Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حسنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: تاکنون در حوزه درمان اقدامات خوبی برای توسعه فضای فیزیکی، بروز رسانی تجهیزات پزشکی و تاسیسات بیمارستانی انجام گرفته است؛ که از جمله آن‌ها می‌توان به احداث و بهره برداری از کلینیک ویژه تخصصی بیمارستان، مرکز غربالگری سرطان، بخش بلوک زایمان با ۱۳ واحد تکنفره (LDR) و بخش اورژانس و درمانگاه اورژانس اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان داشت: تا کنون بیش از هزار و دویست میلیارد ریال برای بروز رسانی تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های استان هزینه شده است و بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال برای هتلینگ بیمارستان‌های استان اعتبار تخصیص یافته است که سهم شهرستان مهاباد بیش از ۱۰ درصد این مقدار است.

دکتر حسنی اظهار داشت: در جریان طرح تحول سلامت تجهیزات خوبی برای بیمارستان امام مهاباد اختصاص یافته که به عنوان نمونه می‌توان به دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس، ۲ دستگاه رادیولوژی دیجیتال، ۲ دستگاه ماموگرافی، ۳ دستگاه سونوگرافی که با تلاش‌ها و پیگیری‌های و پیگیری‌های انجام گرفته مسئولین به این شهرستان اختصاص یافت.

وی افزود: شیوه نامه معاملاتی دانشگاه در مقطع خاصی تدوین شد در شیوه نامه به خرید ملزومات پزشکی تا سه ماه اشاره شده بود، ولی در حال حاضر می‌توان تا نه ماه نیز تجهیزات پزشکی خریداری شوند در صورتی که بیمارستان‌های استان جهت خرید اقلام و ملزومات پزشکی از طریق شیوه نامه با مشکل مواجه می‌شوند مراتب را به معاونت درمان استان اطلاع دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد ضمن تشکر از معاون درمان و ارزیابان دانشگاه گفت: همه همکاران بیمارستان تلاش می‌کنند اشکالات و ایرادات ذکر شده توسط ارزیابان را در یک برنامه و بازه زمانی با برگزاری جلسات هم اندیشی مدیریت با واحد‌ها برطرف نمایند.

وی افزود: در آزمایشگاه بیمارستان به دستگاه الکترو کمی لومینسانس به منظور افزایش خدمات به بیماران و مراجعین سرپایی نیاز زیادی داریم با وجود کمبود منابع مالی، تاکنون خریداری این دستگاه توسط دانشگاه امکان پذیر نشده است. یکی از مشکلات اساسی این شبکه کمبود نیروی آزمایشگاهی می‌باشد اگر امکان جذب نیرو‌ها به صورت شرکتی مانند مرکز بهداشت و یا پرستاران مقدور بود افراد طرحی نیز پس از اتمام خدمت جذب سیستم می‌شدند.

دکتر مرزنگ گفت:کمبود نیرو‌های خدمات پشتیبانی از جمله منشی بخش‌ها باعث شده که در بعضی بخش‌ها نیرو‌های خدمات تنظیفی و یا گاها پرستاران به عنوان منشی به کارگیری می‌شوند اگر مجوزی برای جذب نیرو‌های خدمات پشتیبانی به بیمارستان داده شود همه نیرو‌های خدمات تنظیفی را به محل اصلی خدمتشان برمی گردانیم.

انتهای پیام/ س خ

تخصیص اعتبار برای بروز رسانی دستگاه پزشکی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی معاونت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۷۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی فداکار، ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمان اظهار داشت: اطلاع رسانی کامل به فرمانداران و مدیران صورت گرفته است و از آنها می‌خواهیم آمادگی کامل را داشته باشند.

وی افزود: هر چند که در بعضی موارد به دلیل حجم بالای آب توان مدیریت بحران کم می‌شود اما باز هم باید با توجه به ویژگی هر نقطه تصمیمات خاص و شاخص گرفته شود.

استاندار کرمان، با بیان اینکه آمادگی کامل تمام دستگاه‌های خدمات رسان جهت مقابله با بحران لازم است تصریح کرد: اطلاع رسانی به مردم بسیار اهمیت دارد، زیرا یکی از دلایل موفقیت در سیل جنوب نیز همین مسئله آگاهی و کمک مردم بود.

کد خبر 6087789

دیگر خبرها

  • استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد
  • آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی برای خدمات‌رسانی
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان