Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@21:42:33 GMT

اوکراین نگران وقوع جنگ گازی است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۷۷۳۳

اوکراین نگران وقوع جنگ گازی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه دی پرسه، «پاولو کلیمکین» وزیر امور خارجه اوکراین پس از نشست روز گذشته وزرای امورخارجه اتحادیه اروپا در بروکسل با حضور در یک نشست خبری با اشاره به اختلافات موجود بر سر پروژه گازی نورد استریم ۲ اظهار داشت: اوکراین به شدت نگران وقوع جنگ گازی است. 

وی در ادامه افزود: ما همچنان خواهان توقف این پروژه گازی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است پروژه نورد استریم ۲ محصول سرمایه گذاری مشترک بین شرکت گازپروم روسیه و ۵ شرکت اروپایی است. در این پروژه قرار است سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب از گاز طبیعی روسیه به اتحادیه اروپا منتقل شود.

این پروژه از شهر ویبورگ روسیه آغاز شده و پس از عبور از بستر دریای بالتیک در شهر گرایفسولد آلمان به پایان می رسد.

برخی کشورهای اروپایی از این پروژه استقبال کرده و برخی دیگر به دلیل نگرانی از امکان افزایش وابستگی آنها به گاز روسیه با آن مخالفت کرده اند. انتظار می رود این خط لوله در پایان سال ۲۰۱۹ میلادی وارد فاز عملیاتی شود.

کد خبر 4546696 شقایق لامع زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: اوکراین ایالات متحده آمریکا نورد استریم 2

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۷۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد پروژه گازی با ایران روشن است

ممتاز زهرا امروز در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد در پاسخ به پرسش‌هایی درخصوص مواضع اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در مخالفت با پروژه مشترک گازی ایران و پاکستان اظهار داشت: سیاست دولت اسلام‌آباد در خصوص پیشبرد پروژه مشترک گازی با ایران روشن است.

وی با یادآوری سخنان هفته گذشته خود مبنی بر تعهد دولت پاکستان به خط لوله گاز ایران و تصمیم برای احداث خط لوله در داخل خاک پاکستان، افزود: احداث خط لوله در پاکستان به زودی آغاز خواهد شد.

ممتاز زهرا تاکید کرد که وزارت نفت پاکستان پیگیر مسائل مرتبط با خط لوله گاز از جمله بحث معافیت از تحریم‌های یکجانبه آمریکا است و همزمان تمامی گزینه‌ها را برای تامین انرژی مورد نیاز پاکستان بررسی می‌کند.

در روز‌های اخیر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های کشورش در مسیر همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد اعلام کرد که واشنگتن از ادامه اجرای طرح ساخت خط لوله انتقال گاز میان ایران و پاکستان حمایت نمی‌کند.

وی در عین حال تصریح کرد: ما همیشه به همه هشدار می‌دهیم که تجارت با ایران خطر برخورد با تحریم‌های آمریکا را به دنبال دارد و به همه توصیه می‌کنیم این موضوع را با دقت بررسی کنند.

ممتاز زهرا درخصوص حمله تروریستی اخیر به مهندسان چینی در پاکستان، ضمن محکومیت این اقدام تروریستی با دولت و مردم چین ابراز همبستگی کرد و افزود: تحقیقات سطح بالا برای شناسایی عوامل این حمله در جریان است.

وی تاکید کرد: چین و پاکستان دشمنان مشترک خود را می‌شناسند و ما به صراحت اعلام می‌کنیم که هر کشور، گروه یا هر فردی که در پاکستان اتباع چینی را هدف قرار دهد، دشمن ما و چین به شمار می‌رود.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: روابط راهبردی و دیرینه ما با چین از اهمیت بالایی برخوردار است و اسلام‌آباد معتقد است که دشمنان ۲ کشور درصدد تخریب روابط ما هستند.

سفارت چین در اسلام‌آباد ساعاتی پس از کشته شدن پنج تبعه این کشور در حمله انتحاری روز سه‌شنبه (۷ فروردین) در ایالت خیبرپختونخوا، از دولت پاکستان و دستگاه‌های امنیتی این کشور خواست تدابیر امنیتی برای حفاظت از جان اتباع چینی در پاکستان را افزایش دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز تحقیقات کامل و فوری درباره حادثه تروریستی را از طرف پاکستانی مطالبه کرد.

حساسیت حمله به اتباع چینی آن‌قدر بود که نخست وزیر و وزیر کشور پاکستان فورا به سفارتخانه چین مراجعه کرده و طی دیدار با سفیر آن کشور اطمینان دادند که عوامل حمله تروریستی شناسایی و مجازات خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پاکستان: سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد پروژه گازی با ایران روشن است
  • اویل پرایس: اتحاد گازی بین ایران و روسیه
  • شکست تیم ملی فوتسال ایران برابر مراکش/ شمسایی نگران دفاع باشد
  • اسلام‌آباد نیازمند واردات گاز ایران با خط لوله آی‌پی است
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • هشدار رئیس سابق کمیسیون اروپایی درباره وقوع جنگی بزرگ
  • هشدار یونکر درباره خطر وقوع جنگی بزرگ
  • پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم می‌کند
  • پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم‌ می‌کند