Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل ۸۸ قانون اساسی، طرح سؤال از حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور درباره وضعیت آموزش و پرورش رایگان و هزینه‌های بالای این وزارتخانه تهیه کرده‌اند.

متن این طرح که تاکنون به امضای بیش از ۲۰ نماینده رسیده، به شرح زیر است:
هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
احتراما با توجه به اصل ۸۸ قانون اساسی جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با توجه به نقض اصلی سی‌ام قانون اساسی، فصل سوم قانون اساسی از رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر حسن روحانی طرح سوال داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سوال: چرا طبق اصلی سی‌آم قانون اساسی، وسایل آموزش و پرورش رایگان برای همه دانش‌آموزان از همه طبقات جامعه، نژاد، قوم، به طور عادلاانه و رایگان تا پایان دوره متوسطه فراهم نمی‌گردد.
فصل سوم قانون اساسی حقوق ملت [اصل نوزدهم]: مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ و نژاد و زبان مانند این‌ها سبب امتیاز نخواهد شد.
اصل سی‌ام قانون اساسی: دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای ملت تا پایان دوره آموزش متوسطه فراهم سازد و و وسایل و تحصلات عالی را گسترش دهد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سوال نمایندگان از رئیس جمهور قانون اساسی حسن روحانی سوال نمایندگان از روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۷۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ قیمت تضمینی چغندر قند بهاره و پاییزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از شورای قیمت گذاری، شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی قیمت تضمینی چغندر قند بهاره و پاییزه را برای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تصویب و ابلاغ کرد. متن این مصوبه به شرح زیر است:

مصوبه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در خصوص قیمت تضمینی چغندر قند بهاره و پاییزه با لحاظ هزینه حمل برای سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ طی نامه شماره ۰۲۰/۸۵۲۱ مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۰ توسط وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی ابلاغ شد.
در این مصوبه آمده است: به استناد مفاد قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب پنجم آبان ماه یک هزار و سیصد و نود و نه به شماره ۱۸۰/۶۷۸۲۶ مورخ ۱۳۹۹/۹/۱۲ مجلس شورای اسلامی، شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی با تاکید بر به کارگیری رویکرد جایگزینی سیاست قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ تصویب نمود:
۱- قیمت تضمینی چغندرقند بهاره و پاییزه با لحاظ هزینه حمل برای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بدین شرح تعیین می‌گردد: چغندرقند بهاره با عیار ۱۶ درصد، هر کیلو ۳۹ هزار و ۳۰۰ ریال و چغندرقند پائیزه با عیار ۱۵ درصد هر کیلو ۳۸ هزار ریال
۲- به ازای هر تن چغندر قند بهاره و پاییزه (۲) کیلوگرم قند یا شکر به نرخ ۳۰،۰۰۰ ریال و (۲۰) کیلوگرم تقاله خشک به نرخ ۱۲،۰۰۰ ریال به عنوان جایزه تحویل شود.
۳- در اجرای بند‌های (ت) و (ر) ماده (۳۵) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی منوط به رعایت الگوی کشت ابلاغی توسط وزارت جهاد کشاورزی است.
۴- به منظور بهبود شرایط کیفی خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی رعایت کامل استاندارد‌های مربوط ضروری است.
۵- انجام خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی منوط به داشتن بیمه محصول است.
۶- به استناد ماده (۶۱) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و ماده (۳۶) آئین‌نامه اجرایی ورود ساخت فرمولاسیون و مصرف کود‌های شیمیایی، زیستی آلی و سموم دفع آفات نباتی بمنظور تولید محصولات سالم خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی منوط به رعایت حد مجاز باقیمانده سموم و کود‌های شیمیایی است.
۷- سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است منابع مورد نیاز این مصوبه را از محل اعتبارات مصوب مربوط قانون بودجه کل کشور تأمین نماید.

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • دولت سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • دولت ۳ لایحه به مجلس ارسال کرد
  • رئیس جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • نماینده مجلس : بیش از ۵۰ درصد اهداف عملیات ایران به نتیجه رسید/ ۲ پایگاه هوایی صهیونیست ها ضربات اساسی خورد
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: کشور ما کارنامه خوبی در رعایت حقوق ملت دارد
  • کالای اساسی به نرخ ارز آزاد به دست مردم می رسد
  • ابلاغ قیمت تضمینی چغندر قند بهاره و پاییزه
  • ذوالنوری: ۵ نماینده نامزد ریاست مجلس شده‌اند