Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@11:22:59 GMT

مردان در آستارا پرونده سلامت تشکیل می دهند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۷۲۸۳

مردان در آستارا پرونده سلامت تشکیل می دهند

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا روز سه شنبه در جلسه کمیته هماهنگی هفته سلامت مردان در این شبکه گفت: سه مرکز پایش سلامت در شهر برای تشکیل پرونده سلامت مردان در سامانه موسوم به سیب دایر است و با ارائه کد ملی صاحبان پرونده به مراکز درمانی سراسر کشور، سابقه بیماری و درمانی افراد برای پزشکان قابل دسترسی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نظام عباسی افزود: هفته سلامت مردان از اول تا هفتم اسفند ماه را دربر می گیرد و در این مدت با اجرای برنامه هایی برای برانگیختن حساسیت و توجه جامعه هدف به تندرستی خود تلاش می کنیم.
کارشناس مسئول بهداشت خانواده های آستارا نیز در این جلسه سنجش رایگان قند، چربی و فشار خون مردان، تعیین یک روز بدون ماشین برای تردد پیاده کارکنان به اداره ها و غربالگری سرطان در خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) را از برنامه های هفته سلامت مردان در این شهرستان اعلام کرد.
بختیار حیدرنیا گفت: کاهش کم تحرکی به عنوان یکی از عوامل بیماری های قلبی و عروقی، دغدغه سازمان بهداشت جهانی است و هفته سلامت مردان با شعار مردان فعال تر و سالم تر، فرصت مناسبی برای جلب مشارکت جامعه هدف به برنامه های ورزشی و پر تحرک است.
وی ادامه داد: تحقق همه هدف های شبکه بهداشت و درمان آستارا در گرو مشارکت مردم است و سرمایه گذاری در حوزه پیشگیری از بیماری ها با برنامه های فرهنگی و ورزشی، نتیجه بخش تر از هزینه های سنگین برای ساخت بیمارستان هاست.
وی اظهار کرد: هفته سلامت زنان نیز در تقویم وجود دارد و برنامه های مختص آن در مناسبت خود اجرا می شود.
شبکه بهداشت و درمان آستارا با شش مرکز بهداشتی، یک بیمارستان 132 تختخوابی، 23 خانه بهداشت و حدود 500 نیروی انسانی فعالیت می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7124/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 برنامه های فرهنگی جامعه قند کمیته امداد امام نیروی انسانی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۷۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری

علی‌ضامن صالحی‌فرد اظهار داشت: سلامت خانواده و جوانی جمعیت دو اولویت مهم استان در حوزه بهداشت است که در این رابطه برنامه‌‎های متنوعی در طول سال برگزار می‌کنیم.

وی افزود: راه‌اندازی سه شبکه بهداشت و درمان در شهرستان‌های خانمیرزا، فلارد و فرخشهر، افتتاح دو مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در لردگان و اردل، افزایش ۳۵ درصدی ارائه خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، اجرای نظام ارجاع و نسخه‌نویسی الکترونیک در برنامه پزشکی خانواده از جمله برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته بود.

صالحی فرد از افزایش یک درصدی موالید در استان طی سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: برنامه‌های جوانی جمعیت در استان در سال جاری با شدت بیشتری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شاخص دقیقی از میزان سطح سواد سلامت مردم استان در دسترس وجود ندارد، بیان داشت: مقرر شده تا امسال ارزیابی در این خصوص انجام گیرد.

بیشتر بخوانید

پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت به ۱۵ هزار نفر واجد شرایط

صالحی فرد میزان دسترسی مردم به شاخص‌های سلامت را بیش از ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: تمامی جمعیت استان تا حد زیادی به امکانات بهداشتی دسترسی دارند و در سال جاری هشت کانکس بهداشتی برای عشایر استان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان طی سال گذشته، تصریح کرد: در این پویش بیش از ۷۰۵ نفر معادل ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در غربالگری دیابت و فشار خون شرکت کردند.

صالحی‌فرد ادامه داد: همچنین برای بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دز واکسن کرونا معادل ۷۵ درصد جمعیت استان تزریق شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد | قاچاق دختران به خارج ا پروژه‌های کینگ، چتربیت و رافائل چه بودند؟
  • پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در پیشوا
  • ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید
  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • جذب ۷۰۰ نیروی جدید در شبکه بهداشت اصفهان
  • ارائه خدمات درمانی در راستای برنامه‌های نظام سلامت
  • بی تحرکی، سلامت نوجوانان تیران را تهدید می‌کند
  • مصرف نمک و شکر در ایران ۴ برابر استاندارد جهانی
  • آغاز هفته سلامت با شعار مردمی سازی در خوزستان+فیلم