Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل ۸۸ قانون اساسی، طرح سوال از حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور درباره وضعیت آموزش و پرورش رایگان و هزینه‌های بالای این وزارتخانه تهیه کرده‌اند.

متن این طرح که تاکنون به امضای بیش از ۲۰ نماینده رسیده، به شرح زیر است:

هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم

احتراما با توجه به اصل ۸۸ قانون اساسی جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با توجه به نقض اصلی سی‌ام قانون اساسی، فصل سوم قانون اساسی از رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر حسن روحانی طرح سوال داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوال: چرا طبق اصلی سی‌آم قانون اساسی، وسایل آموزش و پرورش رایگان برای همه دانش‌آموزان از همه طبقات جامعه، نژاد، قوم، به طور عادلاانه و رایگان تا پایان دوره متوسطه فراهم نمی‌گردد.

فصل سوم قانون اساسی حقوق ملت [اصل نوزدهم]: مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ و نژاد و زبان مانند این‌ها سبب امتیاز نخواهد شد.

اصل سی‌ام قانون اساسی: دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای ملت تا پایان دوره آموزش متوسطه فراهم سازد و و وسایل و تحصلات عالی را گسترش دهد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز تحلیف پوتین مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مراسم تحلیف رییس جمهور روسیه در ابتدای ماه مه برگزار می شود.

«آندری کلیشاس» رییس کمیته قانون اساسی و دولت در شورای فدراسیون روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که مراسم تحلیف «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه در ۷ مه (۱۸ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

این سناتور روس همچنین گفت که اگر رئیس جمهور تمایل داشته باشد دومای دولتی می تواند تا ۸ مه نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی کند.

وی گفت که دوماً دولتی روسیه در ۶ مه به کار خود بازخواهد گشت و اگر رئیس جمهور صلاح بداند، دو روز بعد نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی می کند.

بر اساس قانون اساسی روسیه، دوره ریاست جمهوری این کشورشش سال است.

دولت روسیه در روز تحلیف رییس جمهور جدید منتخب استعفا می دهد و روند تشکیل دولت جدید آغاز می شود.

کد خبر 6086869

دیگر خبرها

  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • نماینده اردبیل: معلوم نیست بانک مرکزی چه کار می‌کند!