Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@06:48:58 GMT

تدوین دانشنامه جامع همدان روبه اتمام است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۷۷۹۵

تدوین دانشنامه جامع همدان روبه اتمام است

همدان- ایرنا- رییس بنیاد ایرانی شناسی همدان گفت: 80 درصد کار تهیه و تدوین دانشنامه جامع همدان انجام شده و این کار تحقیقاتی رو به اتمام است.

محسن جانجان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دانشنامه جامع همدان بیش از بیست مدخل متفاوت را برسی می کند و تاکنون افزون بر یک هزار صفحه از این دانشنامه تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: این مدخل ها در زمینه جغرافیای طبیعی، تاریخی و انسانی، آب و هوا، جغرافیای شهری، روستایی و عشایری، اقتصاد و مشاغل، شیوه معیشت، تعلیم و تربیت، بهداشت عمومی، میراث فرهنگی، آداب و رسوم، گویش و ادبیات، مفاخر و مشاهیر، مراکز آیینی و عبادی، بناها و آثار باستانی و راه های ارتباطی است.
رییس بنیاد ایران شناسی همدان گفت: همدان از مناطق تاریخی کشور محسوب می شود و تدوین دانشنامه جامع برای این استان بسیار ضروری است.
جانجان هدف از تدوین دانشنامه جامع را شناسایی و معرفی همدان در عرصه ملی و جهانی ذکر کرد و افزود: طرح تدوین دانشنامه توسط بنیاد ایران شناسی کشور برای تمام استانها اجرا می شود.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح از تمام ظرفیت ها و امکانات استان به ویژه پژوهشگران بومی استفاده شده و جمعی از محققان کشوری نیز همکاری کرده اند.
بنیاد ایران شناسی همدان شهریور سال گذشته راه اندازی شد.
7527/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي بنياد ايران شناسي تدوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۷۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین اولین استاندارد آموزشی اطفای حریق در قطار

با همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، فنی و حرفه‌ای شهرستان، راه آهن شهر زرند اولین استاندارد نویسی مهار حریق در قطار‌های باری و مسافری به انجام رسید. 

مرتضی بخشی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند هدف از این استاندارد نویسی را در مسیر رسالت آموزشی سازمان فنی و حرفه ای با ارائه راهکار‌های مناسب برای مواقع ضروری و خطر دانست و تصریح کرد: این استاندارد، شامل الزامات اجرایی مربوط به دانش، مهارت و نگرش لازم برای انجام کار اطفای حریق در قطار در محیط‌ها و شرایط گوناگون می‌باشد. 

وی از زرند به عنوان یک شهر دارای خطوط ریلی و حمل بار‌های مختلف نام برد و گفت: توانایی بررسی عوامل ایجاد کننده آتش در قطار، آگاهی از تجهیزات آتش نشانی، توانایی خاموش کردن انواع آتش در قطار و توانایی پیشگیری از آتش سوزی در قطار از اهداف این طرح می‌باشد.

 بخشی ضمن قدردانی از حمایت‌های ضیاءالدینی شهردار، مداحی نژاد رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان، منصوری رئیس پایانه بین المللی حمل بار و مسافر راه آهن زرند گفت: امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم ایمنی بیشتری به مسافران خطوط ریلی ارائه کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مدام احساس خستگی می‌کنید؟ احتمالا با کمبود این ویتامین روبه‌رو هستید
  • پیوست فرهنگی بوستان‌ها تدوین شود
  • آبگیری ۳۸۱ میلیون‌مترمکعبی آب در سد کهیر
  • چرا سند استراتژی توسعه صنعتی تدوین نمی شود؟
  • تدوین اولین استاندارد آموزشی اطفای حریق در قطار
  • نشست دین و روان‌شناسی برگزار شد
  • برنامه سوم راهبردی قم در حال تدوین است / اجازه ورود حواشی به بدنه شهرداری را نمی‌دهیم
  • استوری کاپیتان پرسپولیس بعد از اتمام فیفادی + عکس
  • همه باید برای تحقق شعار سال تلاش کنیم
  • لزوم تدوین برنامه‌ای فراگیر برای معرفی یزد