Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت پشیتبانی امور دام از افزایش حدود ۲۵ درصدی واردات نهادهای تولید شامل ذرت، کنساتره سویا و جو در سال جاری خبر داد و گفت: توزیع گوشت مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری گرم و منجمد تا پایان تعطیلات نوروزی با نرخ مصوب ادامه خواهد داشت که در این میان تنها گوشت منجمد گوساله در قالب محصول تنظیم بازاری در گروه‌های هدف توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به بندر امام خمینی (ره) برای بازدید از کشتی‌های غول پیکر پهلو گرفته حاوی خوارک دام و طیور، حمید ورناصری در جمع خبرنگاران درباره وضعیت تامین نهاده‌های تولید یا همان خوارک دام وظیور اظهار کرد:  از ابتدای امسال تاکنون میزان واردات و تامین نهاده‌های تولید افزایش چشم گیر و قابل توجهی نسبت به همین بازده زمانی در سال گذشته داشته است که در برخی موارد به بیش از ۲۵ درصد هم می رسد. این حجم واردات انجام شده به واسطه پیش بینی‌های بود که در پی ترحیمها صورت دادیم و توانسیتم اثر آن را به حداقل ممکن برسانیم.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون شرایط خاصی را پشت سر گذاشتیم که می‌توان به مشکلات ناشی از حمل و نقل کالا از بندر امام خمینی اشاره کرد که البته با تدابیر اندیشه شده از روی شرکت پشتیبانی امور دام عملا مرغ داران و دامداران این مشکلات را احساس نکردند.

ورناصری اظهار کرد: به طور معمول روزانه بیش از ۲۵۰۰ دستگاه تریلی خروجی بندر است که عمدتا شامل انواع غلات و خوارک دام و طیور است. اما این تعداد خروجی تریلی در مقطعی از مهر ماه به حداقل ممکن رسیده بود و در آن مقطع برای حل این مشکل از محل ذخایر استانی استفاده کردیم تا نیاز تولید کنندگان را تامین کنیم.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور درباره وضعیت عرضه گوشت مرغ و قرمز منجمد و گرم تنظیم بازاری اظهار کرد: عرضه گوشت مرغ و گوشت قرمز منجمد و گرم تنظیم بازاری تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت که با نرخ مصوب خواهد بود به عنوان مثال هر کیلوگرم گوشت گوساله تنظیم بازاری ۲۸ هزار تومان، هر کیلو گرم گوشت مرغ گرم ۱۱۵۰۰ تومان وهر کیلوگرم گوشت قرمز گرم به صورت لاشه حدود ۴۲ هزار تومان خواهد بود.

ورناصری در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره نوسانات قیمت در بازار خوارک دام و طیور و این محصولات پروتیئنی تصریح کرد: نرخ ارز اختصاص یافته به واردات خوارک دام و طیور در فروردین ماه سال گذشته ۳۲۵۰ هزار تومان بود که در اسفند ماه پارسال به ۳۷۰۰ و در فروردین ماه به سال جاری به ۴۲۰۰ رسید و این نرخ تاکنون تغییر نکرده است   و بخشی از دلیل افزایش قیمت این کالای اساسی ناشی از تغییرات نرخ ارز رسمی کشور بوده است.البته این کالاها تا به دست مرغداران و  دامداران برسد نه تنها کرایه حمل می‌خورد  که دو نیم برابر نسبت به پارسال افزایش قمیت داشته بلکه تولید کنندگان به دلیل نداشتن نقدینگی مجبور می‌شود دست به دامن دلالان شوند تا آنها با قیمت بالاتر خوراک دام و طیورشان را در اخیتار شان بگذراند. و همین عامل سبب می شود به عنوان مثال را قیمت هر کلوگرم کنجاله سویا ۲۴۵۰ در بندر امام خمینی است برای آنها حدود ۳۰۰۰ تومان تمام می‌شود.

وی در خصوص قیمت این کالاهای اساسی اظهار کرد: از اردبیهشت ماه امسال تا کنون نوسان قیمتی در نرخ نهاده‌های دامی وارداتی نداشتیم چرا که به عنوان مثال قیمت ۱۳۵۰ تومانی هر کلیو گرم ذرت وارداتی در بندر امام خمینی در این بازده زمانی همچنان ۱۳۵۰ تومان است. و تغییری نکرده و نرخ هر کیلو گرم کنجاله سویا که در اردبیهشت ماه ۱۸۰۰ تومان بود به ۲۴۵۰ تومان در حال حاضر رسیده است.

وی گفت: با توجه به افزایش چسم گیر واردات خوارک دام و طیور هیچ مشکلی در سال جاری و حتی ماه‌های ابتدایی سال آینده برای تامین این نهاده‌ها نداریم چرا که به عنوان مثال در سال گذشته حدود ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن ذرت دامی وارد شد که به امسال به ۸ میلیون تن رسیده است. بنابراین نه تنها از نظر میزان و ذخایر این کالای اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد بلکه بازار آنها نیز به تدریج متعادلتر خواهد شد اما فضاسازی های که در کشور انجام می‌شود  باعث التهاب ونوسانات در این بازار شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دام و طيور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبزیان حرام گوشت در شهرستان بوشهر معدوم سازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس بنافی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران بیان کرد: در پی ارائه گزارش مردمی در خصوص فروش آبزیان حرام گوشت توسط یک واحد سیار (خودرو) با پیگیری ناظران بهداشتی دامپزشکی شهرستان بوشهر این خودرو توقیف و محموله آبزیان حرام گوشت شامل خرچنگ و لابستر ضبط و معدوم سازی شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بوشهر افزود: فروشنده با اعلام عدم اطلاع از ممنوع بودن عرضه این گونه آبزیان همکاری لازم را با ناظران دامپزشکی به عمل آورد.

وی افزود: آبزیان گونه‌های صدف، ماهی مرکب، خرچنگ، کوسه، دلفین، ماهی یال اسبی، مار ماهی، سفره ماهی، حلزون حرام بوده و فروش و مصرف و عرضه آن در مراکز عرضه و رستوران‌ها «شرعا و قانونا» ممنوع است.

بنافی افزود: ناظران بهداشتی با هماهنگی با مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان بوشهر علاوه بر نظارت بهداشتی از نظر شرعی نیز فروش آبزیان را در بازارهای عرضه آبزیان تحت نظارت دارند.

کد خبر 6063256

دیگر خبرها

  • ماجرای حمل گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد چه بود؟ +عکس
  • تداوم توزیع برنج و شکر تنظیم بازاری در کرمانشاه
  • تشکیل ۱۸۰ پرونده تخلف صنفی در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۱۰۰۰ تن برنج و شکر تنظیم بازاری در کرمانشاه
  • توزیع گسترده گوشت منجمد و گرم وارداتی گوسفندی در بازار یزد
  • روند مصرف سوخت در استان سمنان طی تعطیلات نوروزی چگونه بود؟
  • شهروندان گوشت را فقط از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند
  • توزیع ۵۳ تن اقلام تنظیم بازاری در عباس آباد
  • آبزیان حرام گوشت در بوشهر معدوم سازی شدند
  • آبزیان حرام گوشت در شهرستان بوشهر معدوم سازی شد