Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا، علی دارابی، معاون امور استان‌ها در سازمان صداوسیما در بخشی از آیین رونمایی از ۴۰ اثر حوزه مطالعات انقلاب اسلامی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد، گفت: اهمیت تولید آثار در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی در شرایط کنونی باید بررسی شود. واقعیت این است که انقلاب اسلامی در دهه‌های پایانی قرن بیستم بزرگترین رخداد قرن بود و خیلی‌ها از آن به عنوان رنسانس قرن بیستم یاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ثابت کرد که نقش فرهنگ، زنان، ایدئولوژی در انقلاب‌ها باید مورد توجه قرار گیرد. انقلاب اسلامی نشان داد فرجام همه انقلاب‌ها قرار نیست به کمونیست مبدل شود و این‌گونه نبود که گرایش به سمت شرق یا غرب پیدا کند. امروزه به نادرستی برخی رسانه‌های غربی بیان می‌کنند ملت ایران می‌دانستند چه چیزی نمی‌خواهند، اما نمی‌دانستند چه چیزی می‌خواهند. این بیان اشتباه بزرگ تاریخی است، دیوارنوشته‌های مردم آن زمان در خیابان‌ها استقلال و آزادی بود و بعد هم در رفراندوم انتخاب جمهوری اسلامی مبین خواسته مردم بوده است.
دارابی افزود: جواب‌های دیروزی پاسخ‌های امروزی را طلب می‌کند. انقلاب اسلامی انقلاب علمی، معرفتی و عقلانی است و بر اساس این مولفه‌ها باید پاسخ به سوالات امروزی صورت بگیرد. امروز زمان گذر از تحلیل‌های صرف به تحلیل‌های عمیق و میدانی است. در این راستا باید روش شناسی و متدلوژی علمی در دستور کار قرار گیرد. اسناد طبقه‌بندی شده انقلاب اسلامی باید در اختیار محققان قرار گیرد.
معاون سازمان صداوسیما گفت: نکته دیگر این که ما باید آثار و تولیداتی در عرصه جهانی در عرصه‌های مختلف از جمله کار‌های نمایشی و کتاب عرضه کنیم. ما باید جایزه جهانی با عنوان انقلاب اسلامی و امام خمینی را در جهان راه بیاندازیم.
وی افزود: همچنین نیاز داریم در عرصه حمایت از مولفان و ناشران این حوزه کار جدی انجام دهیم و نیاز به یک باشگاه و پاتوقی داریم که این‌ها کنار هم جمع شوند. نگاه آینده پژوهانه به انقلاب اسلامی نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و تاثیر تغییر و تحولات جهانی بر ۵۰ سال آینده جمهوری اسلامی را باید بررسی کنیم.
دارابی یادآور شد: پایان نامه‌ها و رساله‌ها باید بتوانند مسائل و پرسش‌های حوزه مطالعات انقلاب اسلامی را پاسخ بگویند، اما این‌گونه نیست و این اتفاق نمی‌افتد. از آن طرف باید تدریس در حوزه انقلاب اسلامی را به متعهدترین افراد بسپاریم تا این انقلاب را به گنجینه بزرگی تبدیل کنیم و همه از آن بهره‌مند شوند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا دانشگاه دانشگاه آزاد صدا و سیما علی دارابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۷۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری و رونمایی از، پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت در سالن مرحومه صفارزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور سعید لشکری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی، احمد نوری رییس این جایزه و رییس حوزه هنری اصفهان و حبیب احمدزاده دبیر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در سالن مرحومه صفارزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی همراه است.

نشست خبری مورد اشاره فردا سه‌شنبه ۴ اردیبهشت از ساعت ۱۳ در سالن مرحومه صفارزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ برگزار می‌شود.

کد خبر 6085335 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب فردا برگزار می‌شود
  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری
  • سرلشکری که هدیه ۳ میلیون تومانی شاه را رد کرد
  • حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران
  • به برکت وجود سپاه، دشمن جرئت دست‌اندازی به خاک کشور را ندارد
  • دریادار سیاری: پاسخ ارتش و سپاه به عبور از خط قرمزهای نظام قاطع و سخت است
  • سپاه پاسداران، حافظ حریم نظام و انقلاب اسلامی