Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:41:59 GMT

صدور نزدیک به 2 هزار کارت بازرگانی جدید در سه ماه

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۷۶۶۷

صدور نزدیک به 2 هزار کارت بازرگانی جدید در سه ماه

تهران- ایرنا- در شرایطی که 11 روز دیگر انتخابات اتاق های بازرگانی سراسر کشور برگزار می شود، وزارت صنعت اعلام کرده که در سه ماهه اخیر یک هزار و 920 کارت بازرگانی جدید صادر و پنج هزار و 341 کارت بازرگانی تمدید شده است.

اواخر دی ماه امسال بود که «عدنان موسی پور» عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران به ایرنا اعلام کرد: برخی اتاق های بازرگانی استان ها، از یک سال پیش به صورت غیرقانونی اقدام به صدور کارت های عضویت و بازرگانی کرده اند تا در انتخابات امسال اتاق های استانی از آنها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، کل کارت های صادر شده توسط یکی از اتاق های بازرگانی استانی در طول 40 سال گذشته 60 عدد بوده اما این اتاق در طول یک ماه برای شرکت در انتخابات، 600 کارت صادر کرده است.
در این پیوند امروز (سه شنبه) وزارت صنعت، معدن و تجارت جدیدترین آمارهای خود مربوط به سه ماهه آذر، دی و بهمن ماه را منتشر کرد که نشان می دهد در این مدت صدور و تمدید کارت های بازرگانی جهش داشته است.
برپایه این آمار، در هشت ماهه امسال (تا پایان آبان) در مجموع چهار هزار و 777 کارت بازرگانی جدید صادر و 11 هزار و 928 کارت بازرگانی تمدید شده بود که نسبت به مدت مشابه پارسال صدور کارت های جدید نزدیک 10 درصد کاهش و تمدید آنها 4.4 درصد افزایش داشته است.
با این حال در سه ماهه اخیر بیش از نصف کل کارت های صادره از ابتدای سال کارت جدید صادر یا تمدید شده است.
ثبت نام از متقاضیان شرکت در دوره نهم اتاق های بازرگانی ایران تا 26 دی ماه انجام شد و قرار است این انتخابات از ساعت 8 تا 18 روز شنبه 11 اسفند ماه در محل اتاق های بازرگانی سراسر کشور برگزار شود.
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که از آن به عنوان پارلمان بخش خصوصی یاد می شود، ۳۴ اتاق در تمامی استان‌ها و برخی شهرهای کشور دارد و مهمترین وظیفه آن ارائه نظرات مشورتی به قوای سه گانه و همکاری با دستگاه‌های اجرایی، ایجاد هماهنگی و همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع، معادن و کشاورزی و برقراری ارتباط با اتاق‌های بازرگانی سایر کشورها است.
پس از برگزاری انتخابات اتاق های بازرگانی استان ها، هیات نمایندگان اتاق ایران مرکب از اعضای منتخب ۳۴ اتاق سراسر کشور تشکیل می شود و اینها هیات رییسه اتاق ایران را که مرکب از هفت نفر است، برای مدت چهار سال انتخاب می کنند.
اقتصام*3065**2025

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كارت بازرگاني وزارت صنعت انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان

تین نیوز

اتاق بازرگانی و صنایع قرقیزستان از ابراز علاقمندی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در این کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین، طرف چینی نسبت به سرمایه گذاری در ساخت بندر خشک جدید و بزرگ در قرقیزستان و اتصال این بندر به شبکه ریلی چین اعلام آمادگی کرده است. قرقیزستان از مهمترین همسایگان چین به حساب آمده و شاخه ای از کریدور میانی BRI با عبور از شبکه ریلی  این کشور به سمت غرب رهسپار می شود.

به نوشته اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین، به منظور انجام توافق اولیه میان دو کشور، یک هیات اعزامی از قرقیزستان به استان شی یان چین سفر کرده و با مقام های ارشد این استان به رایزنی پرداخته اند.

رئیس اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین در این خصوص اعلام کرده است: چینی ها سال گذشته کار ساخت بندر خشک مشابهی را در قزاقستان آغاز کرده اند. با توجه به برنامه ساخت راه آهن چین – قرقیزستان – ازبکستان در آینده نزدیک، مدیر بندر خشک شی یان چین، نسبت به ساخت بندری مشابه پروژه قزاقستان در کشور ما اعلام آمادگی کرده است.

به گفته مقام های اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین، سران دو کشور نیز در خصوص ساخت بندر خشک در خاک قرقیزستان و با سرمایه گذاری چین، با یکدیگر رایزنی کرده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود
  • حضور تولیدکنندگان زنجانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • خبر جدید درمورد تعطیلی پنجشنبه ها ؛ پنجشنبه یا شنبه ؟
  • حضور اتاق بازرگانی زنجان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو (2024 IRAN EXPO )
  • تعطیلی جدید شنبه یا پنجشنبه است؟ بررسی مجلس به کجا رسید؟