Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه باید در جنگ اقتصادی مسؤولان مدیریت و نظارت داشته باشند نه دلالان، گفت: دلالان با هماهنگی شیادان قیمت‌ها را تعیین کرده و فشار را بر مردم تحمیل می‌کنند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر خجسته امروز در گفت‌وگو با نافع با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: در این بیانیه یک سرفصل مختص اقتصاد است و رهبر انقلاب تأکید کردند که باید مسؤولان نگاهشان را از بیرون قطع کنند و  اگر ما به همین نکته، دقیق عمل کنیم، مشکلات را می‌توانیم مرتفع سازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ارایه راهکاری برای عملیاتی کردن بیانیه رهبر انقلاب افزود: مسؤولان باید اقتصاد مقاومتی، تولید و سایر موارد اشاره شده رهبری را در بیانیه مد نظر قرار دهند.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری علاوه بر رهبر و مجتهد جهان اسلام بودن یکی از بزرگ‌ترین اقتصاددانان دنیاست، عنوان کرد: تمام پیش‌بینی‌های رهبر انقلاب به وقوع می‌پیوندد اما متاسفانه در داخل کشور با وجود توصیه و بیانات ایشان در رابطه با تولید، اشتغال، حمایت از کالای ایرانی و تفکر جهادی، عده‌ای هنوز نگاهشان به بیرون است.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های جدی کشور فساد و قاچاق بوده و مبارزه به آن مورد تاکید رهبر است،  بیان کرد: باید دستگاه‌های نظارتی وارد شوند و ما در مجلس فشارمان بر روی دستگاه‌های نظارتی است.

خجسته با بیان اینکه برخی از کشورهای دنیا به اقتصاد مقاومتی و از طرح‌ها مد نظر رهبر انقلاب الگوبرداری می‌کنند، گفت: متأسفانه برخی از مسؤولان ما از اقتصاد مقاومتی روز به روز فاصله می‌گیرند که باید به خود بیایند، با این اوضاع و احوالی که در کشور شاهد هستیم، مسؤولان چه هدفی را پیگیری می‌کنند؟

وی افزود: دشمنانی چون امریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند ولی ما باید با دشمن و امریکای داخلی که عامل گرانی‌ها و آشفتگی بازار است مقابله کنیم.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از قیمت 45 میلیون تومانی پراید اظهار کرد: چرا باید پراید 45 میلیون تومان باشد؟ علنا دلالان در حال مدیریت بازار هستند و این وضعیت هیچ رابطه‌ای با  اقتصاد مقاومتی ندارد.

وی با بیان اینکه باید در جنگ اقتصادی مسؤولان مدیریت و نظارت داشته باشند نه دلالان، گفت: دلالان با هماهنگی شیادان قیمت‌ها را تعیین کرده و فشار را بر مردم تحمیل می‌کنند.

خجسته با اشاره به بحث بودجه سال آینده  عنوان کرد: در خصوص  بودجه سال 98 که مقام معظم رهبری نکاتی را فرمودند، ما چیزی برای بهبود اقتصاد و معیشت مردم ندیدیم، هیچ حس مسؤولیتی در مسؤولان نسبت به اقتصاد مقاومتی، رهاسازی، تنظیم و تثبیت بازار و فرمایشات رهبری چیزی در بودجه  ندیدیم و توضیحات آقایان اصلا درست و قانع‌کننده نیست.

وی خاطرنشان کرد: غربی‌ها هیچ تعهدی به معاهدات بین‌المللی ندارند و معاهدات را زیر پا می گذارند همانگونه که امریکا به  برجام پشت پا زد و اروپایی‌ها بعد از مدت‌ها با پیشنهاد اینستکس، نفت در برابر غذا را مطرح می‌کنند، مگر مسؤولان این موارد را نمی‌بینند و نمی‌شنوند!؟

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۷۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت هوشمند بر زنجیره تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق عامری سیاهویی، با بیان اینکه بدون داشتن برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک هیچ اقدامی پتانسیل نهایی خود را آشکار نمی‌کند و امروزه با ابزارهای دقیق نرم افزاری شاید بتوان آگاهانه و هوشیارتر از پیش در این مسیر گام نهاد، تصریح کرد: در همین راستا اداره کل تجهیزات پزشکی، ضمن ایجاد سامانه‌ای به منظور برنامه‌ریزی و سیاستگذاری اهداف کلان از جمله نظارت بر ارزهای تخصیصی، موارد مشمول تغییر اولویت ارزی، مابه‌التفاوت اقلام بیمه‌ای و…، تلاش خود را بر نظارت هوشمند بر زنجیره تأمین تجهیزات و ملزومات پزشکی متمرکز کرده است.

وی همچنین با اشاره به ارتباط آنلاین و برخط با تأمین کنندگان و تولیدکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی این اقدام را ارتباط دوسویه مطمئنی برشمرد که در به ثمر رسیدن اهداف با بهره مندی از خرد جمعی و اجتناب از تصمیم گیری و تصمیم سازی یک سویه پیشگیری می‌کند.

معاون فنی کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه در راستای جلوگیری از بروز کمترین تنش به مراکز درمانی سراسر کشور، کمبود و مشکلات تأمین به صورت مدون رسیدگی و پیگیری می‌شود گفت: یکی از جمله اقدامات مهم اجرایی ما در اداره کل، مدیریت توزیع حواله‌ای و طرح توزیع متناسب و عادلانه اقلام استراتژیک و مهم می‌باشد که موجب اتفاقات مطلوبی در رفع دغدغه بیماران شده است.

وی بیان داشت: نظارت هوشمند که علاوه بر تأکیدات رئیس سازمان غذا و دارو بر آن عملاً یک خواسته و مطالبه جدی از سوی مسئولان تراز اول کشور و در همه بخش‌ها است از جمله برنامه‌های استراتژیک ما هم محسوب می‌شود لذا تدوین شاخص‌های رتبه‌بندی تأمین کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و پیاده سازی سامانه به این منظور هم از فعالیت‌های جدی ما است.

عامری در پایان با اذعان بر اینکه مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک مفهومی کلان‌تر از اقدامات یاد شده ما دارد که ملهم از قوانین بالادستی است، خاطر نشان کرد: ما برای اینکه در چارچوب وظایف اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی بتوانیم رویکردی مشخص داشته باشیم تمام تلاش خود را در مسیر حرکت به برنامه‌های تعریف شده قرار می‌دهیم.

کد خبر 6080562 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق نشان‌دهنده اراده پولادین مردم تحت هدایت رهبر انقلاب بود
  • رئیسی: عملیات وعده صادق نشان‌دهنده اراده پولادین مردم تحت هدایت رهبر انقلاب بود
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • نصب ۱۵ دوربین نظارت تصویری در محورهای مواصلاتی البرز
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه‌ها
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه ها
  • نظارت هوشمند بر زنجیره تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است
  • ۳۱ هزار شغل به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان یزد احیا شد
  • تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسوولان می‌شود