Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ همایش «مدرسه تربیتی امام موسی صدر و دلالت‌های آن در زمان حاضر»، امروز، 30 بهمن، با حضور جمعی از اندیشمندان و علاقه‌مندان در سالن همایش مدرسه دارالفنون برگزار شد.
سیدمحمد بطحائی، وزیر آموزش و پرورش در این همایش بیان کرد: بنده این توفیق را نداشتم که خیلی با آثار امام موسی صدر آشنا باشم اما در حد بضاعت خودم توانستم بهره‌مند شوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید اولین موضوعی که در سیره ایشان به نظر بنده تاثیرگذار بود و هست این است که امام صدر برداشتش از دین این بود که دین هدیه الهی است. این نگرش برای ما درس آموز است و در ایام و دوران جدیدی که دشمنی‌های دشمنان نیز به نام دین و با استفاده از دین در شمایل دین، دقیقا در جهت مقابله دین دارد، به حوامع اسلامی ضربه می‌زند باید به این نوع از نگاه توجه داشته باشیم.
وی در ادامه افزود: نگاهی که به دین از منظر امام موسی صدر دریافت کردم که شاید یکی از آموزه‌های تربیتی است، اینکه دین در خدمت سعادت و تعالی بشر و رسیدن به افق‌های سعادت بشر از سوی خداوند هدیه شده است. برگرفته از این نگاه امام موسی صدر است که آموزه‌های تربیتی که در منش و گفتار امام موسی صدر دریافت می‌شود، در آنها اجبار در تعلیم و تربیت جایی ندارد. چون تربیت یعنی هدایت بشر و انس و الفت او و متخلق شدن انسان به اخلاق الهی. در این مسیر حتما اجبار و الزام و خشونت جایی ندارد. این موضوعی است که برای ما آموزش و پرورشی‌ها به عنوان مصداقی از سیره امام موسی صدر قابل درس آموزی است.
بطحائی تصریح کرد: این مسئله همان چیزی که امروز در جای جای نظام تحول مورد تاکید قرار گرفته است. استفاده از الگوهای تربیتی اصیل که بخش عمده‌ای را در اسناد و مدارکی که از شخصیت‌های برجسته‌ای مانند امام موسی صدر داریم، باید در این دوران بسیار پر آشوب در نظام آموزشی ما به جد مورد توجه عمیق قرار گیرد.
وی در ادامه افزود: ما در مدرسه باید مراقبت کنیم و باید بهره‌گیری زیادی از این اصول داشته باشیم که مورد غفلت قرار گرفته است و یا اینکه اجازه پرداختن پیدا نمی‌کند. مدرسه ما به عنوان خانه دانش آموزان و کارگاهی است که در این مدرسه مهارت‌های زندگی را تمرین می‌کنند. لذا باید از منش تربیتی امام موسی صدر بهره بگیریم. این منش و سیره که برگرفته از تعلیم و تربیت اسلامی است، تنها راه نجات ما برای عبور از بحران‌های سنگیی است که در کشور ما وجود دارد.
انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن اندیشه امام موسی صدر وزیر آموزش و پرورش تربیت آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۷۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویترین تسنیم شماره ۶۴۹ / «عصای موسی»

در حالی که سپاه در عملیات وعده صادق از تسلیحات قدیمی خود استفاده کرد، رژیم صهیونیستی ناچار شد هر آنچه خودش و شرکای دیگرش داشتند را برای دفاع در برابر حمله پرحجم ایران بکار بگیرد که همین، موجب افشای اطلاعات مختلفی از توان عملیاتی آنها شد. - اخبار ویژه نامه‌ها -

هر روز بخشی از مهمترین اخبار و گزارش‌های تسنیم را در ویترین تسنیم ببینید.

1-ناگفته‌های مهم از حمله انتقامی سپاه به اسرائیل/ گزارش ویژه 

2- «وعده صادق» و سقوط پروپاگاندای رسانه‌ای اسرائیل 

3- «پرویز داوودی»، به‌مثابه "مدیر تراز انقلاب اسلامی" 

4- فرهنگ ایرانی و زبان فارسی به سعدی مدیون است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک/ تو را است معجزه در کف / مواردی که در قرآن معجزه عصای حضرت موسی
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • نیت خاص آیت‌الله امامی‌کاشانی در تشرف ۴۰ هفته‌ای به جمکران با پای پیاده!
  • مراسم معارفه حجت‌الاسلام عبدالعلی توجهی، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد
  • تولید ماهیانه شیر خشک به ۲۰ هزار تن رسید
  • آیت الله امامی کاشانی، آیت صدق و صفا
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاههای اجرایی ارایه می شود
  • کاهش بی سابقه موجودی پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدید نظر ایلام
  • ویترین تسنیم شماره ۶۴۹ / «عصای موسی»
  • دوره آموزشی امام موسی صدر برگزار می‌شود