. کم بودن میزان گلوکز آن باعث می شود قند خون نسبت به سایر غذاها به میزان قابل قبولی بالا رود. از طرفی گلوکز پایین برای کنترل گرسنگی بسیار مفید است. و این از عوامل کلیدی در کاهش وزن است.

پیاز: مصرف پیاز یک راه طبیعی برای کاهش وزن و چربی اضافی بدن است. پیاز حاوی اسانس های مختلف و مواد معدنی است، که به سرعت سوخت و ساز بدن را بالا برده و منجر به کاهش وزن طبیعی می شود. پیاز دارای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی است که یکی از سلاح های عالی در برابر افزایش وزن است

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد غذایی سرطان‌زا را بشناسید

آفتاب‌‌نیوز :

بیماری سرطان در نتیجه رشد ناهماهنگ سلول‌های بدن در قسمتی خاص ایجاد می‌شود. تومور‌های بدخیم یا خوش خیم در نتیجه همین مشکل ایجاد می‌شوند.

غذا‌هایی که باعث ابتلا به سرطان می‌شوند و یا رشد سلول‌های سرطانی را در بدن افزایش می‌دهند، عبارتند از:

گوشت‌های فرآوری شده

گوشت‌های فرآوری شده با دمای بسیار بالا و چربی زیاد تهیه می‌شوند. از سوی تولیدکنندگان برای اینکه بتوانند گوشت‌های فرآوری شده را طعم‌دار و مدت دوامشان را زیاد کنند، به آن‌ها افزودنی و موادی را اضافه می‌کنند که سرطان زا هستند.

سوسیس، کالباس، بیکن، فلفلونی، سالامی، کوکتل و …. در لیست غذا‌های سرطان زا قرار می‌گیرند. این غذا‌ها را باید محدود کنید. موادغذایی ضد سرطان را به غذا‌های فست فود ترجیح دهید تا از سرطان دور بمانید.

 نوشابه‌های رژیمی و گازدار

اگر به نوشابه‌های رژیمی یا گازدار علاقه زیادی دارید و فکر می‌کنید، مشکلی را ایجاد نمی‌کند، سخت اشتباه می‌کنید. این نوشیدنی‌ها حاوی قند‌های مصنوعی هستند که باعث رشد سلول‌های سرطانی می‌شوند. مصرف دراز مدت نوشابه‌های گازدار و رژیمی احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. سرطان پستان، روده بزرگ، رحم، کلیه و لوزالمعده در نتیجه مصرف نوشابه ایجاد می‌شوند.

مصرف بیش از حد روغن نباتی

یکی دیگر از غذا‌های سرطان زا روغن مارگارین یا همان کره نباتی است. اکنون برای پخت هر غذایی از این روغن استفاده می‌شود. اما توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد روغن‌ها تا حد زیادی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. اگر روغن بیش از حد داغ شود، باعث از بین بردن آنتی اکسیدان موادغذایی می‌شود. از سوی دیگر واکنش‌های شیمیایی را در غذا ایجاد می‌کند که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

ذرت بو داده در مایکروویو

یکی دیگر از موادغذایی که در لیست غذا‌های سرطان زا قرار می‌گیرد، ذرت بو داده است. اگر این ماده خوراکی را به صورت کبابی یا آب پز میل کنید، فواید زیادی را برای بدن به همراه دارد. اما وقتی ذرت را در مایکروویو بو داده می‌کنید، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. اگر موادغذایی را داخل کیسه نگهدارنده بریزید (از جمله ذرات) و سپس در ماکروویو بگذارید، به اسید پرفلوروکتانوییک تبدیل می‌شود. این ماده بشدت سرطان‌زاست؛ بنابراین سعی کنید ذرات را در قابلمه و یا روش‌های سالمتری بو دهید.

 موادغذایی کنسرو شده

در لیست غذا‌های سرطان زا نباید از غذا‌های کنسرو شده غافل شوید. حتی موادغذایی مثل رب هم که مصرف زیادی دارد، خطر سرطان را افزایش می‌دهد. گوجه فرنگی حاوی مقدار زیادی لیکوپین است. این ماده مغذی با رادیکال‌های آزاد و سلول‌های سرطانی مقابله می‌کند.

اما وقتی همین گوجه فرنگی به رب کنسرو شده تبدیل می‌شود، لیکوپین آن از بین می‌رود. سپس ماده‌ای به نام BPI در رب افزایش می‌یابد. این ماده اسیدی است و باعث از بین بردن مواد مغذی رب می‌شود. سرطان زا بودن رب‌های کنسرو شده تنها یکی از مشکلات این ماده غذایی است.

 ماهی‌های پرورشی

ماهی سالمون همانند گوجه فرنگی یک نوع گوشت بسیاری مغذی است. اما وقتی که ماهی به طور طبیعی رشد کرده باشد. ماهی سالمونی که با موادغذایی هورمونی و بیوتیک رشد می‌کنند، به جای مفید بودن، به سم تبدیل می‌شوند. مصرف طولانی مدت ماهی سالمون باعث رشد سلول‌های سرطانی می‌شود.

به همین دلیل ماهی‌های پرورشی هم در لیست غذا‌های سرطان زا قرار می‌گیرند. عناصر شیمیایی باعث جذب اسید چرب امگا سه شده و رادیکال آزاد را در بدن ایجاد می‌کند.

چیپس سیب زمینی

به طور کلی غذا‌های سرخ شده باعث افزایش سلول‌های سرطانی در بدن می‌شوند. چیپس سیب‌زمینی از جمله غذا‌هایی است که خطر ابتلا به سرطان را چند برابر می‌کند. این غذا حاوی رنگ‌های مصنوعی، طعم دهنده، روغن هیدروژنه و مواد نگهدارنده است. همچنین عناصر شیمیایی سرطانزایی به نام آکریمالید در چیپس سیب زمینی وجود دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید از سرطان در امان بمانید بهتر است مصرف این غذا را متوقف کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت
  • قوی‌ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز
  • فیلم‌ های سینمایی نوروز ۱۴۰۳ + جدول فیلم‌ های امروز، پنجشنبه ۹ فروردین
  • دژ محمدعلی خان دزفول معماری خارق العاده طبیعت
  • رکورد خارق‌العاده سابونیس در NBA
  • (تصاویر) دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق العاده از معماری طبیعت
  • این غذاها را در بهار بخورید
  • مواد غذایی سرطان‌زا را بشناسید
  • پیشگیری از مسمومیت با قارچ‌های خودرو و سمی در طبیعت‌گردی‌های نوروزی
  • ۵ ماده غذایی مناسب برای کم کاری تیروئید!